• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
سه‌شنبه, می 20, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

اتصال ۹۸درصدی دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 16, 2024
در اخبار
0

امسال تکلیفی که به صورت جدی دنبال می‌شود، ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه‌ها به صورت تمام الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است که براساس این تکلیف باید همه دستگاه‌ها تا پایان آبان‌ماه انجام می‌دادند و تا پایان آذرماه هم همه استعلامات خود را با دستگاه‌های دیگر را تمام الکترونیک انجام دهند. تکلیف سومی هم که ارائه شده این است سازمان‌ها ۲۰ درصد خدمات خود را به شکل کاملا هوشمند ارائه کنند، این تکالیف مهلت‌های قانونی است که در قانون بودجه ۱۴۰۲ تدارک دیده شده تا دستگاه‌ها به سرانجام برسانند.

با تصویب و ابلاغ مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه سال ۱۴۰۱، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی مکلف‌ شدند «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را بر اساس الزامات مصوب شورای اجرایی فناوری اطلاعات حداکثر تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ راه‌اندازی و حداقل یک‌سوم از خدمات اختصاصی خود را با اولویت خدمات پرکاربرد از طریق این پنجره ارائه دهند.

البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اخیرا درباره دولت هوشمند و آخرین وضعیت اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اعلام کرد که در این زمینه چهار مرحله وجود دارد. در مرحله اتصال همه سازمان‌ها متصل‌اند. بخش دیگر ارائه ۱۰۰ خدمات است که تقریباً ۶۵ درصد خدمات به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود؛ تکلیف دیگر استعلامات برخط است که در این زمینه کمی عقب هستیم و دلیل آن تعداد زیاد استعلامات هست.

در این میان وزارت جهاد کشاورزی نیاز به کار بیشتری دارد زیرا ۸ درصد خدمات خود را به صورت هوشمند ارائه می‌کند و به این ترتیب وزارت میراث ۱۳ درصد و وزارت نفت و فرهنگ ۱۶ درصد خدمات خود را به صورت هوشمند ارائه می‌کنند.  

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402111611703/%D8%A7%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%84-%DB%B9%DB%B8%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم شناخته می‌شود؛ براساس آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت ارتباطات تاکنون بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی به این پنجره متصل شده‌اند.

زارع پور تشریح کرد: در زمینه هوشمندسازی ۱۰ تا ۱۲ درصد کل خدمات هوشمند شده است و بعضی دستگاه‌ها از سقفی که قانون برایشان مشخص کرده بیشتر کار کرده‌اند. به طور مثال وزارت آموزش و پرورش ۹۱ درصد خدمات خود را آورده که نیمی از آن خدمات هوشمند است؛ همچنین سازمان‌های دیگر مانند وزارت نیرو، دادگستری، بهداشت، ورزش و ارتباطات دستگاه‌هایی هستند که در حال فعالیت و ارائه خدمات به صورت هوشمندند.

حال بر اساس آخرین آمار اعلام شده از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون بیش از ۹۸ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir متصل شده‌اند که به دنبال آن بیش از ۲۰۰۰ خدمت و ۴۰۰۰ مجوز در این پنجره با هدف از بین رفتن زمینه‌های فساد و امضای طلایی و تسهیل امور مردم ارائه شده است.

درحال حاضر براساس آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، این پنجره بیش از ۳۵ میلیون کاربر احراز هویت شده دارد، یعنی ۳۵ میلیون نفر از هموطنان بالای ۱۸ سال تاکنون حداقل یک بار به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت مراجعه و از خدمات آن استفاده کرده‌اند.

به دلیل اهمیت این موضوع با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بحث دولت الکترونیکی و البته هوشمند شدن خدمات شتاب بیشتری به خود گرفت و در ماه‌های ابتدایی چندین دستگاه و سازمان اصلی مانند گمرک به این پنجره متصل شدند.

به گزارش ایسنا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارایه‌دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به پنجره واحد خدمات هوشمند دولت شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شده است.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

«عجله دارم» تاکسی‌های اینترنتی تخلف است/ الزام ایران‌خودرو به عرضه ۱۰ هزار خودرو دپو شده

نوشته‌های تازه

  • جلسات مجازی دو جانبه با پاکستان و قزاقستان برگزار شد
  • 4G یک اکوسیستم تجاری جدید است
  • در حال سقوط شدید صادرات آیفون از چین به آمریکا
  • رشد حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، برخلاف سیاست های عمومی سیستم
  • برنامه های داده ماهواره ای در سایر مناطق تخصصی توسعه یافته است
  • Starlink در بنگلادش راه اندازی می شود
  • شروع آسیب پذیری در محصولات مایکروسافت
  • تحول در هنگام دسترسی افراد به اینترنت
  • چگونه روسیه اخبار جعلی را اداره می کند
  • پیام و سقوط آنی بیت کوین
  • پردیس اطلاعات مصنوعی میزبان تصمیمی در مورد راه حل تصمیم گیری دیجیتال/افشای یک کنفرانس فرمان و کنترل ملی است
  • آیا بالاخره عمر باتری آیفون برطرف شده است؟
  • کدام مدل از هوش مصنوعی Open II بهتر است؟
  • مسیر توسعه اینترنت خیلی سریع و بالا شروع می شود
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • Hanniki: سواد رسانه ای به این معنی است که چگونه فناوری می تواند همدلی باشد نه انزوا
  • ورود شیائومی به نبرد برای تراشه های پیشرو با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلار
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی مسیر دولت و ارتباطات انسانی را دگرگون می کند
  • تنظیم مجدد تنظیم کننده رامسار و تغییر ؛ آیا شرکت تخصصی بانک مرکزی را رها می کند؟
  • تصاویر ماهواره ای از ابزارهای غیرقابل تحمل در آلودگی هوا
  • هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • تعرفه اینترنت موبایل افزایش نمی یابد
  • تحول در بازار کار ایران ؛ از نگرانی های مهارت گرفته تا فرصت های هوش مصنوعی
  • تأکید پارلمان بر لزوم تسهیل دسترسی و استفاده از افراد از اینترنت
  • پیش بینی 4000 دلار بیت کوین
  • چکه کردن بیت کوین برای نخبگان رامسر خطرناک بود
  • توسعه نرم افزار برای بهبود امنیت سایبری سازمانها
  • نیاز به پیگیری پیشرفت پروژه جیون در دو بخش: “زیرساخت” و “فرآیند”
  • چرا اپل هنوز در دنیای هوش مصنوعی چیزی نمی گوید؟
  • نیاز به پیگیری پیشرفت پروژه جی NAF در هر دو بخش از زیرساخت ها و فرآیند
  • سند کلی برای ترویج و ترویج امنیت سایبری تصویب شده است
  • سند کلی برای ترویج و ترویج امنیت سایبری تصویب شده است
  • آیا فصل جدید مدیریت فناوری در ایران توسط برنامه ملی هوش مصنوعی شکل گرفته است/ آیا سازمان ملی هوش مصنوعی است؟
  • 5 ٪ افزایش در تعداد کاربران ملی خدمات دولت هوشمند
  • الزام برای به دست آوردن مجوز وزارت بهداشت برای برنامه های خدمات آزمایشگاهی
  • ما مخالف حل مجوز تاکسی های اینترنتی شهرداری ها هستیم
  • اتفاقی که برای جلسه سخنگوی دولت با سخنگوی دولت افتاد
  • برنامه وزارت ارتباطات برای جذب مشارکت در بخش خصوصی در پروژه های ملی
  • قیمت طلا در بازار تهران سقوط می کند
  • ارسال پیام کوتاه و اخطار ممنوع است
  • تولید محتوای گسترده از میراث تاریخی و مذهبی با هوش مصنوعی
  • ما باید دانش آموزان را برای ابزارهای هوش مصنوعی آماده کنیم
  • بحران هویت انسانی در دوران هوش مصنوعی به ایده های جدید نیاز دارد
  • پشتیبانی تأیید شده از تولید بزرگ در فضای مجازی/ محتوای تشکیل شده در کشور
  • تعداد مشترکین ثابت و تلفن همراه برای اتصال باند پهن چقدر است؟
  • تأثیر ملموس از هوش مصنوعی در بهبود بخش فرهنگی و رسانه ای/کاهش هزینه های تولید با استفاده از هوش مصنوعی
  • یک مشکل غیر منتظره در فولاد قانونگذاری
  • ثبت نام 2 میلیون رومینگ تماس ملی

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.