انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402100503286/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
وی به شورای سیاستگذاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: دهها جلسه با مخابرات و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و اتحادیه صادرکنندگان و کانون هماهنگی فاوا برگزار شد تا نمایشگاه ۲۴ نقطه عطفی در صنعت تلکام باشد.
در ادامه، داود ادیب -رییس کمیته فاوا- اظهار کرد: نمایشگاه امسال تلکام، نسبت به دو دهه برگزاری گذشته از لحاظ محتوا و حتی غرفه سازی متفاوتتر در حال برگزاری است و این مهم با ظرفیتهای مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور منطقه و خاورمیانه صورت گرفته است.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: ما در صنعت ارتباطات به دنبال تورم بالا نیستیم بلکه اگر سالانه و دوسالانه، اجازه افزایش ۲۰درصدی تعرفه داده میشد، اکنون کل صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات به یک صنعت ارزش آفرین تبدیل شده بود.
وی بیان کرد: تاکنون ۳۵ پنل و کارگاه مرتبط با تکنولوژی و فناوری برگزار شده است و کارشناسان به موضوعاتی همچون متاورس، هوش مصنوعی، اینترنت نسل چهارم و پنجم ارتباطی و …پرداخته اند و بیست محصول فناورانه نیز رونمایی شده است.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران در ادامه گفت: حجم رویدادها و برنامه راهبردی کلان برای نمایشگاه بسیار قابل توجه است و در صورت بالفعل شدن تحولات مطرح شده در این نمایشگاه، در سال آینده توسعه واقعی صنعت ارتباطات ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایسنا، داوود زارعیان- معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران- در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام در یک نشست خبری با بیان اینکه حوزه تلکام در کشور در حال یک پوستاندازی جدی است، اظهار کرد: اتحادیه جهانی مخابرات برای شاخصهای مهارت، کشور را ارزیابی می کند و در حوزههای اساسی باید فاصله موجود را کم کنیم.
ادیب در ادامه با اشاره به اجلاس سالانه UFI که آبان ماه سال جاری برگزار شده است تشریح کرد: در نمایشگاههای جدید باید از دو عنصر ابزار دیجیتال و هوش مصنوعی استفاده کنیم تا نمایشگاه به کاتالیزور جهت رسیدن به اقتصاد پایدار تبدیل شود.
وی گفت: در حوزه توسعه نیازمند توسعه فردی هستیم؛ یکی از عوامل اصلی عقب ماندگی، عدم تغییر دیدگاهها و رفتارهای افراد است.
وی در پایان گفت: در حال حاضر در حوزه تعرفه، متعادلسازی تعرفه و سرمایهگذاری، ارتقای درآمد چندین برابری برای کل اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.
وی افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم وارد دوران دیجیتال شدهایم، بازارهای مبتنی بر متاورس، مولتی ورس و یونیورس آینده صنعت اقتصاد دیجیتال را تشکیل می دهد.
زارعیان افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای متفکرین حوزه ارتباطات است تا برنامهریزی متفاوتی را انجام دهند.
زارعیان تصریح کرد: پیشرفت مخابرات، پیشرفت تمام صنایع را به دنبال دارد و باید ترندهای جهانی را کاملا به صورت دقیق مطالعه کرده و آن را با مقتضیات بومی کشورمان و استعدادهای فنآوری دیجیتال منطبق سازیم.
معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با تأکید بر اینکه سرمایه لازم در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات نقطه آغاز و اساسی تحول دیجیتال است، تشریح کرد: ما در صنعت ارتباطات به دنبال تورم بالا نیستیم بلکه اگر سالانه و دو سالانه، اجازه افزایش ۲۰درصدی تعرفه داده میشد، اکنون کل صنعت فناوری ارتباطات و اطلاعات به یک صنعت ارزش آفرین تبدیل شده بود که سراسر سودآوری بود.