• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
پنج‌شنبه, جولای 31, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

توسط میترا شکری
سپتامبر 8, 2024
در اخبار
0

«کاوه دولتی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری اقتصاد ارتباطات اظهار داشت: شرکت ملی پست، یک شرکت خدمت محوری است که خدماتش در پهنه کشور، توسعه دارد و باتوجه‌به وسعت کشور و تعداد مرسولاتی که ماهانه در شبکه پست کشور توزیع می‌شود، ممکن است درصدی از خطا اتفاق بیفتد. تلاش این است که کیفیت و خدمات خود را در حدی نگه داریم که رضایت کلی مشتریان را جلب کند، البته گاهی اوقات نیز به دلایل متعدد نمی‌توان سطح کیفیتی که مدنظرمان است را حفظ کنیم.

وی درباره نرخ قبول و توزیع مرسولات شرکت ملی پست، افزود: شرکت ملی پست یک شرکت دولتی است، نرخ‌نامه‌ها نیز بر اساس تصمیم سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت و سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود؛ بنابراین شرکت ملی پست نمی‌تواند بر اساس قیمت تمام شده یا هزینه‌هایی که متقبل می‌شود، نرخ قبول و توزیع مرسولات را دریافت کند. درحالی‌که اگر شرکت ملی پست خصوصی بود، این امکان وجود داشت، هزینه خدماتش را برحسب تورم به شکل شناور در نظر بگیرد.

دولتی افزود: خودروهای فعال در خطوط پستی، سوخت دولتی ندارند و از سوخت آزاد استفاده می‌کنند. هزینه‌های شرکت ملی پست مشابه بخش خصوصی است؛ اما نرخ‌هایش نظارتی است، بنابراین امکان افزایش آن‌ها وجود ندارد. نمی‌توان گفت دلیل اصلی کاهش کیفیت خدمات شرکت پست به این عوامل بستگی دارند، اما بی‌تأثیر هم نیستند و تا زمانی که هزینه صرف شده با دریافتی خدمات همخوانی ندارد، همواره کاستی‌هایی به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: در شرکت ملی پست، سرویس‌های پستی به چهار بخش پیشتاز، سفارشی، ویژه و عادی تقسیم می‌شود که هر کدام از این سرویس‌ها بر اساس زمان‌بندی تحویل، مرسوله به گیرنده قیمت مشخصی دارند، البته این قیمت خیلی پایین و بالا و تغییر زیادی ندارد.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، شرکت ملی پست افزایش نرخ متناسب با هزینه‌هایش را نداشت و امسال بر اساس مجوزهای دریافتی و با نظر سازمان‌های نظارتی، نرخ‌های جدید مشخص شدند. نکته جالب این است که با افزایش نرخ، ترافیک مرسولات پستی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. این مساله نشان‌دهنده این است که نرخ رقبا بیشتر از شرکت ملی پست است و با وجود افزایش نرخ‌ها، مشتری‌ها همچنان برای ارسال مرسولات‌شان شرکت پست را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست درباره نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان گفت: شرکت ملی پست، مجهز به مراکز شبانه‌روزی است که پاسخگوی سؤالات و مسائل شهروندان هستند. از ابتدای سال حدود ۲ میلیون شهروند با شرکت ملی پست تماس داشتند که از این تعداد به یک میلیون و ۵۰۰هزار تماس به شکل اتوماتیک پاسخ داده شده است. حدود ۴۰۱هزار نفر هم در تماس‌ها به کارشناسان وصل شده‌اند که از این تعداد ۹۷هزار نفر تیکت منجر به شکایت گذاشته‌اند.

پرداخت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت از ابتدای سال ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزار و ۷۱۹ شکایت مربوط به تاخیر، خسارت وغرامت به ثبت رسیده، گفت: شرکت ملی پست از ابتدای سال تاکنون ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان خسارت پرداخته کرده، این خسارات از ۱۰۰هزار تومان تا چندصد میلیون تومان (بسته به نوع بیمه غرامت و ارزش مرسوله) بوده است.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

۳ میلیون نفر از سرویس احراز نشانی استفاده کرده‌اند

دولتی درباره سرویس احراز نشانی که توسط شرکت ملی پست به شهروندان ارائه می‌شود گفت: در ۵ ماه نخست امسال به حدود سه میلیون متقاضی، سرویس احراز نشانی در مکان آدرسشان داده شده است.

وی درباره با بیان اینکه ترافیک ثبتی شرکت پست کشور ماهانه حدود ۲۳ میلیون مرسوله است، تصریح کرد: ۹۵ درصد مرسولات توزیع موفق داشتند. هر سال تقریباً این درصد توزیع موفق را داریم. توزیع موفق، مرسولاتی هستند که به دست مشتریان رسیدند. البته ۸۹ درصد مرسولات هم به‌موقع (در زمان قانونی) به مقصد رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: برای مراسم اربعین یک میلیون گذرنامه جدید صادر شده که از این تعداد ۱۴۶ هزار گذرنامه (حدود ۵ درصد) به دلیل تغییر آدرس، منزل نبودن فرد و… به باجه‌ها برگشت خورده‌اند.

منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85590075/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%B1%DB%B0-%D8%AA%D8%A7-%DB%B1%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%DB%8C

میترا شکری

میترا شکری

نوشته‌ی بعدی

شورای عالی فضای مجازی عملکرد مثبتی نداشته است

نوشته‌های تازه

  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید
  • نسل بعدی Simng یک ماهواره Nahyd را در فضا قرار می دهد
  • وزیر ارتباطات: نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • وزیر ارتباطات: ماهواره نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • عملیات پرواز را به فرودگاه Pajan برگردانید
  • داده های تلویزیون ماهواره ای نهید به دست آمد
  • ماهواره Nahid 2 در حال ساخت است/تهیه باند پهن ایران
  • زهره زهره با موفقیت به مدار تعیین شده تزریق شد
  • زندگی عملیاتی نهید به مدت دو سال است
  • ماهواره ارتباطات از راه دور با موفقیت در فضا+فیلم پرتاب شد
  • استفاده از سند درآمد محتوا باعث ایجاد اشتغال/ استقبال از توزیع دیجیتال خدمات می شود
  • اجرای سند به اشتراک گذاری محتوا باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود/ از توزیع دیجیتالی خدمات استقبال می کند
  • نیاز به همکاری بین بخش برای مقابله با تهدیدهای سایبری
  • هم افزایی علمی در سه زمینه از هوش مصنوعی ، امنیت کوانتومی و سایبری
  • این لایحه مهلت کد شرکت پست ملی را برای شرکت پستی به مجلس داد
  • 7000 عمل سایبری علیه ایران در طول جنگ 6 روزه انجام شد
  • اقدامات وزارت ارتباطات را برای ادامه خدمات ، نگهداری و امنیت جنگ 4 روزه شرح دهید
  • وزیر ارتباطات در پارلمان برای ارتقاء امنیت شبکه گزارش می دهد
  • ارزیابی برخی از فن آوری های جدید در حال توسعه صنعت فضایی ایران از ماهواره
  • رهبران با توجه به امنیت محاسباتی ارزیابی و ارزیابی می شوند
  • کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال طعم دستگاه ها را متوقف می کند
  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال
  • رضایت مردم باید در قلب توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • باید رضایت افراد مبتنی بر توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.