• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
جمعه, سپتامبر 19, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

تغییر گسترده کروم گوگل؛ تهدیدی برای اینترنت رایگان

توسط زهرا وثوقی
آگوست 8, 2024
در اخبار
0

داده‌های افکار عمومی، نشان دهنده وجود نگرانی گسترده‌ای در مورد استفاده از داده‌ها و بی‌اعتمادی نسبت به شرکت‌هایی است که اطلاعات افراد را به صورت آنلاین جمع آوری می‌کنند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو که در اکتبر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر می‌گویند که بسیار نگران این هستند که شرکت‌ها، اطلاعات خود را بدون اطلاع آنها به دیگران بفروشند یا افرادی، هویت یا اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند.

این مطالعه همچنین نشان داد که تقریبا ۹۰ درصد از مصرف کنندگان، تبلیغات هدفمند را ترجیح می‌دهند و ۸۷ درصد به احتمال زیاد، روی تبلیغات محصولاتی که به آنها علاقه‌مند هستند یا خرید می‌کنند، کلیک می‌کنند.

کارشناسان صنعت تبلیغات اذعان دارند بازیگران بد، از فناوری ردیابی رایج، سوء استفاده کرده‌اند. اما آنها کاهش ارزش کوکی‌ها را راه‌حلی نامناسبی می‌دانند؛ راه‌حلی که به جای جمع‌آوری‌کننده‌های داده بی‌وجدان که تصورات مربوط به هدف‌یابی تبلیغات را خراب کرده‌اند، کسب‌وکارهای مسئولی را که به این کوکی‌ها متکی هستند، مجازات می‌کند.

بر اساس گزارش یاهو فاینناس، همه اینها در جریان تحولات صنعت رسانه روی می‌دهد.  قطع ارتباط، شتاب گرفتن است و همزمان، سودآوری خدمات پخش ویدئوی آنلاین، نامشخص است و ترافیک بسیاری از وب‌سایت‌ها، کاهش یافته است زیرا غول‌های فناوری، توجه عمومی را در داخل دیوارهای خود تغییر می‌دهند. همزمان این تهدید از سوی هوش مصنوعی وجود دارد که  نحوه دسترسی افراد به محتوا در اینترنت تغییر پیدا کند. در میان ابهامات فراوان، به نظر می‌رسد که بسیاری از ناشران شانسی ندارند.

از دیدگاه صنعت، داده‌های مصرف کننده نشان می‌دهد که تبلیغات هدفمند، موثر است. در غیر این صورت، برندها برای قرار دادن محصولات خود در مقابل مخاطبان، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

با وجود برخی مخالفت‌های صریح با کسب و کار تبلیغات دیجیتال، اکوسیستم عظیم و میلیاردها دلاری که در این صنعت جریان دارد، ارزش آن را برای بسیاری از بزرگترین شرکت‌های سهامی عام و برای تبلیغ‌کنندگانی که مشتاق جلب توجه مردم هستند، نشان می‌دهد.

اما فشار برای پایان دادن به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث، منعکس کننده تغییر احساسات مصرف کننده در خصوص لزوم حفظ حریم خصوصی بیشتر است. این امر به توضیح این موضوع کمک می‌کند که چرا، با وجود خطراتی که برای وب‌سایت‌هایی مورد مراجعه مصرف کنندگان وجود دارند، اعتراض عمومی گسترده‌ای برای حفظ کوکی‌ها وجود ندارد.

برخی از کاربران اینترنت ممکن است با انتظارات غیرواقعی عمل کنند، البته می‌خواهند دسترسی نامحدود به رسانه‌ها بدون هزینه اشتراک یا تبلیغات داشته باشند. در همین حال، مجموعه‌ای از ناشران اخبار و شرکت‌های ویدئوی اینترنتی، آزمایش‌های خود را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند بع توازن مناسبی بین محتوای رایگان، پولی، دیوارهای پرداخت و تجربیات بدون آگهی، دست پیدا کنند.

بهم خوردن این فناوری تبلیغات قدیمی، آنچه که برای چندین دهه، تجربه اینترنت را حفظ کرده است، یعنی دسترسی رایگان به وب را به چالش می‌کشد. به کاربران تبلیغات نمایش داده می‌شود و در ازای آن، به محتوای رایگان دسترسی پیدا می‌کنند. برای وب‌سایت‌هایی که به تبلیغات در اینترنت باز متکی هستند، مرگ کوکی، خطر نابودی این مدل فعالیت و معیشت آنها را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403012614012/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86

آنتونی کاتسور، مدیرعامل کنسرسیوم IAB Tech Lab که یک گروه تجاری برای صنعت تبلیغات دیجیتال است، در این باره گفت: یک تجربه وب خصوصی‌تر، آرزوی درستی است، اما رویکرد فعلی برای خلاص شدن از شر کوکی‌های شخص ثالث، عمیقا معیوب است. مثل تنبیه خودرو برای تصادفی است که راننده مست، مسبب آن بوده است.

سهم کوچکتر اما همچنان قابل توجه افراد (۴۹ درصد) اظهار کرده‌اند استفاده از یک دستگاه، وب‌سایت یا اپلیکیشن را متوقف کرده‌اند زیرا نگران نحوه استفاده از اطلاعات شخصی خود هستند و ۴۴ درصد گفته‌اند از مرورگر یا موتور جستجویی استفاده کرده اند که کارهایی که انجام می‌دهند را ردیابی نمی‌کند.

 داده‌های IAB Tech Lab نشان می‌دهد مصرف کنندگان، تبادل بین مدل تحت پشتیبانی آگهی و دسترسی به خدمات رایگان در اینترنت را درک می‌کنند. طبق گزارشی که این گروه در ژانویه منتشر کرد، اکثریت قابل توجهی (۸۰ درصد) از مصرف کنندگان، موافق بودند که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، به دلیل تبلیغات رایگان هستند. ۹۱ درصد از مصرف کنندگان اگر مجبور به پرداخت رایگان برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی شوند که در حال حاضر استفاده می‌کنند، واکنش منفی نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، کوکی‌های شخص ثالث، به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا افراد را در سراسر وب‌سایت‌ها، ردیابی کنند تا تبلیغات مرتبط را برای آنها نمایش دهند. بدون این کوکی‌ها، کسب و کارها اطلاعات کمتر در مورد مخاطبان خود خواهند داشت و توانایی آنها برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، کاهش پیدا می‌کند.

در حالی که نگرانی‌ها نسبت به فناوری شنود، از لحاظ تاریخی به حوزه اجرای قانون گره خورده است، همان نظرسنجی نشان می‌دهد نگرانی کمتری نسبت به نظارت پلیس بر فعالیت‌های وب وجود دارد. این تضاد حاکی از تغییر نگرش نسبت به تهدیدات ناشی از انجام بسیاری از کارهای روتین، عادت‌ها و فعالیت‌های آنلاین است.

گوگل تا پایان امسال، قصد دارد جهان تبلیغات دیجیتالی را دستخوش تغییرات عمیق کند و به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر وب خود پایان دهد.

این داده‌ها نشان می‌دهد تقریبا ۷۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند تنظیمات را برای مدیریت حریم خصوصی آنلاین خود تغییر داده اند و سهم مشابهی از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند کوکی‌ها یا سایر ردیابی‌ها بکار رفته در وب‌سایت‌ها را برای محافظت از حریم خصوصی خود، رد یا غیرفعال کرده‌اند.

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

اختلال‌های گاه و بیگاه؛ دردسر جدید کاربران

نوشته‌های تازه

  • ایران -آرمنی تفاهم نامه پیشنهاد همکاری پستی
  • غفلت از محرمانه بودن ؛ هزینه تعامل جذاب با هوش مصنوعی
  • وزیر ارتباطات: ما از تمام ظرفیت کشورها در زمینه فناوری موقعیت مکانی استفاده خواهیم کرد
  • افزایش انتظارات تورم و دوباره به قیمت طلا می رود
  • Seyed Star Hashemi: موسسه تحقیقاتی باید مرجع اصلی فناوری برای کشور باشد
  • محدود کردن سیستم عامل های اینترنتی طلا هنوز در دسترس است
  • نظارت بر بازار موبایل ادامه دارد/ به استثنای روابط ثبت نام 6000 واحد تلفن همراه
  • مهر و موم سمن + اره و نقاشی
  • بعد از همکاری هنگام انتقال دانش فنی ، ایران را گسترش دهید
  • انتشار پروژه 2 سند برای به دست آوردن نخبگان و نظرات اساتید دانشگاه
  • شروع پیش نویس بررسی تغییر تجارت الکترونیکی
  • پیش نویس پروژه “شرایط برای تأسیس ، فعالیت ، آرامش و نظارت بر کارگزاران کد” منتشر شده است
  • وزیر ارتباطات: ما موانع ساختاری جدی بر اکوسیستم اقتصاد دیجیتال داریم
  • سوءاستفاده از مجرمان اطلاعات مصنوعی ؛ تولید چت ها با استفاده از چت ها
  • با شروع مجموعه ماهواره Marty Soleimani سال آینده به ماه می رود
  • ماهواره های Zafar ، Paya ، Kosar و Soleimani را تا پایان سال راه اندازی کنید
  • چهره Simgon از ماه قرمز در ایران
  • تبدیل به اتومبیل های سبز ؛ هوش مصنوعی و مبدل های کاتالیزوری
  • 5 ٪ افزایش درآمد حاصل از ترافیک بین المللی/اطلاعات صنعتی در دستور کار است
  • هوش مصنوعی ؛ ابزاری قدرتمند اما نیاز به آگاهی دارد
  • Post Smart در دستور کار/ ایجاد یک سیستم با معنی برای ارزیابی عملکرد قرار دارد
  • مشارکت در بخش خصوصی ستون اصلی تحول دیجیتال در دولت چهاردهم است
  • هشدار تترون خطرات/دانش در مورد رمزنگاری مساوی و دخمه
  • اختلال اینترنتی برطرف شد
  • اختلال اینترنتی در اثر برش فیبر در رومانی و بلغارستان ایجاد می شود
  • شما باید یک صفحه عمومی ایجاد کنید و از کیفیت شفاف شبکه عمومی اطمینان حاصل کنید
  • دوران ظاهر مضاعف و تهدید فضای مجازی به پایان رسیده است
  • Aghamorri: حجم حملات سایبری علیه کشور پایدار است
  • کمیته تجاری تشکیل شده است
  • تبلیغات رسانه ای بدون قید و شرط + شرایط متن
  • توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت استراتژیک اکوسیستم دیجیتال
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از اجرای پروژه Big Jay گرفته تا محافظت از داده ها
  • فناوری رباتیک از شرکت ملی پست برنده جایزه نوآوری APPU شد
  • کاهش سوالات/ صرفه جویی در 2 میلیون صفحه کاغذ+فیلم
  • وزارت فرهنگ و ارتباطات برای ستایش مدیران زنان در کرمان
  • وزیر فرهنگ: اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فضای جدیدی ایجاد کرده است
  • چالش های فن آوری صنعت پستی کشور برطرف شده است
  • ماکو دروازه دیجیتال ایرانی به اروپا
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از فیلتر کردن تا جنگ بی رحمانه با حملات سایبری
  • خلاء قانونی و ضعف زیرساخت ها ارزیابی واقعی شرکتهای مبتنی بر دانش را متوقف می کنند
  • برای به دست آوردن رضایت مردم ؛ وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم
  • 2 ٪ از مناطق شهری و 2 ٪ از مناطق روستایی Geokad هستند
  • وزیر ارتباطات: بدون انرژی از طریق تلاش اضافی برطرف می شود ، نه گناهکار
  • به معاون وزیر ارتباطات توصیه کنید تا مشکل دخالت Wi-Fi را در مناطق شلوغ حل کنید
  • هزینه های اینترنتی شاهر عقب و باباک زنجانی مجوز/ آب بندی نمی کنند
  • مالیات های اینترنتی شهرت و باباک زنجانی هیچ مجوز ندارند/ ما آب بندی داریم
  • تخصیص یک میلیون و هزاران گذرنامه عبادت از طریق پست
  • ربات کروی ناسا واژگون نشده + فیلم
  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.