• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
پنج‌شنبه, می 22, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

تغییر گسترده کروم گوگل؛ تهدیدی برای اینترنت رایگان

توسط زهرا وثوقی
آگوست 8, 2024
در اخبار
0

داده‌های افکار عمومی، نشان دهنده وجود نگرانی گسترده‌ای در مورد استفاده از داده‌ها و بی‌اعتمادی نسبت به شرکت‌هایی است که اطلاعات افراد را به صورت آنلاین جمع آوری می‌کنند. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات پیو که در اکتبر سال ۲۰۲۳ منتشر شد، از هر ۱۰ آمریکایی، چهار نفر می‌گویند که بسیار نگران این هستند که شرکت‌ها، اطلاعات خود را بدون اطلاع آنها به دیگران بفروشند یا افرادی، هویت یا اطلاعات شخصی آنها را به سرقت ببرند.

این مطالعه همچنین نشان داد که تقریبا ۹۰ درصد از مصرف کنندگان، تبلیغات هدفمند را ترجیح می‌دهند و ۸۷ درصد به احتمال زیاد، روی تبلیغات محصولاتی که به آنها علاقه‌مند هستند یا خرید می‌کنند، کلیک می‌کنند.

کارشناسان صنعت تبلیغات اذعان دارند بازیگران بد، از فناوری ردیابی رایج، سوء استفاده کرده‌اند. اما آنها کاهش ارزش کوکی‌ها را راه‌حلی نامناسبی می‌دانند؛ راه‌حلی که به جای جمع‌آوری‌کننده‌های داده بی‌وجدان که تصورات مربوط به هدف‌یابی تبلیغات را خراب کرده‌اند، کسب‌وکارهای مسئولی را که به این کوکی‌ها متکی هستند، مجازات می‌کند.

بر اساس گزارش یاهو فاینناس، همه اینها در جریان تحولات صنعت رسانه روی می‌دهد.  قطع ارتباط، شتاب گرفتن است و همزمان، سودآوری خدمات پخش ویدئوی آنلاین، نامشخص است و ترافیک بسیاری از وب‌سایت‌ها، کاهش یافته است زیرا غول‌های فناوری، توجه عمومی را در داخل دیوارهای خود تغییر می‌دهند. همزمان این تهدید از سوی هوش مصنوعی وجود دارد که  نحوه دسترسی افراد به محتوا در اینترنت تغییر پیدا کند. در میان ابهامات فراوان، به نظر می‌رسد که بسیاری از ناشران شانسی ندارند.

از دیدگاه صنعت، داده‌های مصرف کننده نشان می‌دهد که تبلیغات هدفمند، موثر است. در غیر این صورت، برندها برای قرار دادن محصولات خود در مقابل مخاطبان، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

با وجود برخی مخالفت‌های صریح با کسب و کار تبلیغات دیجیتال، اکوسیستم عظیم و میلیاردها دلاری که در این صنعت جریان دارد، ارزش آن را برای بسیاری از بزرگترین شرکت‌های سهامی عام و برای تبلیغ‌کنندگانی که مشتاق جلب توجه مردم هستند، نشان می‌دهد.

اما فشار برای پایان دادن به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث، منعکس کننده تغییر احساسات مصرف کننده در خصوص لزوم حفظ حریم خصوصی بیشتر است. این امر به توضیح این موضوع کمک می‌کند که چرا، با وجود خطراتی که برای وب‌سایت‌هایی مورد مراجعه مصرف کنندگان وجود دارند، اعتراض عمومی گسترده‌ای برای حفظ کوکی‌ها وجود ندارد.

برخی از کاربران اینترنت ممکن است با انتظارات غیرواقعی عمل کنند، البته می‌خواهند دسترسی نامحدود به رسانه‌ها بدون هزینه اشتراک یا تبلیغات داشته باشند. در همین حال، مجموعه‌ای از ناشران اخبار و شرکت‌های ویدئوی اینترنتی، آزمایش‌های خود را انجام می‌دهند و سعی می‌کنند بع توازن مناسبی بین محتوای رایگان، پولی، دیوارهای پرداخت و تجربیات بدون آگهی، دست پیدا کنند.

بهم خوردن این فناوری تبلیغات قدیمی، آنچه که برای چندین دهه، تجربه اینترنت را حفظ کرده است، یعنی دسترسی رایگان به وب را به چالش می‌کشد. به کاربران تبلیغات نمایش داده می‌شود و در ازای آن، به محتوای رایگان دسترسی پیدا می‌کنند. برای وب‌سایت‌هایی که به تبلیغات در اینترنت باز متکی هستند، مرگ کوکی، خطر نابودی این مدل فعالیت و معیشت آنها را به همراه دارد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403012614012/%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%85-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84-%D8%AA%D9%87%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86

آنتونی کاتسور، مدیرعامل کنسرسیوم IAB Tech Lab که یک گروه تجاری برای صنعت تبلیغات دیجیتال است، در این باره گفت: یک تجربه وب خصوصی‌تر، آرزوی درستی است، اما رویکرد فعلی برای خلاص شدن از شر کوکی‌های شخص ثالث، عمیقا معیوب است. مثل تنبیه خودرو برای تصادفی است که راننده مست، مسبب آن بوده است.

سهم کوچکتر اما همچنان قابل توجه افراد (۴۹ درصد) اظهار کرده‌اند استفاده از یک دستگاه، وب‌سایت یا اپلیکیشن را متوقف کرده‌اند زیرا نگران نحوه استفاده از اطلاعات شخصی خود هستند و ۴۴ درصد گفته‌اند از مرورگر یا موتور جستجویی استفاده کرده اند که کارهایی که انجام می‌دهند را ردیابی نمی‌کند.

 داده‌های IAB Tech Lab نشان می‌دهد مصرف کنندگان، تبادل بین مدل تحت پشتیبانی آگهی و دسترسی به خدمات رایگان در اینترنت را درک می‌کنند. طبق گزارشی که این گروه در ژانویه منتشر کرد، اکثریت قابل توجهی (۸۰ درصد) از مصرف کنندگان، موافق بودند که وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، به دلیل تبلیغات رایگان هستند. ۹۱ درصد از مصرف کنندگان اگر مجبور به پرداخت رایگان برای وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی شوند که در حال حاضر استفاده می‌کنند، واکنش منفی نشان می‌دهند.

به گزارش ایسنا، کوکی‌های شخص ثالث، به شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا افراد را در سراسر وب‌سایت‌ها، ردیابی کنند تا تبلیغات مرتبط را برای آنها نمایش دهند. بدون این کوکی‌ها، کسب و کارها اطلاعات کمتر در مورد مخاطبان خود خواهند داشت و توانایی آنها برای کسب درآمد از طریق تبلیغات، کاهش پیدا می‌کند.

در حالی که نگرانی‌ها نسبت به فناوری شنود، از لحاظ تاریخی به حوزه اجرای قانون گره خورده است، همان نظرسنجی نشان می‌دهد نگرانی کمتری نسبت به نظارت پلیس بر فعالیت‌های وب وجود دارد. این تضاد حاکی از تغییر نگرش نسبت به تهدیدات ناشی از انجام بسیاری از کارهای روتین، عادت‌ها و فعالیت‌های آنلاین است.

گوگل تا پایان امسال، قصد دارد جهان تبلیغات دیجیتالی را دستخوش تغییرات عمیق کند و به استفاده از کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر وب خود پایان دهد.

این داده‌ها نشان می‌دهد تقریبا ۷۰ درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند تنظیمات را برای مدیریت حریم خصوصی آنلاین خود تغییر داده اند و سهم مشابهی از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند کوکی‌ها یا سایر ردیابی‌ها بکار رفته در وب‌سایت‌ها را برای محافظت از حریم خصوصی خود، رد یا غیرفعال کرده‌اند.

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

اختلال‌های گاه و بیگاه؛ دردسر جدید کاربران

نوشته‌های تازه

  • هوش مصنوعی جینا به سوالات بخش مرورگر باز شما پاسخ می دهد
  • تاج گذاری نام خلیج فارس در Google Legal دنبال کردن –
  • مهندسی ایرانی “Google” لیوان شرکت های شرکت در فارسی
  • کشف فرصت “مجازی” گوگل
  • تأثیر منفی منبع تغذیه به اینترنت ، موبایل و دستگاههای خودپرداز
  • هوش مصنوعی گوگل به Gmail پاسخ می دهد
  • وزارت ارتباطات شروع 5 سایت ارتباطی جدید در اردیبیل را معرفی می کند
  • استدلال ، ویژگی های صوتی و پشتیبانی چند جانبه را در هوش مصنوعی Google بهبود بخشید
  • “Google Mate” مجهز به ترجمه زنده بود
  • ما از یک تجارت بر اساس فناوری اطلاعات پشتیبانی می کنیم/ 2 ٪ از روستاهای خوزستان را با شبکه ملی اطلاعات وصل می کنیم
  • Google یک تماس ویدیویی 2D برقرار کرد
  • همکاری 5 میلیون دلاری گوگل برای توسعه عینک هوش مصنوعی
  • ایجاد جریان داده برای مدیریت هوشمند ضروری است
  • فاصله بیت کوین با رکورد جدید کاهش یافته است
  • کشف اطلاعات ویدیویی ویدیویی Google
  • آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل کشف شد
  • چگونه هوش مصنوعی در میدان سیاست/سیاست ایران می خواهد به 5 کشور اول AI بپیوندد
  • چند سرویس پستی در نمایشگاه بین المللی کتاب ثبت شده است؟
  • کشف اولین سیستم رمزگذاری کوانتومی جهان در جهان
  • وزیر ارتباطات از توسعه هوش مصنوعی و فیبر خبر می دهد
  • ترانزیت ، هوش مصنوعی و داده های اقتصاد دیجیتال مناسب برای همکاری در ایران -turkmenistan
  • روابط عمومی در عصر کوانتومی برگزار می شود
  • ترانزیت ، هوش مصنوعی و داده های اقتصاد دیجیتال مناسب برای همکاری در ایران -turkmenistan
  • جلسات مجازی دو جانبه ایرانی با پاکستان و قزاقستان برگزار شد
  • جلسات مجازی دو جانبه با پاکستان و قزاقستان برگزار شد
  • 4G یک اکوسیستم تجاری جدید است
  • در حال سقوط شدید صادرات آیفون از چین به آمریکا
  • رشد حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، برخلاف سیاست های عمومی سیستم
  • برنامه های داده ماهواره ای در سایر مناطق تخصصی توسعه یافته است
  • Starlink در بنگلادش راه اندازی می شود
  • شروع آسیب پذیری در محصولات مایکروسافت
  • تحول در هنگام دسترسی افراد به اینترنت
  • چگونه روسیه اخبار جعلی را اداره می کند
  • پیام و سقوط آنی بیت کوین
  • پردیس اطلاعات مصنوعی میزبان تصمیمی در مورد راه حل تصمیم گیری دیجیتال/افشای یک کنفرانس فرمان و کنترل ملی است
  • آیا بالاخره عمر باتری آیفون برطرف شده است؟
  • کدام مدل از هوش مصنوعی Open II بهتر است؟
  • مسیر توسعه اینترنت خیلی سریع و بالا شروع می شود
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • Hanniki: سواد رسانه ای به این معنی است که چگونه فناوری می تواند همدلی باشد نه انزوا
  • ورود شیائومی به نبرد برای تراشه های پیشرو با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلار
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی مسیر دولت و ارتباطات انسانی را دگرگون می کند
  • تنظیم مجدد تنظیم کننده رامسار و تغییر ؛ آیا شرکت تخصصی بانک مرکزی را رها می کند؟
  • تصاویر ماهواره ای از ابزارهای غیرقابل تحمل در آلودگی هوا
  • هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • تعرفه اینترنت موبایل افزایش نمی یابد
  • تحول در بازار کار ایران ؛ از نگرانی های مهارت گرفته تا فرصت های هوش مصنوعی
  • تأکید پارلمان بر لزوم تسهیل دسترسی و استفاده از افراد از اینترنت

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.