• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
پنج‌شنبه, جولای 3, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

جزئیاتی از بیشترین شکایات مردم در حوزه ارتباطات و بررسی نحوه ارائه خدمات پیامک‌ انبوه

توسط یاسمین نسبتی
نوامبر 22, 2024
در اخبار
0

براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در هفته ای که گذشت قطعی تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و جمع‌آوری نکردن سرویس  از موارد پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است. 

به گزارش ایسنا، هفته پایانی آبان ماه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با چند خبر از سوی وزیر ارتباطات آغاز شد. سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در جلسه ای که با حضور آنلاین مدیران کل استانی، برگزار شد،  رقابت برای ارائه خدمت به مردم را اقدامی خوب توصیف کرد، اما تأکید کرد که نباید این رقابت به سمت ارائه آمار و ارقام غیرعملیاتی برود.  

وی به عنوان نمونه به پروژه فیبرنوری اشاره کرد و با بیان اینکه در این دوره رویکرد ما «اتصال» است، افزود: نگاه ما باید از زاویه دید مردم باشد و باید از زاویه دید مردم به عملکرد خود نگاه کنیم و نباید کیفیت انجام کار، فدای سرعت شود.  

هاشمی همچنین در دیدار دیگری با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان، بر ضرورت افزایش سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور، تاکید کرد که برای دستیابی به اهدف موردنظر باید موضوع هوشمندسازی صنایع به ویژه در استان هایی همچون کرمان که صنایع مختلف در آن مستقر و فعال هستند را به عنوان اولویت جدی مد نظر قرار داد.  

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه هوشمندسازی در صنایع راه حل عبور از ناترازی ها به ویژه ناترازی انرژی به شمار می رود، خاطرنشان کرد که وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم موضوع هوشمندسازی انرژی را به طور جدی دنبال می کند.    

مردم بیشتر به سامانه کدام سازمان‌ها مراجعه کردند؟

از سوی دیگر در هفته ای که گذشت محمد محسن صدر- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات-  بر حضور ایران در مجامع بین‌المللی و توسعه صدور خدمات مهندسی تأکید کرد.  وی در یک نشست هم‌اندیشی درباره روندهای سیاست‌گذاری بین‌المللی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت شایسته است علاوه بر رصد مستمر نشست‌های پیگیری روندها اصلی و مهم، از فضای گردهمایی‌ها و مجامع مرتبط با این روندها برای تعاملات دوجانبه با کشورهای حاضر، خصوصاً کشورهای همسایه، برای بسترسازی و تسهیل صدور خدمات مهندسی از یک سو و از سوی دیگر استفاده از تجربیات سایر کشورها در رفع چالش‌هایی نظیر استانداردسازی برنامه‌های کاربردی تولید داخل و تجربیات موفق در فناوری‌های نوظهور بهره گرفت.  

جزئیاتی از بیشترین شکایات مردم در حوزه ارتباطات و بررسی نحوه ارائه خدمات پیامک‌ انبوه

با گذشت چند روز از این خبر صدر گزارشی از آخرین وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کرد که طبق گفته وی  در همین مدت یعنی در ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت چهاردهم بیش از ۴۲ میلیون مراجعه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به سامانه های دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی صورت گرفته است و مردم توانسته اند به صورت الکترونیکی خدمات دریافت کنند.  

به گفته وی بیشترین مراجعه کاربران به سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۱۶ میلیون مراجعه و بعد از آن وزارت راه و شهرسازی با بیش از ۴ میلیون و سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۳ میلیون مراجعه بوده است.     

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور از دیگر خبرهایی بود که در این هفته منتشر شد.  در گزارشی که به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  منتشر شده نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۲/۸۶ درصد در تابستان سال ۱۴۰۲ به ۱۲/۹۳ درصد در تابستان سال جاری رسیده است. همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است. درواقع ضریب نفوذ پهن باند سیار در تابستان سال گذشته (۱۴۰۲ ) از ۱۲۶/۹۷ به ۱۳۶/۸۲ در تابستان سال ۱۴۰۳ رسیده است که حکایت از رشد ۷/۷۶ درصدی در این حوزه دارد.   

همچنین در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت شکایت ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ هم پرداخته شده است که ۶۵ درصد شکایت‌ها متعلق به حوزه ثابت بوده و ۳۵ درصد شکایت‌ها به حوزه سیار تعلق دارد.    

علاوه بر موارد گفته شده بهزاد اکبری -معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- در رویداد نمایشگاه «ترکمن تل» حضور یافت و با چاکیف – معاون کابینه در امور ارتباطات و حمل و نقل و خداوردی قلیف رییس آژانس ارتباطات به گفت وگو نشست.   

اکبری درباره دستاوردهای سفر به ترکمنستان گفت: موضوع این نشست همکاری مشترک در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، ترانزیت ترافیک بین کشورهای منطقه و همچنین ترافیک شرق به غرب با استفاده از خاک ترکمنستان و ایران بود و هیات ترکمنستانی از پیشنهادات هیات ایرانی بسیار استقبال کرد.

وی بر آماده سازی فنی برای برقراری ارتباط میان دو کشور به صورت مشترک تاکید کرد و ادامه داد: رشد اقتصاد دیجیتال کشورهای منطقه مستلزم اتصال کشورها به یکدیگر و ایفای نقش مشترک است که در این میان دو کشور ترکمنستان و ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه می توانند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌های دیجیتال منطقه داشته باشند.

کاهش شکایات در سامانه ۱۹۵

گفتنی است در این هفته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاهش شکایات در سامانه ۱۹۵ خبر داد. سید محمد امامی-سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات- در این زمینه توضیح داد که در مدت هفت ماه اول سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ درج شده که این آمار در بازه هفت ماهه سال جاری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۳ شکایت رسیده است.

وی قطعی تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و جمع‌آوری نکردن سرویس را از مصادیق پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ عنوان کرد. همچنین غالب شکایات ثبت شده در سامانه در کمتر از دو روز رسیدگی می‌شوند اما چون رسیدگی به برخی شکایات مانند درخواست پوشش و تقویت شبکه، نیازمند ایجاد و بهره‌برداری از سایت و دکل مخابراتی بوده و فرآیندی زمانبر است.  

البته این سازمان اوایل هفته گذشته در اطلاعیه ای از الزام اپراتورها برای پایداری ارتباطات هنگام قطع برق خبر داد. بر این اساس  با توجه به تاثیرگذاری قطعی برق در همه امور از جمله حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، علاوه بر الزام اپراتورها، رگولاتوری برای حفظ پایداری کیفیت شبکه در هنگام رخدادهای مختلف از جمله قطعی برق، مانیتورینگ لحظه‌ای شبکه را ایجاد کرده است و علاوه بر رصد لحظه‌ای، به صورت مستمر و ماهیانه نسبت به انجام بازدیدهای میدانی از سایت‌های اپراتورها برای بررسی وضعیت پایداری و تاب‌آوری باتری‌ها و انعکاس جهت رفع مشکلات اقدام می‌کند.

با توجه به الزام اپراتورها برای تامین باتری پشتیبان از تولیدات داخل امیدواریم تولیدکنندگان با تامین به موقع سفارشات و بهبود کیفیت از جمله طول عمر باتری‌ها، اپراتورهای ارتباطی را در مسیر پایداری شبکه همیاری کنند.

 بررسی نحوه ارائه خدمات پیامک‌ انبوه به منظور حفظ حقوق مردم از دیگر خبرهایی بود که از سوی رگولاتوری منشر شد. براساس اعلام این زمان در این نشست که با حضور اپراتورهای ارتباطات سیار، دارندگان مجوز ارائه خدمات پیامک انبوه، اپراتورهای مجازی تلفن همراه (MVNO) و برخی از دارندگان پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد، مقررات ابلاغی رگولاتوری بازخوانی و پیشنهادهای حاضران درباره افزایش رونق بازار خدمات پیامک انبوه و کاهش شکایت کاربران در دریافت پیامک‌های مزاحم مطرح شد.

بر اساس این گزارش ارتقای تعامل میان ارائه کنندگان خدمات پیامکی، مقررات گذاری در حوزه تعرفه با قیمت گذاری از طریق بازار این خدمات و ایجاد سامانه‌های کشف تخلف در اپراتورهای ارائه دهنده خدمات پیامک انبوه به منظور حفظ حقوق مردم و پیشگیری از ارسال پیامک‌های مزاحم از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

جزئیاتی از بیشترین شکایات مردم در حوزه ارتباطات و بررسی نحوه ارائه خدمات پیامک‌ انبوه

اتصال ۶۰۰ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات از دیگر خبرهایی مهمی بود که در این هفته منتشر شد.  ولی اله مرادی-مجری خدمات اتصال و دسترسی پر سرعت مدارس به شبکه ملی اطلاعات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در این زمینه اظهار کرد: در پی پیش‌بینی اتصال و دسترسی پرسرعت سازمانها، مراکز آموزشی، پژوهشی، حوزوی، کسب و کارها وکاربران تجاری با حداقل سرعت صد مگابیت بر ثانیه در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات، تفاهمنامه‌ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته امضا شد تا بر اساس آن مدارس کشور بر بستر فناوری فیبرنوری به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی با اشاره به اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب وکارها تصریح کرد: با اجرا و توسعه پروژه ملی فیبرنوری در سراسر کشور، اتصال هزار و ۶۵۶ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات نیز آغاز شد که در حال حاضر از این تعداد، ۶۰۰ مدرسه در ۴۴ شهر در سراسر کشور بر بستر فیبر نوری به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

با نزدیک شدن به پایان هفته نیز پیش نویس سند دولت هوشمند در دستور بررسی قرار گرفت. سند دولت هوشمند از مجموعه اسناد سند راهبردی فضای مجازی کشور است که در راستای ارتقای شاخص های دولت دیجیتال و به دنبال آن ارایه خدمات باکیفیت و برخط برای افزایش رفاه مردم تدوین شده است.

پیش‌نویس سند هم‌اکنون در دستور کار بررسی در کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور قرار گرفته و قرار است در جلسات این کمیسیون بررسی شود. مطابق این سند، برای تحول دیجیتال دولت، یک راهبرد هفت گانه طراحی شده که با تحقق آن، خدمات بهتری به مردم عزیز کشورمان ارایه خواهد شد.

براساس این سند، تحول دولت برای ارایه خدمات هوشمند به شهروندان و کسب‌و کارها با اتصال و ارتباط کل جامعه به صورت پایدار، باکیفیت و امن محقق خواهد شد. از طرفی در این سند اصلاح و بهبود فرآیندها به شکلی طراحی شده تا به صورت مستمر و فعال، نیازها و مشکلات در ارایه خدمات به شهروندان شناسایی شده و در نهایت مرتفع شود.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403090200620/%D8%AC%D8%B2%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DB%8C%D8%B4%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

شرکت ترامپ سرویس پرداخت ارز دیجیتال راه اندازی می‌کند

نوشته‌های تازه

  • برای شناسایی شرکت های فعال در خدمت نمازگزاران Arbaeen تماس بگیرید
  • “تغییر آدرس” و “درخواست انتشار در آدرس جدید” را راه اندازی کنید
  • مقاومت در برابر زیرساخت های ارتباطی در اوج جنگ 6 روزه تحمیل شده
  • ارتباط نمازگزاران از آربین با ظاهر هماهنگ و جهادی تسهیل می شود
  • وزیر ارتباطات: از هر اقدامی که باعث تضعیف نزدیکی ملی شود باید اجتناب شود
  • مردم ایران هیچ تجاوز/ نیاز به مستند سازی جنایات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده را نمی پذیرند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت دسترسی به ارتباطات به پیش شرط ها بازگشت
  • به طور خودکار مجوزهای فعالیت صادر شده توسط سازمان فناوری اطلاعات
  • بازدید از وزیر ارتباطات به سیستم عامل ها و شرکت های دیجیتال
  • پشتیبانی هدف برای شرکتهای مبتنی بر دانش در زمینه ارتباطات افزایش یافته است
  • تماس تلفنی تلفن ثابت تا پایان ماه ژوئیه رایگان بود
  • نیاز فوری به همکاری استراتژیک برای محافظت از زیرساخت های حیاتی
  • ارز مبادله Nubitx: ما مبلغ سرقت شده را جبران می کنیم
  • ایرانیان در خارج از کشور دسترسی به فرستاده های محلی/کاهش برخی محدودیت ها
  • حملات سایبری قبل از حمله به ایران/ کودکان بی گناه در یک رویا کشته شد
  • کاربران خارجی وارد برنامه می شوند.
  • شهروندان از پیام های متنی و نمایندگان مراقبت می کنند
  • تمهیدات جدید برای گیرندگان بسته های پستی نه در مقصد
  • اعلامیه وزارت ارتباطات پس از محدودیت های دسترسی به اینترنت
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های موقت اینترنت
  • همکاری ناسا با 1.5 میلیارد دلار با هند
  • بیت کوین همچنان به ضرب و شتم تجاوزگر ادامه می دهد
  • به شماره های خارجی ناشناس پاسخ ندهید
  • برش از Google و مقیاس هوش مصنوعی برای دنبال کردن سرمایه گذاری بزرگ متا
  • هواوی و SMIC به لیست کنترل صادرات تایوان اضافه شدند
  • سرمایه گذاری آمازون با قیمت 2 میلیارد دلار زیرساخت استرالیا دیتاسنتر استرالیا
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • نمایشگاه المپوس بار دیگر به تعویق افتاد
  • نمایشگاه المپوس به تعویق افتاد
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزارت ارتباطات: اینترنت موقت محدود است
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های اینترنتی یک کشور موقت است
  • تسلا کار سابق مهندس را به ارمغان آورده است
  • جرم شغل غیر جذاب نیست
  • اختلال اینترنتی کشور – isna
  • فرصتی برای یک مکالمه لحظه ای برای یک مرد فلج با فناوری جدید فراهم کنید
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • از آخرین وضعیت خدمات ملی دولت هوشمند گرفته تا تولید آفتابی در وزارت ارتباطات
  • بهبود قوانین ؛ اساس جریان تبادل داده
  • استفاده از هوش مصنوعی در ویکی پدیا را متوقف کنید
  • استفاده تجربی از هوش مصنوعی در ویکی پدیا متوقف شد
  • بسترهای شبکه های اجتماعی به انتشارات مصرف کننده پاسخ می دهند
  • عامل اصلی در کاهش کیفیت پوشش موبایل چیست؟
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • مشارکت 2 میلیارد دلار در اقتصاد ایالات متحده در اقتصاد ایالات متحده
  • بیت کوین به 6000 دلار می رسد؟
  • وزارت ارتباطات از 2 کیلو وات فراتر رفت
  • تشکیل تیم توسعه مصنوعی متا با نظارت مستقیم زاکربرگ
  • “Android 16” صادر شده – ISNA

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.