• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه 12 مهر 1402
No Result
View All Result
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
No Result
View All Result
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
No Result
View All Result
صفحه اصلی دسته‌بندی نشده

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

توسط محمدجواد آذری جهرمی
10 مهر 1402
in دسته‌بندی نشده
0

تفاوتی نمی‌کند شرکت بزرگ باشد یا کوچک، همه کسب و کارها در هر اندازه‌ای به آن نیاز دارند. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند با ایجاد اعتبار و همچنین آگاهی برای مخاطبان، به افزایش فرصت‌های تجاری و در نتیجه گسترش فعالیت کمک بسیار زیادی کند. در یک تعریف ساده، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال تبلیغ محصولات و خدمات با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی یا اینترنت است. این برنامه شامل پیام رسانی متنی، ویدئو، اپلیکیشن، پادکست‌ها، بیلبوردهای الکترونیکی، تلویزیون دیجیتال و کانال‌های رادیویی است. بازاریابی دیجیتال به یک سازمان امکان می‌دهد کمپین‌ها، محتوا و استراتژی خود را تجزیه و تحلیل کند تا بفهمد چه کاری انجام می‌دهد. هزینه تبلیغات روزبه‌روز در حال افزایش است و به همین دلیل کسب‌و‌کارها باید به دنبال روشی باشند که با هزینه کمتر آن‌ها را به نتایج مطلوب برساند.

بهینه سازی تجربه کاربری ( HEO ) – Human Experience Optimization

مقدمه‌ی کتاب توسط یکی از مدیران SAP نوشته شده و پولیتزی به این شیوه، به مخاطب اعلام می‌کند که قرار است با مجموعه‌ای از تجربیات و نکات کاربردی در زمینه بازاریابی دیجیتال روبرو شود. اما کتاب Epic Content Marketing را می‌توان فراتر از بازاریابی محتوا دانست. چون در آن، بسیاری از حوزه‌های بازاریابی دیجیتال را مورد توجه قرار داده و نقش محتوا در هر یک از حوزه‌ها را به بحث گذاشته است.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

آن‌لحظه که شما در یک سایت فروشگاهی گشت می‌زنید، محصول مدنظر خود را پیدا می‌کنید، بررسی می‌کنید اما در نهایت از خرید صرف‌نظر می‌کنید، دقیقا همان‌جایی‌ست که ضعف تجربه کاربری وجود داشته است. اینکه شما دنبال یک محصول خاص در یک فروشگاه اینترنتی می‌گردید که در آن وجود دارد اما شما نمی‌توانید به آسانی آن محصول را بیابید و وب‌سایت را ترک می‌کنید، دقیقا ضعف تجربه کاربری است. اینکه نمی‌توانید صفحه درخواست مشاوره یک خدمت را در یک سایت بیابید هم ضعف تجربه کاربری است! به طور کلی هر‌آنچه که از بدو ورود یک مخاطب به وب‌سایت در مقابل چشم‌های او قرار دارد، در حوزه تجربه کاربری قرار می‌گیرد.

در واقع بعد از طراحی سایت اگر سئو انجام نشود و در صفحه اول قرار نگیرید ورودی زیادی نخواهید داشت. قرار است از چه تکنولوژی‌ها و ابزارهای دیجیتالی استفاده کنید؟ آیا با نسخه‌های جدیدتر و آپدیت‌شده این تکنولوژی‌ها آشنا هستید؟ آشنایی با جدیدترین تکنولوژی‌ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید بیاموزید. همون طوری که بالاتر اشاره شد، یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ امکان هدف گیری مخاطبین خاص هستش. اما اگرپرسونای مشتریخودتونو رو مشخص نکرده باشین نمیتونین از این مزیت بهره ببرین. این یکی از انواع تبلیغات مبتنی بر عملکرد هستش که شما در اون محصولات یا خدمات برند دیگه‌ای رو تبلیغ می‌کنین و با هر بار نمایش، کلیک یا فروش، مبلغی رو به عنوان پورسانت دریافت می‌کنین.

دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ را می‌توان در چندین مورد جمع کرد که هر یک نقش موثری در استقبال عمومی افراد از آن دارند. دعوت به مطالعه یک مقاله و ورود به لینک در یک استوری اینستاگرامی، دعوت به دانلود یک کتاب الکترونیکی رایگان و … نمونه هایی از استراتژی های فرخوان برای عمل مورد استفاده توسط شرکت ها هستند. از جمله ابزارهای ارتباطی مورد استفاده در این بخش می توان به پست های وبلاگ ها، کتاب های الکترونیک، اینفوگرافیک ها و بروشورهای آنلاین اشاره کرد. حتماً در نظر میگیریم برای طراحی جدید سایت، اما در حال حاضر شما میتونید بر اساس نیاز، هدف و علاقه مندیتون، مطالب رو انتخاب و مطالعه کنید. با کمال احترام جواب سوال دیجیتال مارکتینگ چیست در سایت ناکامل آمده است. برای دنبال کردن کانال تلگرام تپسل می‌توانید @tapsell را در تلگرام جستجو کنید.

راز و رمزهای سئو سایت های فروشگاهی

دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا برای کسب و کارها مهم است؟ به همراه مثال های ایرانی آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان

با استفاده از چندین فراخوان به اقدام یا عمل، در قسمت‌های مختلف وب‌سایت و حساب‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان، ساختن یک فهرست ایمیل را آغاز کنید. به عنوان مثال می‌توانید با ترغیب کاربران به ثبت نام برای دریافت خبرنامه یا دانلود یک آیتم رایگان و یا شرکت در یک دوره آزمایشی رایگان، آدرس ایمیل آن‌ها را دریافت کنید. اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام می‌دهید، مطمئنا به بسیاری از مخاطبان هدف خود دست یافتید. اما اگر تازه به دنبال دیجیتال مارکتینگ هستید، می‌توانید با استفاده از منابع مفید سراغ یادگیری ترفندها و بایدها و نبایدها آن بروید و به موفقیت شرکت‌ها کمک کنید. از همه بهتر، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا در گروه‌های فرعی نیز بازاریابی را انجام دهید. اگر محصولات یا خدمات مختلفی را به اشخاص مختلف می‌فروشید، این به ویژگی می‌تواند برای شما مفید است.

علاوه بر این، شبکه احتماعی به شما اجازه میده از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ به مخاطبین جدیدی دسترسی پیدا کنین. معمولا خیلی از مردم برندهای بزرگ رو در شبکه های اجتماعی دنبال نمی‌کنن، اما اکثر اونها هر روز پیگیر اینفلوئنسرها هستن. شرکت‌های کوچک یا متوسط میتونن به این موضوع به چشم یک فرصت شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب عالی نگاه کنن. بازاریابی ویروسی یا وایرال مارکتینگ، به معنای گسترش یک ایده و انتقال آن از فردی به فرد دیگراست که روندی شبیه رشد و تکثیر ویروس‌ها دارد.

  • در جلسات بعدی، انواع مدل‌های حضور در دنیای آنلاین و فرصت‌های هرکدام را به تفصیل مرور می‌کنیم.
  • همچنین دیجیتال مارکتینگ برخلاف مابقی ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی سنتی قابل اندازه‌گیری است و این موضوع مهمترین ویژگی آن است.
  • به همین دلیل اغلب شرکت‌ها استراتژی دیجیتال مارکتینگ را موازی با برنامه های بازاریابی خود به شکل داخلی نوشته و تولید محتوای آن را برون‌سپاری می‌کنند.
  • شبکه‌های تبلیغات دیجیتال، در ابتدا هدف شما از بازاریابی در هر کمپین را جویا می‌شوند و صورت حساب نهایی شما، براساس عملی شدن این اهداف خواهد بود.
محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌های تازه

  • محکومیت ایکس برای پرداخت ۱.۱ میلیون دلار به مدیران سابق توییتر
  • ساخت ماهواره پارس۲ آغاز شده است/ اولین پرتاب کپسول زیستی در سال ۱۴۰۲
  • صعود بیت‌کوین تا آخر سال ادامه دارد؟
  • آغاز هفته جهانی فضا با شعار «فضا و کارآفرینی»
  • استفاده از اینستاگرام و فیس‌بوک برای آموزش هوش مصنوعی متا
  • یارانه ۱.۳ میلیارد دلاری ژاپن به تراشه‌ساز آمریکایی
  • ویدیو/ فناوری جدید «متا»، اعتماد کاربران را از بین می‌برد؟
  • ویدیو/ فناوری جدید «متا»، اعتماد بین کاربران را از بین می‌برد!
  • تیک‌تاک به فکر نسخه پولی افتاد
  • کمک اپل به شکست بینگ مایکروسافت از گوگل
  • اینفوگرافیک/ ۹ اشتباهی که هکرها می‌خواهند، شما آن را انجام دهید
  • نسخه پولی اینستاگرام و فیس‌بوک در راه است
  • مهم‌ترین مزیت‌ اقتصاد دیجیتال و لزوم دو برابر شدن سهم آن در کشور
  • ایرانسل برای سومین سال پیاپی حامی پرسپولیس شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام فراخوان طرح پژوهانه همراه اول
  • درباره بدافزاری که کاربران ویندوز را مورد هدف قرار داده است
  • اتصال همه شهرها به فیبر نوری تا پایان سال ۱۴۰۴
  • پای استارلینک به آفریقا باز شد
  • در آخرین جلسه بررسی کیفیت شبکه ارتباطی کشور چه گذشت؟
  • گوگل در هند لپ‌تاپ تولید می‌کند
  • صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.
  • اسامی روزهای هفته جهانی فضا سال ۱۴۰۲ اعلام شد
  • بیت‌کوین به بالاترین ارزش ۵ هفته‌ اخیر رسید
  • چرا آیفون در اروپا گران‌تر است؟
  • چند راهکار موثر برای افزایش سرعت مودم وای‌فای خانگی
  • ۲۱۷ خانوار روستایی اصفهان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ۱۶ روستای جویبار به فیبر نوری پرسرعت متصل شد
  • افتتاح سامانه اختصاصی برای تاکسی‌های رسمی
  • کمک هوش مصنوعی به کاربران ایرانی برای دسترسی بهتر به سایت‌های تحریمی
  • هشدار دسترسی غیرمجاز به داده‌ها توسط یک آسیب‌پذیری
  • بیت‌کوین به زودی بی‌ارزش می‌شود؟
  • میرتاج‌الدینی: زیرساخت‌های صندوق توسعه شبکه فیبر نوری ایجاد شود
  • عامل داغی بیش از حد آیفون ۱۵ شناسایی شد
  • مهم‌ترین پیشران رسیدن به اقتصاد دیجیتال چیست؟
  • شکست آیفون اپل از گوگل پیکسل در بازار بزرگ آسیایی
  • عامل شکسته شدن آتش‌بس مایکروسافت با گوگل فاش شد
  • دفاتر پیشخوان چطور می‌توانند اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند؟
  • پاسخ تپسی به مشکلات در سرویس مدارس؛ از ناآماده بودن زیرساخت‌ها تا بدقولی برخی دستگاه‌ها
  • صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.
  • کابوس اپل در چین بدتر می‌شود
  • مراکز احداث قطب‌های داده در اصفهان، مشهد و منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد می‌شود
  • تلاش پنتاگون برای باز کردن جعبه سیاه هوش مصنوعی
  • افتتاح مدرسه هفت کلاسه راه ایمان شادگان با حمایت همراه اول
  • ایران عضو رسمی معاهده جهانی استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی شد
  • میلیاردها مراجعه مردم به دستگاه‌های دولتی به تراکنش‌ تبدیل شد
  • هوشمندسازی لازمه کاهش هزینه‌های لجستیکی
  • مراقب باشید دست‌تان نسوزد! – ایسنا
  • جریمه ۱۱۱ میلیون دلاری شرکت‌های آمریکایی برای استفاده از واتس‌اپ
  • تمامی منازل و کسب و کارهای شهری اصفهان به فیبرنوری دسترسی پیدا می‌کنند
  • دفع بیش از ۸۰۰۰ حمله سایبری / لزوم آموزش مداوم در حوزه افتا

[xero_seo]

خبرنامه

درخبرنامه عضو شو

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده

درباره مجله خبری اقثصاد ارتباطات

این مجله به انعکاس اخبار حوزه اقتصادی و ارتباطات می پردازد

  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

No Result
View All Result
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.