سعید صادقیمقدم با اشاره به اهمیت حوزه اطلاعرسانی تاکید کرد: افرادی که در حوزه روابط عمومی به کارگمارده میشوند باید متناسب با فناوری روز، علم و مهارت خود را بهروز رسانی کنند و با رعایت اصل صحت، دقت و سرعت در انتشار خبرها، دستاوردهای سازمانی خود را منطبق بر ارزشهای خبری مدنظر قرار دهند.
اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان سمنان ۹ نفر هستند که استاندار سمنان و در غیاب وی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به عنوان رییس شورا و معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بینالملل استانداری به عنوان جانشین و دبیر شورا و هفت نفر دیگر نیز از طریق رای مستقیم مجمع عمومی برای مدت ۲ سال انتخاب میشوند.
معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بینالملل استانداری سمنان، از خدمات صادقانه و خالصانه خبرگزاری جمهوری اسلامی (مجله خبری اقتصاد ارتباطات) سمنان تقدیر کرد.
به گفته کارشناسان، ضعف زیرساختها و تجهیزات، کمبود نیروهای متخصص و کارآمد، فقدان تعریف استاندارد و معیار برای انتخاب فرد در جایگاه روابط عمومی و فقدان تعریف جایگاه سازمانی روابط عمومی در بخشهای اجرایی، در کنار نگاه سلیقه ای مدیران در انتخاب افراد در جایگاه روابط عمومی از چالش های حوزه روابط عمومی است.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(مجله خبری اقتصاد ارتباطات) استان سمنان هم در این نشست گفت: روابطعمومیها میتوانند منشا تحولات در دستگاه متبوع خود باشند و لازمه تحقق این رویکرد توانمندی روابط عمومی و تامین و به روزرسانی زیرساختها و تجهیزات است.
اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای سمنان گفتند: روابط عمومیها دایره المعارف سازمان خود محسوب میشوند، اما به دلیل نگاههای سلیقهای برخی مدیران و ضعف در جایگاه و ساختار سازمانی، استقلال کافی ندارند، باید شرایط به گونهای باشد تا نشستهای پرسش و پاسخ بین روابط عمومیها و خبرنگاران برگزار شود.
به گفته این متخصصان، روابط عمومیها خط مقدم جبهه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی هستند و انتظار میرود تعریف جایگاه شغلی، تخصیص ردیف اعتباری مستقل و حضور نیروهای متخصص در این بخش، مدنظر تصمیمگیرندگان و مدیران باشد.
اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای سمنان با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (مجله خبری اقتصاد ارتباطات) سمنان اذعان داشتند: روابط عمومی پل ارتباطی بین دولت و مردم و از مولفههای موثر در تحقق شعار امسال، پیگیری مسایل مختلف از جمله در حوزه های اجتماعی و فرهنگی هستند.
این خطه از جانب شمال به استانهای خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استانهای تهران و قم محدود است؛ به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.
منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85475531/%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%D8%B9%D9%85%D9%88%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B6%D8%B9%D9%81-%D8%AC%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B1%DA%A9%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(مجله خبری اقتصاد ارتباطات) استان سمنان گفت: این رسانه با توجه به اصل چابکسازی، نیروهای زبده را به کار گرفته و در بخشهای مختلف صوتی، تصویری و متنی فرآوردههای خبری متنوع در حوزههای مختلف تولید میکند.
به گزارش خبرنگار مجله خبری اقتصاد ارتباطات، هفته روابط عمومی از بیست و پنجم تا سی و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ مجالی برای گوشزدکردن اهمیت حضور روابط عمومی در هر نهاد و سازمانی است، چرا که دوره کنونی «عصر بمباران اطلاعات» است و روابط عمومیها به عنوان یک نهاد ارتباطی در دستگاهها نقش مهمی در ارایه عملکرد تلاشها و امیدآفرینی در جامعه و همچنین انتقال مسایل و مشکلات مردم به مدیریت مجموعه را بر عهده دارند.
سمنان که شهره به دارالمرحمه است با هشت شهرستان و مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استانهای کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور از این نظر هفتمین استان محسوب میشود.
گزارش تصویری از حضور اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای سمنان در خبرگزاری جمهوری اسلامی(مجله خبری اقتصاد ارتباطات) استان را اینجا ببینید.
به گزارش خبرنگار مجله خبری اقتصاد ارتباطات، روابط عمومی نقش مهم و کلیدی در معرفی دستاوردهای یک سازمان دارد اما هنوز این بخش جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و انتطار میرود اهمیت این جایگاه با برنامهریزی هدفمند و تدوین ساختار سازمانی و شغلی، بیش از پیش مسجل شود.
معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بینالملل استانداری سمنان با اشاره به اهمیت و نقش روابط عمومیها در تنویر افکار عمومی، پاسخگوکردن دستگاهها و ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و آگاهیها، بر ضرورت ارتقای وضعیت کیفی این واحدها و لزوم هماهنگی جامع و گسترده میان فعالیتهای روابط عمومی سازمانها، ادارات، نهادها و شرکتها تاکید کرد.
انتظار میرود با توجه به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اهمیت جهاد تبیین و توجه به اطلاعرسانی، رفع نقصها بیش از پیش مدنظر مدیران بالادستی قرار بگیرد.
حجت الله یحیایی بیان کرد: دورههای مختلف آموزشی توانمندسازی روابط عمومیها در دستور کار است و طی روزهای اخیر یکی از این دورهها برگزار شد.
نخستین روز گرامیداشت هفته روابط عمومی «اهمیت افکار عمومی درون و برون سازمانی» نامگذاری شده است و اعضای هیات رییسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای سمنان به همین مناسبت در خبرگزاری جمهوری اسلامی(مجله خبری اقتصاد ارتباطات) استان سمنان حضور یافتند.
این مسوولان ادامه دادند: بخشهای مختلف از جمله روابطعمومیها در قبال تحقق شعار امسال وظیفه هایی دارند و به زعم خود در تلاش برای عملیاتی شدن تاکیدهای رهبر معظم انقلاب هستند.