• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
سه‌شنبه 1 فروردین 1402
No Result
View All Result
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
No Result
View All Result
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
No Result
View All Result
صفحه اصلی اخبار

شکایت از کسب‌وکار اینترنتی رایگان است/ برای داوری تخصصی باید مبلغی پرداخت شود

توسط محمدجواد آذری جهرمی
26 اسفند 1401
in اخبار
0

مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی افزود: هر پرونده توسط یک سرداور و چند داور متخصص از اعضای کمیسیون داوری کانون عالی کارفرمایان، بررسی می‌گردد و در حال حاضر بیش از ۳۰ داور در هیئت داوری منتخب کمیسیون داوری کانون عالی کارفرمایان جهت رسیدگی به پرونده‌های سامانه فعالیت می‌کنند و با افزایش تعداد پرونده‌ها جهت تسریع در رسیدگی باید به تعداد داوران عضو اضافه شود، به همین دلیل تعرفه داوری جهت پرداخت حق‌الزحمه داوران است.

فعالیت بیش از ۳۰ داور برای رسیدگی به پرونده‌ها

صالحی درباره اینکه آیا این مسئله باعث نمی‌شود افراد از ثبت شکایت برای مبالغ اندک صرف‌نظر کنند و به این شکل تخلف کسب‌وکارها افزایش پیدا کند، افزود: برای ثبت شکایت وجهی از مصرف‌کننده دریافت نمی‌شود و رایگان است و در صورت عدم پاسخگویی مناسب توسط کسب‌وکار، مصرف‌کننده می‌تواند طبق روال قبل، شکایت را به‌صورت رایگان به مراجع رسیدگی‌کننده اداری ارجاع کند.

وی در پاسخ به اینکه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، نظارت بر امور کسب‌وکارهای اینترنتی را برعهده دارد و رگولاتور این حوزه است، دریافت مبلغ برای رسیدگی به شکایات مردمی به چه علت است؟ تاکید کرد: همان‌طور که گفتم، تمامی فرآیند ثبت شکایت و رسیدگی مانند گذشته رایگان است و تنها در صورت انتخاب درخواست داوری توسط مصرف‌کننده (که یک گزینه اختیاری است)، مبلغ تعرفه داوری باید پرداخت شود.

شکایت از کسب‌وکار اینترنتی رایگان است/ برای داوری تخصصی باید مبلغی پرداخت شود

حل بیش از نیمی از شکایات در مراحل ابتدایی مذاکره

به گزارش مجله خبری اقتصاد ارتباطات، از سال ۸۴ طبق ماده ۹ برنامه جامع تجارت الکترونیکی، وزارت بازرگانی موظف شد با همکاری وزارت دادگستری و قوه قضاییه نسبت به تدوین الگوی داوری در دعاوی تجارت الکترونیکی برای کاهش دعاوی حقوقی با اعمال حداقل استانداردهای حقوقی در عرصه تجارت الکترونیکی و همچنین تدوین الگوی قراردادی حل اختلاف برای دعاوی در الگوهای بنگاه به بنگاه (B۲B) و بنگاه به مشتری (B۲C) به‌منظور ساده و شفاف‌سازی روند حل‌وفصل اختلاف اقدام کند که این تکلیف قانونی بالاخره بعد از چند سال در دولت سیزدهم اجرایی و اسفند سال گذشته با حضور وزرای صمت، دادگستری، معاون پیشگیری از جرم قوه قضائیه، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران رونمایی شد.

«نسیم صالحی»، مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی در گفت‌وگو با مجله خبری اقتصاد ارتباطات درباره فرآیندی که در «سامانه یکپارچه ثبت شکایت» طی می‌شود، افزود: فرآیند سامانه جدید به این صورت است که پس از احراز هویت مصرف‌کننده و ثبت و احراز اطلاعات معامله بر اساس استعلام سیستمی تراکنش پرداخت از بانک مرکزی، شکایت به کسب‌وکار طرف شکایت ارجاع شده و کسب‌وکار موظف است طی یک بازه زمانی محدود نسبت به پاسخگویی مناسب و رفع شکایت اقدام کنند.

در رونمایی از سامانه یکپارچه ثبت شکایت، امکان تازه‌ای وجود دارد که به‌واسطه آن افراد می‌توانند در صورت تمایل برای خریدی که انجام دادند، متضرر شدند و نسبت به آن شکایت دارند، مبلغی را پرداخت کنند تا به صورت تخصصی داوری شوند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین رأی داوری علاوه بر ضمانت اجرایی اداری، ضمانت اجرایی قضایی نیز خواهد داشت و پس از گذشت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ در صورت عدم اجرا توسط کسب‌وکار، امکان اجرا از طریق قوه قضائیه هم وجود دارد؛ بنابراین تمامی فرآیند ثبت شکایت و رسیدگی کمافی سابق رایگان بوده و تنها در صورت انتخاب درخواست داوری توسط مصرف‌کننده، مبلغی به‌عنوان تعرفه داوری باید پرداخت شود.  

شکایت از کسب‌وکار اینترنتی رایگان است/ برای داوری تخصصی باید مبلغی پرداخت شود

مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی تصریح کرد: جهت جلوگیری از افزایش تخلف کسب‌وکار، تعداد شکایات بدون پاسخ و تأخیر در پاسخگویی در شناسنامه اینماد کسب‌وکار نمایش داده شده و با متخلفان مطابق با «دستورالعمل اعطای نماد اعتماد الکترونیکی و نظارت بر فعالیت کسب‌وکارهای الکترونیکی» برخورد خواهد شد. همچنین در بازه زمانی چهارماهه از تاریخ رونمایی سامانه، با توجه به سازوکارهای خودکنترل طراحی‌شده، بیش از نیمی از شکایات در مرحله ابتدایی مذاکره بین مصرف‌کننده و کسب‌وکار از طریق این سامانه حل شده است.



منبع خبر

مدیر واحد شکایات نماد اعتماد الکترونیکی با بیان اینکه از مزایای ارجاع به داوری، می‌توان به تسریع در زمان رسیدگی و صدور آرای منصفانه و تخصصی اشاره کرد گفت: رای داوری ظرف حداکثر سه هفته توسط هیئت داوری متشکل از اعضای کمیسیون داوری کانون عالی کارفرمایان صادر و در صورت صدور رأی به نفع مصرف‌کننده، کسب‌وکار موظف به اجرای آن ظرف حداکثر یک هفته خواهد بود. در غیر این صورت طبق تعهدات کسب‌وکار، اینماد وی تعلیق خواهد شد.

وی درباره امکان تازه برای داوری تخصصی در این سامانه، افزود: در صورت عدم پاسخگویی مناسب توسط کسب‌وکار، علاوه بر امکان ارجاع شکایت به مراجع رسیدگی‌کننده اداری شامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و اتحادیه صنفی (طبق روال قبل و به‌صورت رایگان)، شیوه جدیدی نیز جهت احقاق حقوق مصرف‌کننده در سامانه تعبیه شده که امکان درخواست  ارجاع به داوری است.

تسریع در زمان رسیدگی 

صالحی درباره مبلغی که بابت این کار باید پرداخت شود گفت: تعرفه داوری متغیر و طبق جدول زیر بر اساس نوع اختلاف، درصدی از مبلغ تراکنش ثبت‌شده است.

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌های تازه

  • اسپیکر و باند مکسیدر مدل IRL-121 رقص نور دار فروشندگان و قیمت اسپیکر | bandiran1
  • دارویی که در سه روز، کرونا را درمان می‌کند Discussions Afghanistan Coronavirus COVID-19 | دراگمد
  • قطعی سیستم چکینگ هما به دلیل مشکل در سرور شرکت ارائه دهنده سرویس
  • حذف استعلامات کاغذی ایثارگری برای همه دستگاه های اجرایی
  • ترافیک رایگان چهار پیام‌رسان داخلی و ۲ نرم‌افزار ارتباط تصویری در ایام نوروز
  • ترافیک رایگان چهار پیام‌رسان‌های داخلی و ۲ نرم‌افزار ارتباط تصویری در ایام نوروز
  • اتصال ۱۵۹ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۱
  • میهمانی عیدانه شاد، با ایران شاد
  • آمریکا و اروپا در مسیر فیلتر «تیک‌تاک»/ فشار به بهانه چینی بودن
  • عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بسته‌های عیدانه همراه اول
  • کاهش سرعت ماهانه اینترنت در رتبه‌بندی جهانی/ افزایش ۱۹ رتبه‌ای در یک سال
  • امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های بومی آغاز شد/ تست‌ها موفق بودند
  • همکاری ایران و کنیا در توسعه خدمات الکترونیکی
  • ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی برای ۲ هفته رایگان شد
  • حمل و نقل چیست؟ چگونه انجام میشود؟【انواع حمل و نقل】 بانی راه توس | transemartlogistics
  • «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» پروژه برتر اتحادیه بین‌المللی ارتباطات
  • تردد تجاری از مرز باجگیران ایران با ترکمنستان پس از سه سال از سرگرفته شد
  • طراحی فروشگاه اینترنتی سفارش سایت فروشگاهی طراحی سایت فروشگاهی ووکامرس فارسی | totoweb
  • نمایشگاه تمبرهای نوروزی برگزار می‌شود
  • توسعه ارتباطات در کردستان و چالش‌های آن
  • واردکنندگان موبایل، متعهد به ایجاد سامانه شفافیت فروشگاهی می‌شوند
  • رونمایی از سامانه‌ کفایت اسناد و صدور گواهینامه‌ تعیین فنی پیمانکاران
  • ایجاد صندوقی جدید برای پشتیبانی از سپرده‌گذاران در آمریکا
  • تلاش دولت برای حضور جدی بخش خصوصی در صنعت فضایی
  • سرآمدی ایران در توسعه فناوری فضایی بومی در منطقه
  • تجهیز ناوگان پست مشهد به موتورهای برقی
  • میزان پوشش اینترنت روستاهای بالای بیست خانوار کشور از مرز ۹۱ درصد عبور کرد
  • ۶ پرتاب فضایی و حمایت از کسب و کارهای آنلاین در سال ۱۴۰۱/ گمرک تخصصی ICT در ۱۴۰۲
  • ایرنا و مخابرات سمنان در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات تفاهم‌نامه منعقد کردند
  • موافقت سهامداران همراه اول با افزایش سرمایه ۵۹ درصدی
  • وزارت ارتباطات برترین دستگاه اجرایی در حوزه ذیحسابی و مدیریت امور مالی
  • بدون مماشات، محکم و قاطع با سرمنشاهای فساد برخورد شود
  • برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقات ورزش‌های الکترونیک روی شبکه همراه اول
  • معیار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده تغییر می‌کند
  • توافق ۴ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از فناوری‌های الویت‌دار
  • پوشش حدود ۹۰ درصدی اینترنت در روستاها
  • بیش از ۱۰۰ سایت مخابراتی جدید در مشهد راه اندازی شده است
  • وزیر ارتباطات و فناوری از چند طرح مخابراتی در مشهد بازدید کرد + فیلم
  • نخستین تصویر ماهواره «خیام» از مسجد مقدس جمکران
  • امید به رفع محدودیت برخی پلتفرم‌ها/ وزیر ارتباطات شخصا برخی مشکلات را پیگیری کرد
  • برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام همراه اول
  • اختصاص اعتبارات فرهنگی به ادارات کل ارتباطات استان‌های کشور
  • وزیر ارتباطات در روز درختکاری، نهال غرس کرد
  • استفاده ۱۱ میلیون کاربر از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند
  • برخورد شدید با گران‌فروشان تلفن همراه/ تخلفات در حال بررسی است
  •  «اقتصادفضا» جزو لاینفک برنامه ۱۰ ساله فضایی ایران است
  • کرمان همچنان در حال سقوط به قعر جدول فیبر نوری
  • ارائه بسته‌های نوروزی رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
  • کسب‌وکارهای اینترنتی در سکوهای داخلی معاف از مالیات شد
  • تامین پوشاک به‌صرفه شب عید با همکاری ۴ سکوی داخلی از دوشنبه

خبرنامه

درخبرنامه عضو شو

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده

درباره مجله خبری اقثصاد ارتباطات

این مجله به انعکاس اخبار حوزه اقتصادی و ارتباطات می پردازد

  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

No Result
View All Result
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.