شبکه اجتماعی ایکس روز جمعه اعلام کرد ۱۱ میلیون دلار درآمد در خطر است و با بازگشت برخی از تبلیغاتکنندگان به این پلتفرم و افزایش هزینههای دیگران، رقم دقیق، متغیر است.
در اسناد داخلی که توسط توسط روزنامه نیویورک تایمز مشاهده شده، بیش از ۲۰۰ واحد تبلیغاتی از شرکتهایی مانند Airbnb، آمازون، کوکاکولا و مایکروسافت، تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی متوقف کردهاند یا مشغول بررسی توقف تبلیغات خود هستند.
شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک ممکن است تا پایان سال میلادی جاری، به دلیل خروج دهها برند بزرگ از فضای تبلیغاتی این پلتفرم، ۷۵ میلیون دلار از درآمد تبلیغاتی خود را از دست دهد.
بر اساس گزارش رویترز، درآمد تبلیغاتی این پلتفرم در آمریکا، از زمان خریداری شدن توسط ایلان ماسک، هر ماه، حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402090402063/%D8%B6%D8%B1%D8%B1-%DB%B7%DB%B5-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%A8%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B3
به گزارش ایسنا، حمایت ماسک از یک پست یهودیستیزانه در پلتفرم ایکس در هفته گذشته، باعث شد چند شرکت از جمله والت دیزنی و وارنر بروس دیسکاوری، تبلیغات خود را در سایتی که سابق بر این توییتر نام داشت، متوقف کنند.
طبق اعلام گروههای مدافع حقوق مدنی، از زمانی که ماسک، شبکه اجتماعی ایکس را در اکتبر سال ۲۰۲۲ خرید و نظارت بر محتوا را کمتر کرد و به افزایش نفرت پراکنی منجر شد، تبلیغاتکنندگان از ایکس فراری شده اند.
شرکت ایکس از گروه دیده بان رسانه «مدیا مترز» شکایت کرده و مدعی شده که این سازمان با انتشار گزارشی مبنی بر این که تبلیغات برندهای بزرگ نظیر اپل و اوراکل، کنار پستهای طرفدار آدولف هیتلر و حزب نازی ظاهر شده اند، این پلتفرم را بدنام کرده است.