•منجر به طراحی یک دفتر کار با کیفیت شده و در نهایت روحیات کارمندان و مشتریان را نیز جدول برنامه فیزیکی دفتر معماری بهبود می دهند. طراحان نماد معماری در طراحی داخلی اداری از استانداردهای بین المللی رایج، همچون ایزو و HSE استفاده می کنند. استاندارهای ایزو 6358 به طراحی دکوراسیون اداری مطابق با قوانین ارگونومی توجه می کند. با اعمال این استانداردها در طراحی فضای کار می توان راحتی و آسایش کاربران را تأمین و بر میزان بازدهی آنان نیز اثرات مثبت گذاشت. استانداردهای HSE به شکل کامل تری به تعیین ابعاد و استاندارد های فضایی اختصاص یافته و به طور کامل استاندارد های لازم برای طراحی یک فضای کاری را بر اساس تعداد کارمندان و همچنین مدت زمان حضور آنان در دفتر کار، عنوان کرده است. برای مثال برای هر یک از کارمندان برای فعالیت در یک فضای اختصاصی 11 متر مربع فضا در نظر گرفته است.
- تعداد کسانی که هم زمان در یک اتاق کار می کنند، نه تنها به اندازه آن اتاق، بلکه به فضایی که مبلمان اداری و تجهیزات اشغال کرده اند و همین طور نقشه اتاق بستگی دارد.
- وسایل چیده شده در دفتر اداری مدرن نظیر میز و صندلی ها، کمدها، شلف ها، المان های دکوراتیو، چراغ ها و لوسترها عموما جلوه ساده و مدرنی دارند و آنچه که در طراحی دفتر اداری مدرن اولویت دارد، تناسب و نظم بین وسایل است.
- پس از دکوراسیونهای عجیب و غریب با رنگهای تند و تزئینات عجیب بپرهیزید چون دکوراسیون داخلی باید آرامش و حرفهای بودن را به مخاطب شما یادآور شود.
- اگر قصد تغییر کاربری آپارتمان مسکونی در ارومیه به تجاری با اداری را دارید نیز تیم بوم استودیو در کنار شما خواهد بود.
طراحی اداری ، اجرای طراحی اداری ، طرح اداری ، دیزاین دفتر | memarinavaz
استفاده از میز های لبه دار می تواند رای جلسات چند نفره مناسب باشد. حداقل فاصله پیشنهادی جهت محدوده کاری – حرکتی 107 سانتی متری است. با این وجود اگر در پشت میز، بایگانی یا قفسه ایی قرار گیرد، برای بیرون آمدن کشو ها و باز شدن درهای آن باید فضای اضافی در نظر گرفته شود. در اغلب محیط های کاری، در پشت میز مدیر یک قفسه عمودی با طبقاتی در بالای آن وجود دارد و سولت دسترسی به طبقات بالا، از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از عناصری که باعث سلامت و راحتی کارکنان می شود، کنترل شرایط صوتی محل کار است.
فضاهای خدمات
این کار را با توجه به اندازه استاندارد میزهای کار، فضای استاندارد مورد نیاز برای هر فرد و راحتی تردد آن ها انجام دهید. دفتر طراحی معماری چه وظایفی را بر عهده دارد؟ بهترین دفتر طراحی معماری را می شناسید؟ دفتر طراحی معماری می تواند، مانند یک آچار فرانسه عمل کند. ارائه خدمات نظام مهندسی را بر عهده داشته باشد و بر صفر تا صد کار نظارت نماید. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب، بهترین دفتر طراحی معماری را به همراه خدمات آن معرفی کنیم.
طراحی دکوراسیون اداری مدرن و لوکس در دبی
همچنین خدمات تخصصی را در زمینه طراحی نقشه معماری ، دکوراسیون داخلی و خارجی ارائه می دهیم که این خدمات در هرکجا که باشید قابل دسترس است. متریال نما هم از شاخصه های طراحی ساختمان های اداری محسوب می شود. به طور قطع پیمانکار می بایست شما را در انتخاب بهترین متریال نما راهنمایی کند. اگر خودتان فضایی را پارتیشن بندی می کنید بهتر است به دپارتمان هایی که کنار یکدیگر می چینید توجه داشته باشید.
توجه به پارامترهای مهم در استانداردهای فضایی
اولین نکته در این مورد این است که نسبت نور طبیعی و مصنوعی در فضا را رعایت کنید. سردرد و خستگی چشم را به همراه خواهد داشت پس از نور طبیعی غافل نشوید. در راه برگشت به این فکر می کردم که با این همه هزینه ای که برای آن دفتر بسیار بزرگ شده، و ظاهر مجللی دفتر، خبری از رعایت کردن استاندارد های طراحی داخلی دفتر کار نبود. گویا مدیر آن مجموعه یا هیئت مدیرهٔ آن شرکت یا سایر تصمیم گیران از وظیفهٔ خود در این زمینه آگاه نبودند. طراحی لابی با توجه به اینکه محل عبور و مرور افراد، قرار ملاقات ها و به عبارتی قلب یک ساختمان محسوب می شود باید با دقت، تسلط و دانش بالایی انجام شود. گروه معماری آد با توجه به اهمیت بالای این فضا طراحی جداگانه ای برای سقف، دیوار، کف و حتی تزیینات آن در نظر گرفته است.