• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه 7 فروردین 1402
No Result
View All Result
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
No Result
View All Result
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
No Result
View All Result
صفحه اصلی اخبار

عمده شکایت مردم از شرکت‌های ارتباطی مربوط به قطع سیم‌کارت است

توسط محمدجواد آذری جهرمی
18 اسفند 1401
in اخبار
0

البته آمار دیگری که در این میان خودنمایی می‌کند، افزایش ۵ درصدی میزان نارضایتی کاربران از اپراتورهای ارتباطی در بهار سال جاری نسبت به سال گذشته است. مسئله‌ای که بارها از سوی کاربران از طریق شبکه‌های اجتماعی و گزارش‌های خبری نیز بر آن صحه گذاشته شده است.

به گزارش مجله خبری اقتصاد ارتباطات، سامانه ۱۹۵ با هدف ثبت و پاسخگوئی به شکایات کاربران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال۱۳۹۱ راه انداز شده است. تمامی کاربران سرویس‌های ارتباطی، پستی و فناوری اطلاعات می‌توانند با به این سامانه شکایات خود را از اپراتورهای ارایه دهنده  خدمات ثبت کنند. تمامی شکایات ثبت شده در این سامانه بسته به نوع شکایت، در یک بازه زمانی مشخص از سوی اپراتورها بررسی و پاسخ داده می‌شود.



منبع خبر

عمده شکایت مردم از شرکت‌های ارتباطی مربوط به قطع سیم‌کارت است

در بازه زمانی بهار ۱۴۰۱، سهم اپراتور همراه اول از شکایات، ۶۵.۸۳ درصد بوده، سهم ایرانسل ۲۶.۲۸ درصد و سهم رایتل ۷.۵۴ درصد بوده است. در این گزارش برای میانگین زمان پاسخگویی به شکایات مردمی نیز جدولی درنظر گرفته شده است که در مجموع نشان می‌دهد، میانگین پاسخگویی به شکایات به طرز مطلوبی کاهش پیدا کرده است و همگی به حدود ۵ روز کاری رسیده است. سریع‌ترین زمان پاسخ‌دهی نیز به ترتیب توسط رایتل، ایرانسل و همراه اول انجام شده است.

به گزارش روز یکشنبه مجله خبری اقتصاد ارتباطات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گزارشی از وضعیت شکایات ثبتی در حوزه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارتباطی (مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل) منتشر کرده است.

این آمار نشان می‌دهد از نظر تعداد شکایت، اکنون آمار شکایات نسبت به سال ۹۹ کاهش پیدا کرده و این نشان می‌دهد، با توجه به افزایش ضریب نفود اینترنت در کشور در ۲ سال اخیر و استفاده بیشتر از فضای مجازی به واسطه شیوع کرونا، سختگیری‌هایی که رگولاتوری و وزارت ارتباطات برای نظارت بر اپراتورها انجام داده‌اند، پیشگیرانه بوده و توانسته آمار را کاهش دهد.

ا توجه به افزایش ضریب نفود اینترنت در کشور در ۲ سال اخیر و استفاده بیشتر از فضای مجازی به واسطه شیوع کرونا، سختگیری‌هایی که رگولاتوری و وزارت ارتباطات برای نظارت بر اپراتورها انجام داده‌اند، پیشگیرانه بوده و توانسته آمار را کاهش دهد.

این در حالی است که در زمستان ۱۳۹۹ کل شکایات ۵۳ هزار و ۱۲۹ شکایت و زمستان ۱۴۰۰، بیش از ۴۹ هزار و ۴۴۰ شکایت بوده که مقایسه این ۲ حکایت از حدود ۷ درصد کاهش شکایت داشته است. در این بازه زمانی، شکایت از اپراتور همراه اول بیش از ۱۰ درصد و رایتل بیش از ۱۷ درصد افزایش و ایرانسل ۳۱ درصد کاهش بوده است.

قطع سیم‌کارت در صدر شکایات قرار دارد

فراوانی شکایت در بهار ۱۴۰۱ نیز داده‌های جالبی را نشان می‌دهد. قطعی سیم‌کارت، عدم آنتن‌دهی شبکه موبایل در حوزه مکالمه، عدم آنتن‌دهی اینترنت، عدم امکان ارسال یا دریافت پیامک، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، تخلیه سیم‌کارت، پیامک تبلیغاتی، تشعشعات، برخورد مناسب پرسنل و عدم پاسخگویی به ترتیب فروانی شکایت در حوزه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

کاهش شکایت زمستان ۱۴۰۰ نسبت به زمستان ۱۳۹۹

تعداد شکایات ثبت شده در شرکت همراه اول نسب به سال بهار سال گذشته، بیش از ۸ درصد و رایتل بیش از ۲۴ درصد افزایش و شکایات ایرانسل ۲۶ درصد کاهش داشته است.

طبق این گزارش، کلیه شکایت‌های این سامانه در بهار ۱۴۰۰، بیش از ۴۳ هزار و ۵۰۰ شکایت و بهار سال جاری بیش از ۴۶ هزار شکایت بوده است. این آمار حکایت از افزایش حدود پنج درصدی شکایات در یک بازه زمانی مشخص دارد.

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌های تازه

  • تکمیل زیرساخت ارتباطی مسیر کاروان‌های راهیان نور
  • ساخت دکل در نوک قله/ تلاش دولت برای توسعه ارتباطات روستایی
  • ۶ اقدام موثر دولت در حوزه ارتباطات؛ از ۶ پرتاب فضایی تا توسعه دولت هوشمند
  • ۹۵ درصد کسب‌وکارهای دیجیتال به‌صورت رسمی فعالیت می‌کنند
  • بانک کتاب کنکور خرید کتاب کمک درسی با تخفیف و ارسال رایگان | ketabko
  • طراحی سایت طراحی سایت ارزان بیزینس کوچینگ نعمتی | totoweb
  • اقدامات لازم برای عدم تغییر ساعت تابستانی از ۶ ماه قبل انجام شده است
  • نوروزِ رایگان تلوبیون
  • بایگانی‌ها قالب املاک برای وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس | jetagahi
  • وزارت ارتباطات درباره محدودیت‌ها تصمیم‌گیر نبوده است/تلاش برای تقویت پلتفرم‌های بومی
  • اسپیکر و باند مکسیدر مدل IRL-121 رقص نور دار فروشندگان و قیمت اسپیکر | bandiran1
  • دارویی که در سه روز، کرونا را درمان می‌کند Discussions Afghanistan Coronavirus COVID-19 | دراگمد
  • قطعی سیستم چکینگ هما به دلیل مشکل در سرور شرکت ارائه دهنده سرویس
  • حذف استعلامات کاغذی ایثارگری برای همه دستگاه های اجرایی
  • ترافیک رایگان چهار پیام‌رسان داخلی و ۲ نرم‌افزار ارتباط تصویری در ایام نوروز
  • ترافیک رایگان چهار پیام‌رسان‌های داخلی و ۲ نرم‌افزار ارتباط تصویری در ایام نوروز
  • اتصال ۱۵۹ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات در سال ۱۴۰۱
  • میهمانی عیدانه شاد، با ایران شاد
  • آمریکا و اروپا در مسیر فیلتر «تیک‌تاک»/ فشار به بهانه چینی بودن
  • عیدی اول نوروز ۱۴۰۲ با بسته‌های عیدانه همراه اول
  • کاهش سرعت ماهانه اینترنت در رتبه‌بندی جهانی/ افزایش ۱۹ رتبه‌ای در یک سال
  • امکان تبادل پیام بین پیام‌رسان‌های بومی آغاز شد/ تست‌ها موفق بودند
  • همکاری ایران و کنیا در توسعه خدمات الکترونیکی
  • ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی برای ۲ هفته رایگان شد
  • حمل و نقل چیست؟ چگونه انجام میشود؟【انواع حمل و نقل】 بانی راه توس | transemartlogistics
  • «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» پروژه برتر اتحادیه بین‌المللی ارتباطات
  • تردد تجاری از مرز باجگیران ایران با ترکمنستان پس از سه سال از سرگرفته شد
  • طراحی فروشگاه اینترنتی سفارش سایت فروشگاهی طراحی سایت فروشگاهی ووکامرس فارسی | totoweb
  • نمایشگاه تمبرهای نوروزی برگزار می‌شود
  • توسعه ارتباطات در کردستان و چالش‌های آن
  • واردکنندگان موبایل، متعهد به ایجاد سامانه شفافیت فروشگاهی می‌شوند
  • رونمایی از سامانه‌ کفایت اسناد و صدور گواهینامه‌ تعیین فنی پیمانکاران
  • ایجاد صندوقی جدید برای پشتیبانی از سپرده‌گذاران در آمریکا
  • تلاش دولت برای حضور جدی بخش خصوصی در صنعت فضایی
  • سرآمدی ایران در توسعه فناوری فضایی بومی در منطقه
  • تجهیز ناوگان پست مشهد به موتورهای برقی
  • میزان پوشش اینترنت روستاهای بالای بیست خانوار کشور از مرز ۹۱ درصد عبور کرد
  • ۶ پرتاب فضایی و حمایت از کسب و کارهای آنلاین در سال ۱۴۰۱/ گمرک تخصصی ICT در ۱۴۰۲
  • ایرنا و مخابرات سمنان در حوزه اطلاع‌رسانی و ارتباطات تفاهم‌نامه منعقد کردند
  • موافقت سهامداران همراه اول با افزایش سرمایه ۵۹ درصدی
  • وزارت ارتباطات برترین دستگاه اجرایی در حوزه ذیحسابی و مدیریت امور مالی
  • بدون مماشات، محکم و قاطع با سرمنشاهای فساد برخورد شود
  • برگزاری موفقیت‌آمیز مسابقات ورزش‌های الکترونیک روی شبکه همراه اول
  • معیار حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده تغییر می‌کند
  • توافق ۴ هزار میلیارد تومانی برای حمایت از فناوری‌های الویت‌دار
  • پوشش حدود ۹۰ درصدی اینترنت در روستاها
  • بیش از ۱۰۰ سایت مخابراتی جدید در مشهد راه اندازی شده است
  • وزیر ارتباطات و فناوری از چند طرح مخابراتی در مشهد بازدید کرد + فیلم
  • نخستین تصویر ماهواره «خیام» از مسجد مقدس جمکران
  • امید به رفع محدودیت برخی پلتفرم‌ها/ وزیر ارتباطات شخصا برخی مشکلات را پیگیری کرد

خبرنامه

درخبرنامه عضو شو

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده

درباره مجله خبری اقثصاد ارتباطات

این مجله به انعکاس اخبار حوزه اقتصادی و ارتباطات می پردازد

  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

No Result
View All Result
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.