مایکروسافت اعلام کرد قطعی برخی از سرویسهای این شرکت در نخستین روزهای ژوئن، نتیجه حمله سایبری بود اما هیچ شواهدی از به خطر افتادن یا دسترسی یافتن هکرها به اطلاعات مشتریان وجود ندارد.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402032818018/%D9%82%D8%B7%D8%B9%DB%8C-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D8%AD%D9%85%D9%84%D9%87-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF
حملات داس، به شکل نسبتا غیرپیشرفته عمل کرده و با هدایت حجم بالایی از ترافیک اینترنتی به سوی سرورهای هدف، آنها را از کار می ندازد.
این غول نرم افزاری اعلام کرد: تحقیقاتی را گشود و پس از شناسایی عامل تهدید، رصد فعالیت داس از سوی این عامل تهدید معروف به طوفان-۱۳۵۹ را آغاز کرد.
بر اساس گزارش رویترز، مجموعه نرم افزاری ۳۶۴ مایکروسافت که شامل ابزارهای تیمز و اوت لوک است، پنجم ژوئن به مدت بیش از دو ساعت، برای بیش از هزاران کاربر قطع شد و این قطعی، صبح روز بعد تکرار شد. این چهارمین قطعی سرویسهای مایکروسافت ظرف مدت یک سال بود.
به گزارش ایسنا، مایکروسافت در بیانیهای اعلام کرد در نخستین روزهای ژوئن سال ۲۰۲۳، مایکروسافت افزایش ترافیک بعضی از سرویسها را مشاهده کرد که موقتا بر قابل دسترس بودن آنها تاثیر گذاشت.