به گزارش ایسنا، بررسی شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ نشان داد آیفونها، بازار اصلی در آمریکای شمالی را در اختیار دارند و حتی بهترین گوشیهای اندرویدی را با ناکامی روبرو کرده اند. در حقیقت، در سه ماهه دوم سال میلادی گذشته، آیفونها، سهم ۵۳ درصدی از فروش تلفن هوشمند در آمریکا داشتند. با این حال، گزارش جدید گروه CIRP، نشان داد تعداد کمتری از خریداران آیفون در سال ۲۰۲۳، از یک گوشی اندرویدی، به دستگاه اپل مهاجرت کردند.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402120603334/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA
بر اساس گزارش اندروید سنترال، سازندگان گوشیهای اندرویدی باید کاری کنند تا این روند را متوقف کرده و سهم خود در بازار ارزشمند آمریکای شمالی را حفظ کنند.
درصد کاربران اندروید که به سیستم عامل iOS سوئیچ کردند، در سال ۲۰۲۳، کاهش یافت اما روند پنج ساله، ثابت است.
طبق آمار استات کانتر که مربوط به دوره ژانویه ۲۰۲۳ تا ژانویه ۲۰۲۴ است، اندروید همچنان قهرمان بازار جهانی تلفن هوشمند است و در حدود ۷۰ درصد از کل تلفنهای هوشمند جهان استفاده میشود. هیچ سیستم عامل دیگری از این نظر، نزدیک به اندروید نیست و iOS، سهم حدود ۳۰ درصدی دارد که کمتر از نصف اندروید است.
یافتههای این گزارش، همزمان، حاوی اخبار خوب و بد برای سازندگان گوشیهای اندرویدی است. از یک سو، نرخ کاربران اندروید که به استفاده از iOS روی میآورند، رشد سالانه چشمگیری ندارد و از سوی دیگر، هر سال تعداد ثابتی از کاربران اندروید، این سیستم عامل را به نفع iOS ترک میکنند.
در این بین، طبق گزارش CIRP، حدود ۱۳ درصد از کاربران آیفون در سال ۲۰۲۳، از یک گوشی اندرویدی مهاجرت کردند. این رقم، دو درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ اما برابر یا حتی بیشتر از آمار از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ است. طی پنج سال گذشته، درصد خریداران آیفون که از یک گوشی اندرویدی سوئیچ کردهاند، بین ۱۱ تا ۱۵ درصد بوده است.
اما روشن است که اندروید در بازارهای کلیدی، عرصه را به iOS میبازد. در گزارش دیگری مربوط به همین مدت، استات کانتر اعلام کرد ۶۱ درصد از کاربران تلفن هوشمند در آمریکا، از iOS استفاده میکنند.
این گزارش نتیجه گرفت برتری اپل ناشی از متقاعد شدن کاربران فعلی آیفون برای خرید یک مدل دیگر آیفون است. هر چند، هر سال تعدادی از کاربران اندروید به سوئیچ به iOS جلب میشوند اما تعداد آنها در مقایسه با موارد ارتقا به مدلهای جدیدتر آیفون، اندک است. حداقل ۸۵ درصد از فروش آیفون، به کاربرانی بوده که پیش از این، یک آیفون داشتند.