• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
سه‌شنبه, جولای 1, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

همه‌چیز درباره پنجره‌ای که به هوشمندی دولت منجر شد

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 18, 2024
در اخبار
0

سازمان فناوری اطلاعات ایران، متولی پیاده‌سازی و نگهداری پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است. کاربران می‌توانند از طریق آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) و تکمیل اطلاعات درخواستی ثبت‌نام کنند. پس از احراز هویت، کد تأیید به تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود.

اگرچه همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم طرح هوشمندسازی خدمات مورد توجه قرار گرفت و سازمان های بسیاری از جمله گمرک و تأمین اجتماعی به این پنجره متصل شدند؛ اما در سال ۱۴۰۲ این هدف مهم به صورت جدی دنبال شد به گونه ای که تکلیفی از جمله ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه ها به صورت تمام الکترونیک از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود. طبق این دستور همه دستگاه ها باید تا پایان آبان ماه انجام و تا پایان آذرماه هم همه استعلامات خود را با دستگاه های دیگر به صورت تمام الکترونیکی انجام می دادند.  

با نزدیک شدن به پایان سال و اعلام رسمی مسئولان، بیش از ۴۰۰۰ خدمت از طریق این پنجره ارائه و تعداد کاربران از ۴۰ میلیون نفر عبور کرد و میزان اتصال دستگاه‌های اجرایی به درگاه گفته شده به ۹۸ درصد رسید. طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات در حال حاضر همه دستگاه‌ها به پنجره خدمات دولت هوشمند آمده‌اند و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق این پنجره انجام می‌شود.

وی گفته است به دنبال هوشمندسازی هم هستند، یعنی اصلا مداخله انسانی در کار نباشد، نه اینکه پس از ثبت درخواست در سامانه از افراد بخواهند مراجعه حضوری داشته باشند. دنبال این هستند که هم مراجعه حضوری حذف شود و هم گرفتن مدرک از افراد حذف شود، چون امکان بروز فساد و جعل در این مراحل وجود دارد و همه خدمات در هر ساعت از شبانه روز داده شود. این تعریف خدمات هوشمند است.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403022316818/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

البته وی پیش از این گفته بود امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهند کرد و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌ شود امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

تحقق دولت هوشمند و ایجاد یک پنجره واحد برای ارائه خدمات الکترونیکی یکی از وعده‌هایی بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دریافت رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد. چراکه عقب ماندگی‌هایی در این زمینه وجود داشت و نظر کمیت خدمات الکترونیکی در رتبه ۸۰ و از نظر کیفیت در رتبه ۱۱۸ از بین ۱۹۳ کشور در دنیا قرار داشتیم که لزوم ارتقاء این شاخص بیش از پیش احساس می‌شد.   

هدف از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استانداردسازی فعالیت‌های دولت و حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمت‌محور عنوان شده است؛ به عبارتی وقتی خدمات استاندارد می‌شود، اولین نکته‌ شفافیت در اطلاع‌رسانی و تسهیل دسترسی به خدمات است یعنی مردم مسیر دسترسی و اخذ خدمات مورد نیازشان را شناسایی می‌کنند؛ بنا بر اعلام تاکنون نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است.

بر این اساس، درگاه ملی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند جایی است که شناسنامه خدمات مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با آخرین ویرایش‌ها، اطلاعات و شرایطی که برای دریافت این خدمات مورد نیاز است، معرفی کانال‌های دریافت خدمت و اینکه برای اخذ خدمت به کجا مراجعه کنند و تمامی اطلاعات مورد نیاز ارائه خدمت را می‌توانند در این پرتال ملی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارایه‌دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به “پنجره واحد خدمات هوشمند دولت” شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور طی سالهای گذشته تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شد.  

زارع‌پور تأکید کرد: نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است و دنبال این هستیم که این خدمات را امسال دو برابر کنیم. در برنامه هفتم توسعه هم آمده است تا پایان این برنامه همه خدمات باید هوشمند شود یعنی این تکلیف را برای خودمان ایجاد کرده‌ایم تا همه زمینه‌های فساد اداری از بین برود.

هدف از این طرح استانداردسازی فعالیت‌های دولت و حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمت‌محور عنوان شد؛ وقتی خدمات استاندارد می‌شود اولین نکته‌ای که اتفاق می‌افتد این است که شفافیت در اطلاع‌رسانی و دسترسی به خدمات صورت می‌گیرد، یعنی مردم با دسترسی به این خدمات مسیر اخذ خدمات را شناسایی می‌کنند و همچنین دسترسی به خدمات الکترونیک نیز حاصل می‌شود.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین

نوشته‌های تازه

  • “تغییر آدرس” و “درخواست انتشار در آدرس جدید” را راه اندازی کنید
  • مقاومت در برابر زیرساخت های ارتباطی در اوج جنگ 6 روزه تحمیل شده
  • ارتباط نمازگزاران از آربین با ظاهر هماهنگ و جهادی تسهیل می شود
  • وزیر ارتباطات: از هر اقدامی که باعث تضعیف نزدیکی ملی شود باید اجتناب شود
  • مردم ایران هیچ تجاوز/ نیاز به مستند سازی جنایات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده را نمی پذیرند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت دسترسی به ارتباطات به پیش شرط ها بازگشت
  • به طور خودکار مجوزهای فعالیت صادر شده توسط سازمان فناوری اطلاعات
  • بازدید از وزیر ارتباطات به سیستم عامل ها و شرکت های دیجیتال
  • پشتیبانی هدف برای شرکتهای مبتنی بر دانش در زمینه ارتباطات افزایش یافته است
  • تماس تلفنی تلفن ثابت تا پایان ماه ژوئیه رایگان بود
  • نیاز فوری به همکاری استراتژیک برای محافظت از زیرساخت های حیاتی
  • ارز مبادله Nubitx: ما مبلغ سرقت شده را جبران می کنیم
  • ایرانیان در خارج از کشور دسترسی به فرستاده های محلی/کاهش برخی محدودیت ها
  • حملات سایبری قبل از حمله به ایران/ کودکان بی گناه در یک رویا کشته شد
  • کاربران خارجی وارد برنامه می شوند.
  • شهروندان از پیام های متنی و نمایندگان مراقبت می کنند
  • تمهیدات جدید برای گیرندگان بسته های پستی نه در مقصد
  • اعلامیه وزارت ارتباطات پس از محدودیت های دسترسی به اینترنت
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های موقت اینترنت
  • همکاری ناسا با 1.5 میلیارد دلار با هند
  • بیت کوین همچنان به ضرب و شتم تجاوزگر ادامه می دهد
  • به شماره های خارجی ناشناس پاسخ ندهید
  • برش از Google و مقیاس هوش مصنوعی برای دنبال کردن سرمایه گذاری بزرگ متا
  • هواوی و SMIC به لیست کنترل صادرات تایوان اضافه شدند
  • سرمایه گذاری آمازون با قیمت 2 میلیارد دلار زیرساخت استرالیا دیتاسنتر استرالیا
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • نمایشگاه المپوس بار دیگر به تعویق افتاد
  • نمایشگاه المپوس به تعویق افتاد
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزارت ارتباطات: اینترنت موقت محدود است
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های اینترنتی یک کشور موقت است
  • تسلا کار سابق مهندس را به ارمغان آورده است
  • جرم شغل غیر جذاب نیست
  • اختلال اینترنتی کشور – isna
  • فرصتی برای یک مکالمه لحظه ای برای یک مرد فلج با فناوری جدید فراهم کنید
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • از آخرین وضعیت خدمات ملی دولت هوشمند گرفته تا تولید آفتابی در وزارت ارتباطات
  • بهبود قوانین ؛ اساس جریان تبادل داده
  • استفاده از هوش مصنوعی در ویکی پدیا را متوقف کنید
  • استفاده تجربی از هوش مصنوعی در ویکی پدیا متوقف شد
  • بسترهای شبکه های اجتماعی به انتشارات مصرف کننده پاسخ می دهند
  • عامل اصلی در کاهش کیفیت پوشش موبایل چیست؟
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • مشارکت 2 میلیارد دلار در اقتصاد ایالات متحده در اقتصاد ایالات متحده
  • بیت کوین به 6000 دلار می رسد؟
  • وزارت ارتباطات از 2 کیلو وات فراتر رفت
  • تشکیل تیم توسعه مصنوعی متا با نظارت مستقیم زاکربرگ
  • “Android 16” صادر شده – ISNA
  • مبارزات بی پایان بر سر مشتریان رسانه ای در بازار اخبار

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.