انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402050301797/%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B6%D8%A7%D9%81%D9%87-%D8%B4%D8%AF
بر اساس گزارش گاردین، این شرکت هفته جاری فاش کرد که کارمندان تیک تاک که در چین مستقر هستند، میتوانند به بخشی از دادههای کاربران استرالیایی دسترسی داشته باشند.
“تردز”، اپلیکیشن متن محور اینستاگرام است که از پایگاه کاربران اینستاگرام استفاده کرده و اوایل ماه میلادی جاری، با سر و صدای زیادی راه اندازی شد. طبق گزارش فوربس، هر چند “تردز” در کمتر از پنج روز پس از راهاندازی شدن، ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد اما تعداد کاربران روزانه فعال این اپلیکیشن از آن زمان ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
به گزارش ایسنا، سرویس اشتراکگذاری ویدئوی تیکتاک اعلام کرد که از این پس، به کاربران اجازه میدهد محتوای متنی ایجاد کنند. کاربران میتوانند پس زمینه رنگی و استیکر به پستهای خود اضافه کنند. وب سایت ورایتی، این ویژگی را با اینستاگرام مقایسه کرده که به جای تسهیل مکالمه، تنها میتوان برای پست مذکور، کامنت (اظهارنظر) گذاشت.
وب سایت تِک کرانچ گزارش کرد که تیکتاک با معرفی این ویژگی، احتمالا به دنبال رقابت با توییتر یا “ایکس” و “تردز” شرکت متا است. توییتر در جدیدترین تغییری که از زمان خریداری شدن این شرکت شبکه اجتماعی توسط ایلان ماسک صورت داده، لوگوی خود را به “ایکس”، تغییر داده است.
طبق یافتههای دیدهبان ارتباطات انگلیس، مخاطبان تیکتاک جوانتر از اینستاگرام هستند و تیکتاک منبع خبری شماره یک برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ ساله است و پس از آن یوتیوب و اینستاگرام قرار دارند.
توییتر از نظر مالی، آسیب دیده و ماه میلادی جاری اعلام کرد که درآمد تبلیغاتیاش به دلیل امتناع تبلیغاتکنندگان از هزینه در این سایت، به میزان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. شرکتهای فناوری رقیب، از آشفتگی توییتر به عنوان فرصتی برای جذب بخشی از پایگاه کاربرانش استفاده کردهاند.
طبق آمار وب سایت بیزنس اَپس، تیکتاک اندکی بیش از یک میلیارد کاربر دارد، در حالی که اینستاگرام ۲.۳ میلیارد کاربر دارد.
با این حال، تیکتاک بر سر ارتباط با چین، با انتقادهایی روبروست و دولتهای کانادا، آمریکا، انگلیس و استرالیا دسترسی به این اپلیکیشن را در دستگاههای دولتی ممنوع کردهاند.
سرویس اشتراک گذاری ویدئوی تیکتاک در اقدامی که به عنوان گسترش مرزهای تولید محتوا توصیف کرده است، اجازه میدهد پستهای متنی با حداکثر سقف هزار کلمه، ارسال شوند.