• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
پنج‌شنبه, سپتامبر 18, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

پیام‌رسان‌های داخلی و انتخابات ریاست جمهوری؛ دلیل اقبال مردم چه بود؟

توسط محمدجواد آذری جهرمی
آگوست 4, 2024
در اخبار
0

در انتخابات ریاست جمهوری شاهد رغبت ستادهای نامزدها و همچنین کاربران در استفاده از ظرفیت پیام رسان‌های داخلی بود که موجب شد تا مرکز ملی فضای مجازی در تعامل با سکوهای داخلی، ارائه خدمات به نامزدها را تسهیل و متنوع کند.

به گزارش ایسنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درحالی به پایان رسید که سهم فضای مجازی در عرصه تبلیغات و کنشگری نامزدها و ستادهای انتخاباتی بیش از سایر دوره‌ها به چشم می‌آمد. یکی از تفاوت‌های این دوره انتخابات نسبت به سایر ادوار این بود که نشان داد که توسعه کاربری پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در افزایش مشارکت و تقویت توان داخلی در عرصه فضای مجازی تأثیر بسزایی داشت.

سکوهای داخلی در این انتخابات توانستند چند نکته مهم را نسبت خود به منصه ظهور و اثبات برسانند؛ علاوه بر ارائه خدمات متنوع به نامزدها و قابلیت های منحصر به فردی همچون ردیابی فیک نیوزها و برخورد با اخبار جعلی، از بین بردن و نفی نفی دوقطبیدگی بین کاربران سکوهای داخلی و خارجی بود.

پیش از انتخابات برخی مدعی می‌شدند اقشار مذهبی و طرفدار حاکمیت در سکوهای داخلی حضور دارند و بخش دیگری از کاربران بخصوص قشر خاکستری همگی در سکوهای خارجی فعالیت می‌کنند اما طبق بررسی‌های صورت گرفته در نظر سنجی‌ها و بخصوص در انتخابات این مطلب تا حد زیادی نفی می‌شود به این صورت که هرچه تعداد کاربران سکوها افزایش پیدا کند به واقعیت جامعه نزدیک‌تر می‌شود.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، این موضوع در سکو و پیام‌رسانی مثل روبیکا با بیش از ۴۳ میلیون کاربر فعال ماهانه، صدق می‌کند و می‌توانیم کاربران آن را تقریبا بازنمایی واقعی از جامعه ایرانی بدانیم. شاهد مثال آن تعداد مخاطبان کانال‌های آقایان پزشکیان و جلیلی در روبیکا است که به نظرسنجی‌های میدانی و تحلیل‌های محتوایی بسیار نزدیک است.

پیام‌رسان‌های داخلی و انتخابات ریاست جمهوری؛ دلیل اقبال مردم چه بود؟

علاوه بر روبیکا، در مورد پیام رسان ایتا نیز ادعا می‌شد که همه کاربران آن اقشار مذهبی و انقلابی هستند اما این ادعا با تعداد کاربران این پیام‌رسان صحت ندارد. در زمان انتخابات نیز بخشی از توان فضای مجازی ستادهای انتخاباتی در سکوهای داخلی از جمله ایتا متمرکز شده بود.
 

پیام‌رسان‌های داخلی و انتخابات ریاست جمهوری؛ دلیل اقبال مردم چه بود؟

این مسئله در سایر پیام‌رسان‌های داخلی از جمله “بله” نیز قابل مشاهده بود که شاهد رقابت بین نامزدها از جمله آقایان پزشکیان و جلیلی در جذب مخاطب بودیم.

مزیت نسبی سکوهای داخلی؛ عامل ترغیب نامزدها به استفاده از این ظرفیت

همانطور که اشاره شد یکی از مزایای سکوهای داخلی نسبت به خارجی‌ها، ارائه خدمات متنوعی و در دسترسی بود که روند دسترسی به آنها از طریق جلسات متعدد ستاد انتخابات مرکز ملی فضای مجازی با مدیران سکوهای داخلی فراهم شد. برخی از این امکانات شامل تیک آبی(نشان ویژه‌ای که کانال را از دیگر کانال‌ها متمایز می‌کند) پین گفتگو، تبلیغ درون کانالی، رشد سریع دنبال کنندگان و … می شد که بصورت عادلانه در خدمت همه نامزدها قرار گرفته بود.

براساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، علاوه بر ارائه خدمات در دسترس، سکوهای داخلی برخلاف خارجی‌ها که در همکاری برای جلوگیری انتشار فیک نیوزها سر باز می زنند، اقداماتی در این راستا صورت دادند که یکی از این کارها، معرفی یک شناسه (آیدی) برای دریافت گزارش‌های تخلفات انتخاباتی بود تا کاربران بتوانند از این طریق هرگونه محتوا که مشکوک به تخلف انتخاباتی را جهت بررسی بیشتر توسط مراجع ذیصلاح به شناسه مذکور ارسال کنند که گزارشات خوبی از این طریق نیز دریافت شد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403051409284/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌ی بعدی

زائر پست، سامانه ای برای پیگیری اقلام یافت شده زائران اربعین

نوشته‌های تازه

  • ایران -آرمنی تفاهم نامه پیشنهاد همکاری پستی
  • غفلت از محرمانه بودن ؛ هزینه تعامل جذاب با هوش مصنوعی
  • وزیر ارتباطات: ما از تمام ظرفیت کشورها در زمینه فناوری موقعیت مکانی استفاده خواهیم کرد
  • افزایش انتظارات تورم و دوباره به قیمت طلا می رود
  • Seyed Star Hashemi: موسسه تحقیقاتی باید مرجع اصلی فناوری برای کشور باشد
  • محدود کردن سیستم عامل های اینترنتی طلا هنوز در دسترس است
  • نظارت بر بازار موبایل ادامه دارد/ به استثنای روابط ثبت نام 6000 واحد تلفن همراه
  • مهر و موم سمن + اره و نقاشی
  • بعد از همکاری هنگام انتقال دانش فنی ، ایران را گسترش دهید
  • انتشار پروژه 2 سند برای به دست آوردن نخبگان و نظرات اساتید دانشگاه
  • شروع پیش نویس بررسی تغییر تجارت الکترونیکی
  • پیش نویس پروژه “شرایط برای تأسیس ، فعالیت ، آرامش و نظارت بر کارگزاران کد” منتشر شده است
  • وزیر ارتباطات: ما موانع ساختاری جدی بر اکوسیستم اقتصاد دیجیتال داریم
  • سوءاستفاده از مجرمان اطلاعات مصنوعی ؛ تولید چت ها با استفاده از چت ها
  • با شروع مجموعه ماهواره Marty Soleimani سال آینده به ماه می رود
  • ماهواره های Zafar ، Paya ، Kosar و Soleimani را تا پایان سال راه اندازی کنید
  • چهره Simgon از ماه قرمز در ایران
  • تبدیل به اتومبیل های سبز ؛ هوش مصنوعی و مبدل های کاتالیزوری
  • 5 ٪ افزایش درآمد حاصل از ترافیک بین المللی/اطلاعات صنعتی در دستور کار است
  • هوش مصنوعی ؛ ابزاری قدرتمند اما نیاز به آگاهی دارد
  • Post Smart در دستور کار/ ایجاد یک سیستم با معنی برای ارزیابی عملکرد قرار دارد
  • مشارکت در بخش خصوصی ستون اصلی تحول دیجیتال در دولت چهاردهم است
  • هشدار تترون خطرات/دانش در مورد رمزنگاری مساوی و دخمه
  • اختلال اینترنتی برطرف شد
  • اختلال اینترنتی در اثر برش فیبر در رومانی و بلغارستان ایجاد می شود
  • شما باید یک صفحه عمومی ایجاد کنید و از کیفیت شفاف شبکه عمومی اطمینان حاصل کنید
  • دوران ظاهر مضاعف و تهدید فضای مجازی به پایان رسیده است
  • Aghamorri: حجم حملات سایبری علیه کشور پایدار است
  • کمیته تجاری تشکیل شده است
  • تبلیغات رسانه ای بدون قید و شرط + شرایط متن
  • توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت استراتژیک اکوسیستم دیجیتال
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از اجرای پروژه Big Jay گرفته تا محافظت از داده ها
  • فناوری رباتیک از شرکت ملی پست برنده جایزه نوآوری APPU شد
  • کاهش سوالات/ صرفه جویی در 2 میلیون صفحه کاغذ+فیلم
  • وزارت فرهنگ و ارتباطات برای ستایش مدیران زنان در کرمان
  • وزیر فرهنگ: اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فضای جدیدی ایجاد کرده است
  • چالش های فن آوری صنعت پستی کشور برطرف شده است
  • ماکو دروازه دیجیتال ایرانی به اروپا
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از فیلتر کردن تا جنگ بی رحمانه با حملات سایبری
  • خلاء قانونی و ضعف زیرساخت ها ارزیابی واقعی شرکتهای مبتنی بر دانش را متوقف می کنند
  • برای به دست آوردن رضایت مردم ؛ وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم
  • 2 ٪ از مناطق شهری و 2 ٪ از مناطق روستایی Geokad هستند
  • وزیر ارتباطات: بدون انرژی از طریق تلاش اضافی برطرف می شود ، نه گناهکار
  • به معاون وزیر ارتباطات توصیه کنید تا مشکل دخالت Wi-Fi را در مناطق شلوغ حل کنید
  • هزینه های اینترنتی شاهر عقب و باباک زنجانی مجوز/ آب بندی نمی کنند
  • مالیات های اینترنتی شهرت و باباک زنجانی هیچ مجوز ندارند/ ما آب بندی داریم
  • تخصیص یک میلیون و هزاران گذرنامه عبادت از طریق پست
  • ربات کروی ناسا واژگون نشده + فیلم
  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.