به گزارش روز دوشنبه مجله خبری اقتصاد ارتباطات از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «سید محمد امامی» افزود: در مدت هفت ماه اول سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۴۲۰ شکایت در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ درج شده که این آمار در بازه هفت ماهه سال جاری به ۱۱۵ هزار و ۶۱۳ شکایت رسیده است.
وی قطعی تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و جمعآوری نکردن سرویس را از مصادیق پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ عنوان کرد.
سرپرست معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات درباره زمان پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: بیشتر شکایت های ثبت شده در سامانه در کمتر از دو روز رسیدگی میشود اما چون رسیدگی به درخواست پوشش و تقویت شبکه، نیازمند ایجاد و بهرهبرداری از سایت و دکل مخابراتی است، فرآیند زمانبر می شود.
وی درباره دلیل زمانبر بودن فرایند پاسخگویی به شکایات پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه اظهار کرد: ایجاد سایت و نصب دکل و بهرهبرداری از آن نیازمند همکاری مردم، سازمانهای مربوط مانند شهرداریها و دستگاه های دولتی است و در بسیاری از موارد ایجاد هماهنگی و دریافت مجوز از این نهادها زمانبر میشود.
منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85662703/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%DB%B1%DB%B9%DB%B5-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA%D9%87