به گزارش ایسنا، سال گذشته بود که خبری به نقل از وزارت ارتباطات مبنی بر فراهم شدن امکان تماس صوتی و تصویری از سه پیامرسان ایرانی با اپراتورهای تلفن ثابت و همراه منتشر شد. درواقع به دنبال گلایه برخی کاربران ساکن کشورهای دیگر که مایل به برقراری ارتباطات با اعضای خانواده بودند، تماس صوتی و تصویری با کیفیت در سه پلتفرم ایرانی ایجاد و اعلام شد با گذشت چندین ماه افراد زیادی از اعضای کابینه گرفته تا تجار و دوستان و… برای برقراری ارتباط تصویری در سفرهای خارجی، از سرویس تماس تصویری پلتفرمهای داخلی استفاده کرده که تجربه آنها نیز رضایت بخش بوده است.
وی گفت: نسخهی جدید ایتا با قابلیت تماس صوتی و تصویری و چند قابلیت جدید به دستم رسید، خوشبینم با تغییر تکنولوژی که این پیامرسان میدهد، رضایت کاربران رو جلب کند و به زودی نسخه جدیدش در دسترس عموم قرار بگیرد.
لاجوردی افزود: همچنین امیدوارم به زودی شاهد استقرار کامل آن روی ابر خدمات پایه و افزایش پایداری آن باشیم.
با گذشت یک سال از اعلام این موضوع اکنون ارتباط صوتی و تصویری در پیام رسانهای کشور برقرار است و بنابر گفته مسئولان، روزانه چند میلیون تماس تصویری و صوتی انجام میشود. در این راستا به تازگی امیر محمد زاده لاجوردی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- از ایجاد این قابلیت در یک پیام رسان داخلی(ایتا) خبر داد.
اواخر تابستان سال جاری آماری از تعداد تماسهای تصویری یک پیامرسان داخلی (بله) توسط عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام شد و گفته شد پیامرسان بله در ایام حج از شش خرداد تا دوم مرداد امسال ۱۲ میلیون تماس تصویری از سوی حجاج با ایران و بالعکس را ثبت کرد.
تماس صوتی و تصویری که با هدف رفع گلایه برخی کاربران سایر کشورهای دیگر که خواهان برقراری ارتباط با اعضای خانواده خود بودند، ایجاد شد و به تازگی و طبق گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، این قابلیت به یک پیامرسان داخلی دیگر اضافه شده است.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402112417122/%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%DB%8C%DA%AF%D8%B1-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%B5%D9%88%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF