• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه, ژوئن 2, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

اختلال‌های گاه و بیگاه؛ دردسر جدید کاربران

توسط یاسمین نسبتی
جولای 25, 2024
در اخبار
0

رشد و توسعه پیام‌رسان‌های داخلی در ۲ سال گذشته سبب افزایش استقبال کاربران از آنها شده است اما این روزها اختلال‌هایی که هرچند وقت یک بار رخ می‌دهد، هشداری برای متولیان پیام‌رسان‌هاست و ممکن است نتیجه معکوسی از جمله از دست دادن مخاطب را به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر پیام‌رسان واتس‌اپ هم چندی پیش دچار اختلال گسترده‌ای شده بود که پس از چند ساعت دسترسی به آن برای هزاران کاربر میسر شد و به وضعیت عادی برگشت.

به گفته وی تا الان چندین ماه است که قرار است این پیام‌رسان به زیرساخت ابری متصل شوند که پایداری آن بیشتر است اما دائم به تعویق می اندازند که این اقدام هم قابل قبول نیست.

البته بروز اختلال موضوعی است که فقط محدود به پیام‌رسان‌های داخلی نمی‌شود، در واقع مسائلی که گاهی در حوزه‌های فنی پیش می‌آید، تنها منحصر به ایران نیست بلکه در پیام‌رسان‌های بزرگ‌تری که در دنیا وجود دارند هم ممکن است اختلال‌های فنی مانند قطع سرویس رخ دهد.

در شرایطی که انتظار می‌رفت کاربران چنین اتفاقی را تجربه نکنند، بار دیگر اوایل هفته جاری پیام‌رسان ایتا دچار اختلال شد و برای ساعتی دسترسی کاربرانش به این پیام‌رسان با مشکل مواجه شد و این بار واکنش مسئولان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شد.

به طور مثال اواخر سال ۱۴۰۲ دسترسی هزاران کاربر به فیس بوک و اینستاگرام، دچار اختلال شد. حدود ۵۰ هزار گزارش قطعی مربوط به اینستاگرام و ۱۰ هزار مورد دیگر برای فیس‌ بوک مسنجر ثبت شده بود، اما شمار گزارش‌ها در عرض یک ساعت پس از شروع، کاهش یافته بود.

همچنین محمد احسان خرامید- مشاور وزیر ورئیس سازمان مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اختلال رخ داده را غیر قابل قبول دانست و گفت اینکه در اوج ساعت کاری دست به تغییری بزنند که می‌توانند نصف شب هم انجام بدهند، قابل قبول نیست.

به گزارش ایسنا، پیام‌رسان‌های داخلی ظرفیت‌هایی هستند که برای برطرف کردن نیازهای مردم، اطلاع‌رسانی، تبادل اطلاعات و موارد دیگر ایجاد شده‌اند. در این راستا پیام‌رسان‌های داخلی چند سالی است که در کشور فعالیت خود را آغاز کرده و با حمایت‌های انجام شده از سوی دولت فعالیت می‌کنند اما بیشترین استفاده از آنها زمانی اتفاق افتاد که پیام‌رسان‌های خارجی طی سال‌های گذشته فیلتر شد و شرایط رخ داده فرصتی مناسب برای فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد کرد.

با این حال، کارشناسان بر این عقیده‌اند در شرایطی که سکوهای داخلی بیش از پیش برای توسعه و ارتقای خود تلاش می‌کنند و اقبال کاربران نسبت به پیام رسان‌های داخلی بیش از پیش شده است، وقوع اختلال حتی اگر کوتاه مدت هم باشد می‌تواند نتیجه معکوسی به وجود آورد و استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی کم و به موازات استقبال از پیام‌رسان‌های خارجی بیشتر شود، بنابرین انتظار می‌رود توجه بیشتری نسبت به زیرساخت‌های پیام‌رسان‌ها  شود.

در کنار شرایط رخ داده، ‌حمایت دولت‌ها از جمله دولت سیزدهم سبب توسعه و رشد سکوهای داخلی و به دنبال آن افزایش کاربران شده است اما نکته قابل توجه این است کاربران پیام‌رسان با کیفیت می‌خواهند و در صورتی که سکوهای بومی از کیفیت لازم برخوردار نباشند، مردم به سراغ پیام‌رسان‌های بومی نمی‌روند؛ بنابراین این حق کاربران است که به پیام‌رسان‌های خوب و با کیفیت متصل شوند و از خدمات آن استفاده کنند.  

به طور مثال محمد خوانساری- رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- ساعاتی پس از برطرف شدن اختلال گفت به دلیل انجام یک اصلاح فنی توسط تیم ایتا، این پیام‌رسان برای دقایقی خارج از دسترس شد که این شکل کار به هیچ وجه قابل قبول نیست. او تأکید کرد وزارت ارتباطات تمام قد حامی سکوهای داخلی است اما آنها نیز متعهد هستند که این پشتیبانی دولت و اعتماد کاربران را باتقویت تیم فنی و پایداری سرویس و ایجاد خدمات جدید پاسخ دهند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403012614188/%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%84%D8%A7%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D8%A8%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%B1-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86

با وجود همه تلاش‌ها برای خدمات‌رسانی هر چه بهتر پیام‌رسان‌های داخلی، وقوع اختلال‌های گاه و بیگاه می‌تواند موفقیت‌های به دست آمده را کم‌رنگ کند. به طور مثال با شروع سال جدید یک پیام‌رسان داخلی به فاصله دو هفته دچار اختلال شد و امکان ارسال و دریافت پیام در آن وجود نداشت.

همچنین برخی از کاربران مشاهده کردند از حساب‌های فیس‌بوک خود خارج شده‌اند؛ دیگران اعلان‌هایی در اینستاگرام دریافت کردند که «مشکلی پیش آمده است» و فیدهای آنها لود نمی‌شود.

اولین اختلال در روزهای پایانی تعطیلات عید نوروز رخ داد که با گذشت ساعاتی اختلال رخ داده بر طرف و روابط عمومی توضیح داد به دلیل اشکال فنی در تجهیزات سخت افزاری شبکه، ارتباطات کاربران با اختلال و قطعی مواجه شد.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی

نوشته‌های تازه

  • به دنبال کاربردهای عملی بلوک چینی در زندگی مردم است
  • دانشگاه و همکاری های صنعتی کلید توسعه یک نیروی تخصصی فناوری اطلاعات است.
  • هوش مصنوعی به “بازرس” تبدیل می شود! – isna
  • برنامه جدید Google نسخه غیرقابل پیش بینی
  • تأثیر باتری ها در حفظ کیفیت اینترنت در هنگام قطع منبع تغذیه چیست؟
  • Dodge Koin Creator: پیش بینی قیمت غیرممکن است
  • هوش مصنوعی در ایران؛ از نبود استاندارد ملی تا بی‌برنامگی در تخصیص منابع
  • تولید تصاویر 2D بدون استفاده از دوربین
  • توسعه زبان ملی با مشارکت چهار شرکت ایرانی/پیشنهاد برای غلبه بر چالش ها و گسترش مراکز صنعتی
  • وزارت ارتباطات آماده انتقال پروژه ها از طریق مدل مشارکت است
  • سرمایه گذاری Hemmature ، معاون رئیس جمهور زیرساخت های علمی/برنامه ملی و AIA ملی و سازمان ملی
  • یک پروژه را برای بررسی سند تنظیم بازار کار راه اندازی کنید
  • پروژه بررسی سازمان بازار کار در فضای مجازی/کارگران دیجیتال نگهداری می شود
  • واردات پردازنده گرافیکی تهدیدی برای کشور نیست و پیش نیاز تحقق اکوسیستم پایدار هوش مصنوعی است
  • شروع پروژه برای بررسی سند سازمان بازار کار در فضای مجازی/ کارگران دیجیتال حفظ می شود
  • معاون جدید رئیس جمهور برای گسترش محصولات دانش/دو شرط اساسی برای کمک های مالی به ارائه دهندگان خدمات زیرساختی مصنوعی واقعی
  • نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی دولت مشاهده می شود
  • پایان ممنوعیت ممنوعیت ؛ واردات همه مارک های تلفن همراه آزادانه اعلام شده است
  • آرام: شناسایی مکان های سبزیجات تا پایان سال
  • اعلام نظارت بر خدمات الکترونیکی دولت بر کیفیت/برخی از دستگاه ها همکاری نمی کنند
  • نمونه ماهواره ای به روز شده از ماهواره Kosar در مرحله آزمایش نهایی
  • زیر پوست اینترنت ؛ خشونت نامحدود
  • “جامینا” ایمیل های طولانی را خلاصه می کند
  • ترامپ یکی از بهترین صاحبان بیت کوین است
  • اعلامیه ورشکستگی مایکروسافت در روسیه
  • خدمات پست امسال از همیشه در دسترس مردم است
  • سرنوشت امپراتوری برای جستجوی گوگل در دست قاضی
  • وزیر ارتباطات: سرعت شکایات در سیستم Fouad کمتر از 2 ساعت رسیده است
  • تهران و کوالالامپور کارت جاده همکاری دیجیتال را تشریح کرده اند
  • تهران و کوالالامپور کارت جاده همکاری دیجیتال را تشریح کرده اند
  • بهترین تلفن های جهان معرفی شد
  • جستجوی لنز Google در YouTube ارائه شده است
  • اولین المپیک مردم شناسی در المپیک برگزار می شود
  • تتر و ترون
  • مصرف انرژی هوش مصنوعی ممکن است بیشتر از بیت کوین باشد
  • سیب از 1 به 2 پرش می کند!
  • آلمان به دنبال مالیات بستر آنلاین مانند Google است
  • خروج از حساب WhatsApp راحت تر است
  • افزایش تعرفه برای اینترنت ؛ از موضوع گرفته تا وزیر ارتباطات
  • ماهواره کوسار روی دم قرار می گیرد
  • تا سال 3 ، 6000 شرکت مبتنی بر دانش
  • نیاز به پاسخگویی به خواسته های مردم در زمینه کیفیت ارتباطات
  • بانک های آمریکایی فعالیت های مناطق رامسر را آغاز کردند؟
  • تلگرام 1.5 میلیارد دلار به فروش می رساند
  • چت های گراک ایلان مسک به تلگرام می آیند
  • جزئیات شتاب دو پروژه ارتباطی کلانشهر در کشور
  • شورای عالی شورای عالی فضای مجازی هشدار داد که صدمات جبران ناپذیری به هوش مصنوعی
  • دبیر شورای عالی فضای مجازی هشدار داد در مورد آسیب های جبران ناپذیری به هوش مصنوعی
  • ما امیدواریم که آینده ای را بر اساس ارزش های انقلاب اسلامی بسازیم
  • معاون رئیس جمهور شرکت ملی پستی: Horassan Razavi پیشرفت زیادی در برنامه ملی JINAF نکرده است

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.