با توجه به سؤالات مکرر مخاطب در مورد متون تبلیغاتی ، معاون مدیر برنامه ریزی و نظارت بر اداره کل حفاظت از مصرف کننده اظهار داشت: طبق کمیسیون 1-5 در مورد مقررات نظارتی ارتباطات ، مقررات با ارائه خدمات محتوای پیام کوتاه ، ارسال هرگونه متن تبلیغاتی گسترده ، اضافه شده است.
به گفته ایسنا ، مدیر برنامه ریزی و نظارت بر آژانس حفاظت از مصرف کننده ، مهدی غناوی خانی ، گفت: فعال سازی و آسیب استراتژی های تبلیغاتی برای پیامک: قبل از احترام به حقوق مصرف کننده و فناوری اطلاعات و دریافت تبلیغات تبلیغاتی آنها. برای هر اپراتور متون تبلیغاتی دریافت کنید.
وی افزود: بافت های پیام کوتاه سرشماری خدمات نیز لازم بود تا عبارت “لغو” را در پایان پیامک خود درج کند تا مشترکان بتوانند با ارسال شماره 1 به پیام کوتاه ، پیامک را لغو کنند.
گولیچ خانی در مورد فعال کردن این پیامک ها گفت: علاوه بر این ، مشترکان ممکن است شماره 2 را برای تهیه گزارش و پیام های متنی به همان شماره ارسال کنند (متونی که پس از پیوستن به باشگاه مشتری به یک شرکت یا مغازه ارسال می شوند).
معاون مدیر برنامه ریزی و نظارت بر سرویس حفاظت از مصرف کننده گفت: مشترکانی که پیامک انبوه را بدون رضایت خود دریافت می کنند می توانند شکایات خود را به سیستم ثبت نام در https://1.cra.ir یا شماره تماس 2 برای به دست آوردن متون تبلیغاتی آزار دهنده ارائه دهند.
وی افزود: “بررسی نظارتی کلیه شکایات مرتبط با پیام کوتاه ، و در صورت تکرار ، به کمیته نقض مجوز برای برخورد با متخلفان مطابق با مقررات مراجعه کنید.”
پایان پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404022820180/%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%A7%D8%B3%D8%AA