• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
پنج‌شنبه, می 22, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

از بکارگیری هوش مصنوعی تا رصد دقیق ربات‌ها

توسط محمدجواد آذری جهرمی
آگوست 19, 2024
در اخبار
0

یکی از خدمات اصلی مرکز ملی فضای مجازی به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری که مورد توجه روسای ستادهای فضای مجازی آنها هم قرار گرفت، گزارش‌های رصد روزانه شبکه‌های اجتماعی بود. مرکز ملی در حوزه رصد و داده‌کاوی، امکانات و قابلیت‌های متنوعی را به منظور توانمندسازی کاندیداها در جهت معرفی برنامه های خود، در اختیار آنها قرار داد. به طور مثال محتوای تولید شده مرتبط با هر نامزد در سکوهای مختلف بررسی شده و همچنین تعداد محتوا، ابر کلمات و میزان انتشار محتوا به تفکیک هر استان ارزیابی و محتوای آنها به نمایندگان ستادها ارایه شد.

به گزارش ایسنا، مرکز ملی فضای مجازی به عنوان نقطه کانونی مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه در فضای مجازی برای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با آسیب‌های این فضا در ایام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اقدام به ایجاد ستاد انتخابات کرد که ریاست این ستاد برعهده حجت الاسلام محمدمهدی تجریشی بود. این ستاد با حضور تمامی معاونت‌ها و ستادهای مرکز ملی، همزمان با ایام انتخابات، طی جلسات متعدد به طراحی برنامه‌ها و اقدامات و پیگیری آن پرداخت.

در پایان انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز رئیس مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر اینکه انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد، گفت که با تلاش دو هفته‌ای مرکز ملی فضای مجازی و تجربیات برگزاری انتخابات اخیر خوشبختانه دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با امنیت کامل برگزار شد.

سرعت گرفتن کنشگری مجازی در انتخابات با میدان‌داری پیام‌رسان‌های داخلی

گزارش ویژه صفحات برخی سکوها مانند روبیکا و روبینو از میزان استقبال، روند رشد، جستجوها و میزان تبلیغات نامزدها نیز به صورت اختصاصی از طریق رابطان مرکز ملی فضای مجازی در اختیار ستادها قرار می گرفت. برای مثال کانال دمسعود پزشکیان در سکوی روبیکا با بیش از ۱ میلیون مخاطب جزو صفحات پرطرفدار این پیامرسان بود و کانال دکتر سعید جلیلی در ایتا هم با ۲۷۷ هزار دنبال کننده بیشترین مخاطب را داشت.

نسبت گرفتن سکوها با جریان انتخابات ریاست جمهوری

به دلیل اهمیت فوق العاده ایجاد نقطه کانونی متمرکز و قرارگاه استانی برای سیاستگذاری، تصمیم گیری و هماهنگی در حوزه فضای مجازی و هماهنگی و پیگیری انجام فعالیت های مرتبط در انتخابات، کمیته امور استانهای ستاد انتخابات مرکز ملی در اداره کل امور استانها ایجاد و تشکیل کمیته های ویژه فضای مجازی انتخابات ذیل شوراهای فضای مجازی استانی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید

«تشکیل شورای دبیران استانی»، «شناسایی خردرسانه های بومی» و «شناسایی مسائل اولویت دار استانها» از جمله اقداماتی بودکه توسط اداره کل امور استانها (کمیته امور استانهای ستاد انتخابات) صورت پذیرفت. در گام بعدی، با هدف بهره برداری از ظرفیت استانها در حوزه انتخابات و همچنین ضرورت تشکیل کمیته های ویژه فضای مجازی انتخابات استانی، با ابلاغ سیاست های ستاد انتخابات مرکز ملی، برنامهی‌ریزی و طراحی بومی و محلی برای اجرای این سیاست منطبق بر شرایط خاص هر استان انجام و عملیاتی شد. 

یکی دیگر از اقدامات مهم مرکز ملی در ایام انتخابات، هماهنگی با سکوهای داخلی برای ارائه خدمات و تسهیل فرآیندهای فعالیت در بستر داخلی برای کاندیداها بود. طبق تعاملی که با مدیران پیامرسان‌های داخلی برقرار شد، خدمات ارائه شده به نامزدها به صورت یکسان انجام شد و هر یک از صفحات و کانال‌های رسمی به طور مساوی در صفحه گفتگوی سکوها سنجاق (پین) شد.

در روزهای نخست شکل گیری ستادهای انتخاباتی، مرکز ملی فضای مجازی با هدف استفاده کاندیداها از ظرفیت های فضای مجازی در رقابت های انتخاباتی، نشستی را با نمایندگان نامزدها برگزار کرد. در این نشست، ضمن تشریح بسته خدمات مرکز ملی به ستادهای انتخاباتی در حوزه های رصد و پایش فضای مجازی، استفاده از زیرساخت ها و سکوهای داخلی در جهت ارتباط با مردم و… دغدغه ستادها در این حوزه نیز شنیده شده که مهم ترین مسئله آنها نحوه برخورد با اخبار جعلی و فیک نیوز ها بود. همچنین سامانه esetad.ir در راستای ارتباط دوسویه میان ستادهای نامزدها و هواداران معرفی شد که خدمات متنوعی را فراهم کرده بود.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی مناظرات و تبلیغات انتخاباتی، مرکز ملی فضای مجازی شاهد افزایش محتوای تخریبی و اخبار انتخاباتی در فضای مجازی بود که برهمین اساس سخنگوی این مرکز در صفحه شخصی خود به مردم هشدار داد که آمار تخریب ها و اخبار جعلی علیه کاندیداها در فضای مجازی به شدت بالا رفته است و خواستار هوشیاری مردم نسبت به این بداخلاقی‌های انتخاباتی شد.

هشدار افزایش محتوای تخریبی و اخبار جعلی علیه برخی کاندیداها

 پیشنهاد مرکز ملی فضای مجازی برای بهره‌مندی کاندیداها از مزایای فضای مجازی 

علاوه بر پیام‌های هشدار و ارزیابی‌های محتوایی فضای مجازی، مرکز ملی فضای مجازی برای توانمندسازی کاندیداها و ستادهایشان، دستیار هوش مصنوعی در اختیار هر ۶ کاندیدای ریاست جمهوری قرار داد. چت‌بات «از هوش مصنوعی بپرسید» امکان ارتباط عمیق مخاطبان با کاندیداها را فراهم کرده و در این چت‌بات، مردم می‌توانستند پاسخ سوالات خود را ناظر به هر نامزد، به صورت اختصاصی و دقیق دریافت کنند. همچنین «مشاور ستاد» دیگر چت‌بات سامانه Esetad بود که خدمات ویژه‌ای را به ستادهای نامزدها ارائه کرد.

مرکز ملی فضای مجازی با هدف استفاده کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از ظرفیت‌های فضای مجازی در رقابت‌های انتخاباتی، اقدام به ایجاد ستاد انتخابات کرد که این ستاد خدمات متنوعی به ستادهای نامزدها ارائه داد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403050302110/%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D8%A7

«آمار و تحلیل»، «ارتباط با خردرسانه‌های بومی»، «ارتباط مردمی»، «هواداران»، «پیوندهای مرتبط»، «سرویسهای همکار»، چت بات‌های «از هوش مصنوعی بپرسید»، «مشاور ستاد» و «مشاور برخط انتخاب اصلح» و «کمک‌های مردمی» از جمله بخش‌های سامانه خدمات متمرکز «ای-ستاد» بود. ستاد انتخابات مرکز ملی همچنین به منظور ساماندهی تبلیغات نامزدها در فضای مجازی و مقابله با تخلفات انتخاباتی، نسخه به روزرسانی شده مقررات فعالیت نامزدها در فضای مجازی را تهیه و جهت ابلاغ به وزارت کشور ارسال کرد.

اختصاص دستیار هوش مصنوعی به ستادهای انتخاباتی کاندیداها

همچنین سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در آن ایام اعلام کرد که حجم زیادی از کاربران توهین‌کننده به کاندیداها در شبکه های اجتماعی به خصوص توئیتر ربات هستند و کاندیداها و هواداران‌شان باید هوشیار باشند چرا که ربات های توئیتر قصد دارند که کاندیداها و هوادارانشان را به واکنش تند علیه یکدیگر وادار کنند.

دور دوم انتخابات در امنیت کامل سایبری برگزار شد

سکوهای داخلی که با آنها برای ارائه خدمات و تعامل، هماهنگی صورت گرفت عبارت بودند از ورزش سه، آنتن، نماشا، تماشا، آپارات، سینما تیکت، فیلیمو، دیوار، کافه بازار، مدیانا، دیوار، بادصبا، نشان، بلد، اسنپ، تپسی، فیدیبو، طاقچه، نوار، حبل المتین، باب النعیم و… . برای بهره گیری مناسب در مدت زمان کم ایام انتخابات، از هر سکو یک نماینده ویژه انتخابات تعیین شد تا بهره گیری از ظرفیت سکوها برای ستادها با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

تاکید بر حفظ آرامش روانی جامعه و جلوگیری از انتشار اخبار جعلیهمزمان با آغاز رسمی رای گیری انتخابات، مرکز ملی فضای مجازی با تولید محتوای جعلی و هدفمند در فضای مجازی روبرو شده و سریعا اعلام کرد انتشار هر گونه خبر و گمانه زنی غیر رسمی از نتایج انتخابات و یا پیشتازی کاندیداها «جعلی» بوده و فاقد اعتبار است و در ادامه از مردم خواست تا آرامش روانی جامعه را حفظ کرده و منتظر اعلام نتایج از طریق مرجع رسمی آن که وزارت کشور است باشند.

نظر به اینکه ستادهای انتخاباتی در بهره برداری از ظرفیت سکوهای داخلی توانمندی کمتری داشتند، طی برگزاری جلسات متعدد ایده پردازی با حضور ۱۵ نفر از کارشناسان فضای مجازی، ظرفیت سکوهای داخلی احصاء و نحوه بهره برداری از این سکوها استخراج و در اختیار ستادهای نامزدها قرار گرفت.

مرکز ملی فضای مجازی، قرارگاهی برای مقابله با اخبار جعلی

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، پس از برگزاری دور اول انتخابات، مرکز ملی فضای مجازی به عنوان فرمانده امنیت فضای مجازی کشور، اعلام کرد که دور اول انتخابات با هوشیاری متخصصان کشورمان، در امنیت کامل برگزار شد و طراحی‌های دشمن برای ایجاد اختلال در روند برگزاری انتخابات و فرآیندهای امنیت سایبری آن، کشف و دفع شد. 

دور اول انتخابات؛ کشف و خنثی سازی طراحی سایبری دشمن

 تحویل روزانه گزارش های رصد شبکه های اجتماعی به ستادهای انتخاباتی کاندیداها

 اهداف و رویکردهای استانی در ستاد انتخابات مرکز ملی فضای مجازی

در حوزه انتخابات افکار عمومی با چگالی بالای خبری مواجه است و همین موجب لبریز شدن ظرفیت شناختی افراد می‌شود. در میان حجم وسیع اخبار، شاهد انتشار شایعات و اخبار جعلی هستیم که جزو دغدغه های اصلی ستادهای انتخاباتی است. مرکز ملی با درک اهمیت این موضوع، در دو مرحله به مقابله با فیک نیوزها پرداخت: مرحله اول مقابله پسینی با فیک نیوز و سپس مقابله پیشینی با فیک نیوز آتی. این دو هدف در سه مسیر «خدمات به نامزدها»، «آموزشهای زودبازده» و «تنظیم گری» دنبال شد.

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌ی بعدی

احدیان: تصمیم گیری برای رفع فیلترینگ با شورای عالی فضای مجازی است

نوشته‌های تازه

  • فرماندار: روستاهای استان آردبیل در خدمات ارتباطی یک مشکل جدی دارند
  • محصول بعدی “EIE Open EI” یک اسباب بازی پوشیدنی نخواهد بود
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات Ardebil
  • هوش مصنوعی جینا به سوالات بخش مرورگر باز شما پاسخ می دهد
  • تاج گذاری نام خلیج فارس در Google Legal دنبال کردن –
  • مهندسی ایرانی “Google” لیوان شرکت های شرکت در فارسی
  • کشف فرصت “مجازی” گوگل
  • تأثیر منفی منبع تغذیه به اینترنت ، موبایل و دستگاههای خودپرداز
  • هوش مصنوعی گوگل به Gmail پاسخ می دهد
  • وزارت ارتباطات شروع 5 سایت ارتباطی جدید در اردیبیل را معرفی می کند
  • استدلال ، ویژگی های صوتی و پشتیبانی چند جانبه را در هوش مصنوعی Google بهبود بخشید
  • “Google Mate” مجهز به ترجمه زنده بود
  • ما از یک تجارت بر اساس فناوری اطلاعات پشتیبانی می کنیم/ 2 ٪ از روستاهای خوزستان را با شبکه ملی اطلاعات وصل می کنیم
  • Google یک تماس ویدیویی 2D برقرار کرد
  • همکاری 5 میلیون دلاری گوگل برای توسعه عینک هوش مصنوعی
  • ایجاد جریان داده برای مدیریت هوشمند ضروری است
  • فاصله بیت کوین با رکورد جدید کاهش یافته است
  • کشف اطلاعات ویدیویی ویدیویی Google
  • آخرین مدل هوش مصنوعی گوگل کشف شد
  • چگونه هوش مصنوعی در میدان سیاست/سیاست ایران می خواهد به 5 کشور اول AI بپیوندد
  • چند سرویس پستی در نمایشگاه بین المللی کتاب ثبت شده است؟
  • کشف اولین سیستم رمزگذاری کوانتومی جهان در جهان
  • وزیر ارتباطات از توسعه هوش مصنوعی و فیبر خبر می دهد
  • ترانزیت ، هوش مصنوعی و داده های اقتصاد دیجیتال مناسب برای همکاری در ایران -turkmenistan
  • روابط عمومی در عصر کوانتومی برگزار می شود
  • ترانزیت ، هوش مصنوعی و داده های اقتصاد دیجیتال مناسب برای همکاری در ایران -turkmenistan
  • جلسات مجازی دو جانبه ایرانی با پاکستان و قزاقستان برگزار شد
  • جلسات مجازی دو جانبه با پاکستان و قزاقستان برگزار شد
  • 4G یک اکوسیستم تجاری جدید است
  • در حال سقوط شدید صادرات آیفون از چین به آمریکا
  • رشد حمل و نقل جاده ای در مقایسه با حمل و نقل ریلی ، برخلاف سیاست های عمومی سیستم
  • برنامه های داده ماهواره ای در سایر مناطق تخصصی توسعه یافته است
  • Starlink در بنگلادش راه اندازی می شود
  • شروع آسیب پذیری در محصولات مایکروسافت
  • تحول در هنگام دسترسی افراد به اینترنت
  • چگونه روسیه اخبار جعلی را اداره می کند
  • پیام و سقوط آنی بیت کوین
  • پردیس اطلاعات مصنوعی میزبان تصمیمی در مورد راه حل تصمیم گیری دیجیتال/افشای یک کنفرانس فرمان و کنترل ملی است
  • آیا بالاخره عمر باتری آیفون برطرف شده است؟
  • کدام مدل از هوش مصنوعی Open II بهتر است؟
  • مسیر توسعه اینترنت خیلی سریع و بالا شروع می شود
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • یک قدم عالی برای توسعه 4G در کشور
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد
  • Hanniki: سواد رسانه ای به این معنی است که چگونه فناوری می تواند همدلی باشد نه انزوا
  • ورود شیائومی به نبرد برای تراشه های پیشرو با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلار
  • وزیر ارتباطات: هوش مصنوعی مسیر دولت و ارتباطات انسانی را دگرگون می کند
  • تنظیم مجدد تنظیم کننده رامسار و تغییر ؛ آیا شرکت تخصصی بانک مرکزی را رها می کند؟
  • تصاویر ماهواره ای از ابزارهای غیرقابل تحمل در آلودگی هوا
  • هوش مصنوعی معادلات اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی را تغییر می دهد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.