• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
جمعه, آگوست 22, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

توسط میترا شکری
سپتامبر 8, 2024
در اخبار
0

«کاوه دولتی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی مجله خبری اقتصاد ارتباطات اظهار داشت: شرکت ملی پست، یک شرکت خدمت محوری است که خدماتش در پهنه کشور، توسعه دارد و باتوجه‌به وسعت کشور و تعداد مرسولاتی که ماهانه در شبکه پست کشور توزیع می‌شود، ممکن است درصدی از خطا اتفاق بیفتد. تلاش این است که کیفیت و خدمات خود را در حدی نگه داریم که رضایت کلی مشتریان را جلب کند، البته گاهی اوقات نیز به دلایل متعدد نمی‌توان سطح کیفیتی که مدنظرمان است را حفظ کنیم.

وی درباره نرخ قبول و توزیع مرسولات شرکت ملی پست، افزود: شرکت ملی پست یک شرکت دولتی است، نرخ‌نامه‌ها نیز بر اساس تصمیم سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت و سازمان تنظیم مقررات تعیین می‌شود؛ بنابراین شرکت ملی پست نمی‌تواند بر اساس قیمت تمام شده یا هزینه‌هایی که متقبل می‌شود، نرخ قبول و توزیع مرسولات را دریافت کند. درحالی‌که اگر شرکت ملی پست خصوصی بود، این امکان وجود داشت، هزینه خدماتش را برحسب تورم به شکل شناور در نظر بگیرد.

دولتی افزود: خودروهای فعال در خطوط پستی، سوخت دولتی ندارند و از سوخت آزاد استفاده می‌کنند. هزینه‌های شرکت ملی پست مشابه بخش خصوصی است؛ اما نرخ‌هایش نظارتی است، بنابراین امکان افزایش آن‌ها وجود ندارد. نمی‌توان گفت دلیل اصلی کاهش کیفیت خدمات شرکت پست به این عوامل بستگی دارند، اما بی‌تأثیر هم نیستند و تا زمانی که هزینه صرف شده با دریافتی خدمات همخوانی ندارد، همواره کاستی‌هایی به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: در شرکت ملی پست، سرویس‌های پستی به چهار بخش پیشتاز، سفارشی، ویژه و عادی تقسیم می‌شود که هر کدام از این سرویس‌ها بر اساس زمان‌بندی تحویل، مرسوله به گیرنده قیمت مشخصی دارند، البته این قیمت خیلی پایین و بالا و تغییر زیادی ندارد.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته، شرکت ملی پست افزایش نرخ متناسب با هزینه‌هایش را نداشت و امسال بر اساس مجوزهای دریافتی و با نظر سازمان‌های نظارتی، نرخ‌های جدید مشخص شدند. نکته جالب این است که با افزایش نرخ، ترافیک مرسولات پستی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. این مساله نشان‌دهنده این است که نرخ رقبا بیشتر از شرکت ملی پست است و با وجود افزایش نرخ‌ها، مشتری‌ها همچنان برای ارسال مرسولات‌شان شرکت پست را انتخاب می‌کنند.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست درباره نحوه رسیدگی به شکایات مشتریان گفت: شرکت ملی پست، مجهز به مراکز شبانه‌روزی است که پاسخگوی سؤالات و مسائل شهروندان هستند. از ابتدای سال حدود ۲ میلیون شهروند با شرکت ملی پست تماس داشتند که از این تعداد به یک میلیون و ۵۰۰هزار تماس به شکل اتوماتیک پاسخ داده شده است. حدود ۴۰۱هزار نفر هم در تماس‌ها به کارشناسان وصل شده‌اند که از این تعداد ۹۷هزار نفر تیکت منجر به شکایت گذاشته‌اند.

پرداخت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت از ابتدای سال ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هزار و ۷۱۹ شکایت مربوط به تاخیر، خسارت وغرامت به ثبت رسیده، گفت: شرکت ملی پست از ابتدای سال تاکنون ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان خسارت پرداخته کرده، این خسارات از ۱۰۰هزار تومان تا چندصد میلیون تومان (بسته به نوع بیمه غرامت و ارزش مرسوله) بوده است.

افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی ترافیک مرسولات پستی

۳ میلیون نفر از سرویس احراز نشانی استفاده کرده‌اند

دولتی درباره سرویس احراز نشانی که توسط شرکت ملی پست به شهروندان ارائه می‌شود گفت: در ۵ ماه نخست امسال به حدود سه میلیون متقاضی، سرویس احراز نشانی در مکان آدرسشان داده شده است.

وی درباره با بیان اینکه ترافیک ثبتی شرکت پست کشور ماهانه حدود ۲۳ میلیون مرسوله است، تصریح کرد: ۹۵ درصد مرسولات توزیع موفق داشتند. هر سال تقریباً این درصد توزیع موفق را داریم. توزیع موفق، مرسولاتی هستند که به دست مشتریان رسیدند. البته ۸۹ درصد مرسولات هم به‌موقع (در زمان قانونی) به مقصد رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر کیفیت و امور مشتریان شرکت ملی پست گفت: برای مراسم اربعین یک میلیون گذرنامه جدید صادر شده که از این تعداد ۱۴۶ هزار گذرنامه (حدود ۵ درصد) به دلیل تغییر آدرس، منزل نبودن فرد و… به باجه‌ها برگشت خورده‌اند.

منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85590075/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DB%B1%DB%B0-%D8%AA%D8%A7-%DB%B1%DB%B5-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3%D8%AA%DB%8C

میترا شکری

میترا شکری

نوشته‌ی بعدی

شورای عالی فضای مجازی عملکرد مثبتی نداشته است

نوشته‌های تازه

  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است
  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس
  • حمایت از فعالان هوش مصنوعی و معرفی مناطق آن یکی از اولویت های کشور است
  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • کد تخفیف ازکی 1404: راز خرید بیمه خودرو با 30 درصد تخفیف + راهنمای فعال‌سازی فوری
  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.