به گفته مجله خبری اقتصاد ارتباطات از بانک مرکزی ؛ سرپرست روز شنبه پاسخی به معاون مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدگاه حقوقی ، ساختاری و استراتژیک رامسر ، وزارت ارتباطات در مورد نظرات وزارت اطلاعات در مورد دیدگاه ها صادر کرد.
مقررات پولی و ارزی توسط قانون
طبق قوانین فعلی کشور ، از جمله قانون بانک مرکزی و شاید مجموعه ای از مقررات ، تنها موسسه رسمی سیاستمداران و تنظیم کننده ها در زمینه معاملات با پول ، وام و ارز در کشور ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.
ماسارتز ، صرف نظر از فناوری زیرساخت های خود ، در واقع کارکردهای پول ، ابزارهای پرداخت و مبادله را بازی می کند و بنابراین در صلاحیت ذاتی و قانونی بانک مرکزی قرار می گیرد. هیچ موسسه دیگری ، خواه وزارت ارتباطات و چه آژانس های دیگر چنین موضع گیری در قوانین لازم را ندارد.
دیدگاه فن آوری رامسر یک اشتباه استراتژیک است
بدون شک ، کدها ابعاد فناوری ، اقتصادی ، حقوقی و اجتماعی دارند. اما این تنوع به معنای تقسیم صلاحیت نظارتی به صورت افقی در بین بسیاری از موسسات نیست. اخیراً ، این به معنای نیاز به مشاوره و تقاطع با همان مدیریت نهادی است.
در کلیه سیستم های پیشرو در سراسر جهان ، از جمله اتحادیه اروپا ، انگلستان و سنگاپور ، تنظیم کننده مالی یا بانک مرکزی رهبر اصلی تنظیم رامسر است و مؤسسات فناوری فقط یک مشاوره و تسهیل کننده دارند. به عنوان مدیریت مجموعه های بی شماری در کشور ، از جمله بازار سرمایه ، از ابزارهای فناوری استفاده می کند. اما آیا این به معنای انتقال نقش بورس به وزارت ارتباطات است؟
خطر درگیری و راه حل های نهادی -تنوع در معرض خطر
ارائه نقش تنظیم مستقل مؤسساتی مانند وزارت ارتباطات یا وزارت بهداشت در یک منطقه بسیار حساس و آسیب پذیر به عنوان رامسر ، که در معرض جرایم مالی قرار دارد ، فرار از سرمایه و تأثیر ثبات مالی کشور است ، یک پیشنهاد بسیار خطرناک و غیرمسئول است. تنوع شرکت کنندگان نباید منجر به تصمیم گیری شود. اخیراً ، ظرفیت تخصصی سایر موسسات باید به یک ساختار یکپارچه و متمرکز هدایت شود.
عدم درک صحیح از ارز دیجیتال بانک مرکزی
استدلالی که می گوید بانک مرکزی به سادگی باید CBDC را رصد کند ، نادرست است. ارز دیجیتالی بانک مرکزی بخشی از چشم انداز آینده بانکداری دیجیتال است ، اما تنظیم بازار سازمان های غیر دولتی (از جمله توکن ، خرد و ارز) نیز مطابق با تعهدات قانونی بانک مرکزی در جریان نقدی ، ثبات پولی و خنثی کردن تأمین اعتبار تروریسم است. به عبارت دیگر ، بانک مرکزی مسئولیت “کارکردهای پولی” را بر عهده دارد ، نه فقط برای “ابزارهای پول”.
حقوق داده های مصرف کننده باید در زیر تنظیم کننده اصلی مشاهده شود
پیشنهاد تدوین منشور حقوق داده ها و معیارهای داده ها با ارزش و ضروری است ، زیرا در مورد موضوعات متعدد مربوط به حقوق مصرف کننده ، از جمله قیمت کمیسیون ها ، نگهداری دارایی های عمومی شفاف بوده است. با این حال ، در مورد بهانه محافظت از داده های مصرف کننده ، مقررات پولی نباید به مؤسسات غیر اقتصادی واگذار شود. محافظت از داده ها و محرمانه بودن اطلاعات بخشی از چارچوب حل و فصل کلان است و نیاز به ادغام با سیستم ضد لندری و افشای ذینفعان دارد. این صلاحیت اصلی مؤسسات مالی و قضایی است ، نه فقط تکنولوژیکی.
تأکید بر این نکته حائز اهمیت است که استفاده از ظرفیت نظارتی گران قیمت مانند وزارت ارتباطات ، وزارت اقتصاد و حتی تبادل اوراق بهادار در توسعه سیاست ها ، توسعه فناوری و تقویت سیستم عامل های نظارت بر زیست توده رامسر بسیار مهم است. با این حال ، مسئولیت آیین نامه ، مجوز ، نظارت و مقابله با سوء استفاده مالی باید منحصراً با مدیریت بانک مرکزی با هماهنگی با موسسات امنیتی ، قضایی و مالی باشد. حرکت به یک ساختار متعدد متمرکز فقط منجر به درگیری ، فساد و خطرات سیستماتیک خواهد شد.
در پایان ، لازم است تأکید کنیم که رئیس جمهور افتخاری همچنین در تاریخ 7 فوریه ، موسسه رئیس جمهور بانک مرکزی را صادر کرد ، حضانت انحصاری آیین نامه رمز عبور (رامسار) و تنها مجوز ، مقررات ، نظارت و ارتباط راهنمایی های لازم. بر این اساس ، با توجه به نیاز به تسریع در اجرای قانون شرکتهای شرکت کننده و مطابق با لهجه رئیس جمهور به رئیس جمهور شماره 2 رئیس جمهور 1/4/11 ، بانک مرکزی اقدامات مربوطه را برای دستور کار تعیین کرده است و در ماه های اخیر از همه فعالان مطلع شده است.
طبق مؤلفه های (1) و (1) بندهای (الف) و توجه (1) یک عضو (1) و مفاد ذکر شده در ماده (1) توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، که توسط مجمع مشورتی اسلامی تصویب شده ، آیین نامه و اعلامیه منحصر به فرد مربوط به جمهوری اسلامی است.
با توجه به اینکه شرکتهای این منطقه در مبادله رمزگذاری مجوز از بانک دریافت نکرده اند. در چند ماه گذشته ، با اطلاعات عمومی در مورد مشاغل فعال ، نیاز به پیروی از حداقل الزامات بانک در مرحله اصلی شناسایی به منظور گسترش روند مشروط خود تا زمان به دست آوردن مجوزهای حقوقی مربوطه اعلام شده است.
طبق اعلام بانک مرکزی ، تا 5 مه امسال با پذیرش الزامات مطلع شده ، تعهد به تهیه اطلاعات و اسناد برای نظارت بر سلامت فعالیت های آنها و تکمیل اطلاعات ثبت نام و اطلاعات تجاری یک توافق نامه مشروط سه ماهه دریافت کرده و پرداخت آنها به حالت تعلیق در آمده است.
رئیس رسانه MASUD جمهوری اسلامی ایران در نامه خود به رئیس جمهور بانک مرکزی تأکید کرد: براساس مؤلفه های 1 و 2 و یادداشت 2 و ماده 2 و مفاد ذکر شده در ماده 2 بانک مرکزی ایران ، بانک مرکزی ، بانک مرکزی. این منطقه – خواه جهاننوا و رمزنگاری های اصلی (RAM) ، همه افراد فعال و حقوقی فعال و تجارت رمزگذاری (RAMSAR) توسط نظارت بانک مرکزی در نظر گرفته می شوند و ایجاد و فعالیت آنها منوط به مجوز بانک است.
همچنین ، طبق این نامه ، بانک مرکزی دسترسی مستقیم و اول به کلیه داده ها ، آمار ، اطلاعات و اسناد مؤسسات فعال در زمینه رمزگذاری خواهد داشت.
منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85841918/%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D9%87%D8%A7-%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9-%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%85%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA