داده های گاردیو نشان می دهد که تقلب در حمایت فنی خطرناک در چند ماه گذشته دو برابر شده است.
گوگل و مایکروسافت سیستم عامل های خود را برای محافظت بهتر از کاربران به روز کرده اند ، اما این هنوز نتوانسته است موج حملات را متوقف کند. FBI هشدارهای بسیاری از کاربران را برای جلوگیری از یک اشتباه ساده که می تواند باعث ایجاد داده ، پول و حتی اطلاعات هویت شود ، صادر کرده است.
به گفته تیم امنیتی گاردیو ، 5 درصد افزایش کلاهبرداری در پشتیبانی فنی از نوامبر تا 1 آوریل وجود دارد. به گفته این شرکت ، این کلاهبرداری های خطرناک در چند ماه گذشته دو برابر شده است. چنین کلاهبرداری های جدیدی نیست ؛ مجرمان سایبری برای از بین بردن مشکلات دروغین رایانه یا تلفن به قربانیان می روند. نکته جدید این است که این کلاهبرداران از ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت حملات خود استفاده می کنند و به آنها امکان می دهد کلاهبرداری های قانع کننده ای عالی انجام دهند.
موج افزایش این نوع کلاهبرداری ، خطر جدیدی از هوش مصنوعی است. نکته دیگر اینکه چنین کلاهبرداری ها در حال حاضر قانع کننده تر ، شخصی تر و بسیار مؤثر و غافلگیرکننده هستند. این کلاهبرداری ها منجر به خسارت مالی قابل توجهی می شوند و قابل بازیابی نیستند.
گاردیو فهمید که ترفند این کلاهبرداران ، مانند یک مرورگر شکسته یا پنجره هشدار دهنده ، کاربران را ترغیب می کند تا با 1-8 تماس تلفنی برقرار کنند ، که بدیهی است تماس مستقیم با مایکروسافت ، گوگل یا پشتیبانی اپل است. در آنجا ، قربانی متقاعد شده است که نرم افزار را نصب کند یا دسترسی مستقیم به اطلاعات شخصی یا مالی خود را فراهم کند.
در هفته های اخیر ، تقلب در پشتیبانی فنی گزارش شده است و گوگل دستخوش خطرات و به روزرسانی سیستم عامل های خود برای کمک به کاربران در شناسایی بلافاصله آنها است.
گوگل هشدار داده است كه تقلب در پشتیبانی فنی نوعی رشد در سایبری است كه با هدف باج خواهی پول یا دسترسی غیرمجاز به داده های حساس انجام می شود.
کلاهبرداری پشتیبانی فنی شبکه اغلب از ویندوز استفاده می کند که یک بار به نظر می رسد که هشدارهای امنیتی قانونی را تقلید می کنند. این حملات کلاهبرداری از کنترل کامل استفاده می کند و حرکت صفحه کلید و ماوس را غیرفعال می کند تا احساس بحران ایجاد شود. Google “بررسی ایمن” خود را برای کنترل سیگنال هایی که بلافاصله این نوع حملات را نشان می دهد ، به روز می کند. اگر “نمای ایمن” نشان دهد که این صفحه احتمالاً کلاهبرداری است ، کروم هشدار را نشان می دهد.
Google به کاربران هشدار می دهد که برای حل فنی یا حساب ها با کاربران تماس نگیرند یا با آنها تماس بگیرند. مایکروسافت این هشدارها را تکرار کرد.
تقلب در پشتیبانی فنی یک مشکل گسترده است. اگر به آنها اجازه می دهید از راه دور به رایانه خود دسترسی پیدا کنند تا یک “تصحیح” انجام دهند ، آنها اغلب بدافزارها ، باج یا برنامه های ناخواسته دیگری را نصب می کنند که می توانند اطلاعات شما را سرقت کنند یا به داده یا دستگاه شما آسیب برساند.
مایکروسافت به کاربران هشدار داده است که خطای و پیام های هشدار دهنده این شرکت هرگز شماره تلفن را شامل نمی شود.
به گفته فوربس ، این موج کلاهبرداری ادامه دارد. گاردیو گفت ما فکر می کنیم فکر می کنیم افزایش شدید تقلب در پشتیبانی فنی که می بینیم واقعاً نگران کننده و ارزش زیادی دارد.
پایان پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404030200590/%D8%AF%D8%B1-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AF