• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه, می 19, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

بی نیازی از تبادلات کاغذی با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 21, 2024
در اخبار
0
در سالی که گذشت این هدف مهم یعنی هوشمند شدن دولت و خدمات ارائه شده از سوی سازمان ها بیش از پیش پیگیری و مورد توجه قرار گرفت؛ به گونه ای که تکلیفی که به صورت جدی دنیال شد ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه ها به صورت تمام الکترونیک از طریق این پنجره بود و براساس آن باید همه دستگاه ها تا پایان آبان ماه انجام و تا پایان آذرماه هم همه استعلامات خود را با دستگاه های دیگر به صورت تمام الکترونیکی انجام می دادند.  

در این راستا با نزدیک شدن به پایان سال طبق اعلام رسمی مسئولان بیش از ۴۰۰۰ خدمت از طریق این پنجره ارائه و تعداد کاربران آن از ۴۰ میلیون نفر عبور کرد در واقع میزان اتصال دستگاه های اجرایی به درگاه گفته شده به ۹۸ درصد رسید.  

دولت الکترونیکی به معنای مکانیزاسیون اقدامات داخلی سازمان‌ها، اتوماسیون اداری، ایجاد وب‌سایت اطلاع‌رسانی، احداث مرکز داده یا خرید تجهیزات گران‌قیمت سخت‌افزاری بدون توجیه اقتصادی نیست، بلکه تعامل‌پذیری دستگاه‌ها شامل اتصال و تبادل را معنا می‌دهد؛ بنابراین دولت سیزدهم در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند گام‌های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌ها تبدیل کرده است.  

وی معتقد بود علی‌رغم تلاش‌های صورت‌گرفته در طول سال‌های گذشته، هنوز در این حوزه عقب هستیم و از لحاظ کمیت خدمات الکترونیکی در رتبه ۸۰ و از لحاظ کیفیت در رتبه ۱۱۸ از بین ۱۹۳ کشور در دنیا قرار داریم که ما باید این شاخص را ارتقاء دهیم.

به گفته مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، با ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات از جمله خدمات حوزه سلامت، امور مالیاتی، آموزش‌وپرورش، خدمات بیمه‌ای، امور بانکی و دانشگاهی، به یکی از ابزارهای اصلی در تحقق دولت الکترونیک تبدیل شده است و علیرغم تلاش‌های انجام شده، توسعه و بهبود این پنجره جهت ارائه با کیفیت خدمات، همچنان در دستور کار قرار دارد تا از طریق به کارگیری فناوری‌های نوین، پاسخگویی به نیازهای شهروندان به شیوه‌ای هوشمندانه‌تر انجام شود.   

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، همه دستگاه‌های اجرایی کشور که دارای خدمات عمومی هستند مکلف شدند که سه فعالیت انجام دهند، اول اینکه پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه اندازی کنند تا مردم از مراجعه به سامانه‌های متعدد آنها خودداری کنند، دوم حداقل یک سوم از خدمات پرکاربرد خود را به صورت هوشمند از طریق پنجره واحد خود ارائه دهند و سوم پنجره خدمات خود را به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» متصل کنند؛ البته دستگاه ها دو تکلیف اول را باید تا پایان شهریور سال ۱۴۰۱ به سرانجام می‌رساندند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403010401316/%D8%A8%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8%B0%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF

البته او درباره ایجاد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اینگونه توضیح داد که ظرف چهار سال آینده با تعامل با بخش‌های مختلف، در راستای الکترونیکی کردن خدمات پرکاربرد و ایجاد یک پنجره واحد برای ارائه‌ی خدمات الکترونیکی گام برداشته و جایگاه جمهوری اسلامی ایران را ۳۰ پله در شاخص‌های جهانی ارتقاء خواهد داد.  

امروزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با ارائه صدها خدمت، مردم را بی‌نیاز از تبادلات کاغذی کرده است؛ به گونه ای که در سالی که گذشت بیش از ۴۰۰۰ خدمت از طریق این پنجره ارائه و تعداد کاربران آن از ۴۰ میلیون نفر عبور کرد. 

به گزارش ایسنا، تحقق دولت هوشمند و ایجاد یک پنجره واحد برای ارائه خدمات الکترونیکی از جمله وعده هایی بود که عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – پس از دریافت رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

از جمله پرکاربردترین سامانه‌های ملی و استانی متصل به پنجره ملی دولت هوشمند می‌توان به وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تامین اجتماعی و پنجره واحد دانشگاهی وزارت علوم اشاره کرد که بیشترین استقبال را از سوی مردم در ماه های اخیر داشته‌اند و  میزان کل فراخوانی سرویس‌های مستقیم و استفاده از سامانه‌های ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان بهمن ماه، به بیش از سه میلیارد فراخوانی رسیده است.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

حکم دادگاه اسپانیا برای مسدود شدن دسترسی به تلگرام

نوشته‌های تازه

  • آیا فصل جدید مدیریت فناوری در ایران توسط برنامه ملی هوش مصنوعی شکل گرفته است/ آیا سازمان ملی هوش مصنوعی است؟
  • 5 ٪ افزایش در تعداد کاربران ملی خدمات دولت هوشمند
  • الزام برای به دست آوردن مجوز وزارت بهداشت برای برنامه های خدمات آزمایشگاهی
  • ما مخالف حل مجوز تاکسی های اینترنتی شهرداری ها هستیم
  • اتفاقی که برای جلسه سخنگوی دولت با سخنگوی دولت افتاد
  • برنامه وزارت ارتباطات برای جذب مشارکت در بخش خصوصی در پروژه های ملی
  • قیمت طلا در بازار تهران سقوط می کند
  • ارسال پیام کوتاه و اخطار ممنوع است
  • تولید محتوای گسترده از میراث تاریخی و مذهبی با هوش مصنوعی
  • ما باید دانش آموزان را برای ابزارهای هوش مصنوعی آماده کنیم
  • بحران هویت انسانی در دوران هوش مصنوعی به ایده های جدید نیاز دارد
  • پشتیبانی تأیید شده از تولید بزرگ در فضای مجازی/ محتوای تشکیل شده در کشور
  • تعداد مشترکین ثابت و تلفن همراه برای اتصال باند پهن چقدر است؟
  • تأثیر ملموس از هوش مصنوعی در بهبود بخش فرهنگی و رسانه ای/کاهش هزینه های تولید با استفاده از هوش مصنوعی
  • یک مشکل غیر منتظره در فولاد قانونگذاری
  • ثبت نام 2 میلیون رومینگ تماس ملی
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • نقش اصلی فن آوری های ارتباطی در شکل دادن به آینده هوشمند
  • 2 ٪ سهم ارتباطات ثابت از شکایات ثبت شده در سیستم 1
  • طراحی 2 پروژه هوش مصنوعی کلانشهر برای کمک به تسکین انرژی
  • مشترکین پهنای باند موبایل از 5 میلیون کاربر فراتر رفتند
  • توزیع دو بسته 6 تریلیون تومانی برای حمایت از شرکت ها بر اساس دانش
  • آخرین وضعیت وب سایت ها برای نسل های پنجم کشور
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • مدیریت و شفافیت مبتنی بر داده بهترین نوع مدیریت افراد است
  • Ranjbarzadeh: سرانجام اینترنت باعث آسیب جدی به تجارت اینترنت شد
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • کشف برنامه های ارتباطات ملی در روز ارتباطات جهانی
  • چرا اینترنت در طول برق کند می شود؟
  • ویدیو/ پزشکان: مدیریت بدون اطلاعات و داده های دقیق ، سرگردان
  • کیفیت خواسته های وزارت ارتباطات
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • ما تحت وزن قلدری قرار نخواهیم گرفت/دستاوردهای علمی را رها نخواهیم کرد
  • اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم ، به داده نیاز داریم
  • حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح ICT
  • کاشت نبض یک گل – isna
  • چالش های ویدئویی/ پنهان در قلب فیبر
  • منشور ایرانی برای تغییر روابط عمومی
  • مهمترین موانع برای توسعه فیبر در کشور/ برای محتوای ایران باید جابجا شود
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزیر ارتباطات در مورد تأخیر اینترنت در هنگام وقفه در منبع تغذیه توضیح داد
  • حراج فرکانس 5G هفته آینده برگزار می شود
  • شفافیت بیشتر در مورد توهمات و محتوای مضر هوش مصنوعی از Open II
  • نیاز به استفاده از فناوری های پیشرفته برای دستیابی به عدالت دیجیتال
  • حمله سایبری علیه ارز پایه و سهام کوین
  • بزرگترین آشفتگی مغناطیسی در جهان توسط پست در کهکشان ارسال شد
  • روز ارتباطات جهانی ؛ امکان بررسی صنعت فناوری اطلاعات
  • جمعیت کاربران اینترنت چقدر افزایش می یابد؟

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.