تعداد کاربران پنجره ملی خدمات هوشمند دولت 1.5 میلیون است و از چهاردهمین دولت ، با تلاش برای ارائه خدمات با کیفیت و نوآورانه ، حدود 5 میلیون کاربر به خدمات ملی دولت هوشمند اضافه شده اند.
مدیر کل مدیكس ، مدیر كل- مدیر كیفیت توسعه و مشاهده خدمات دولت هوشمند سازمان فناوری اطلاعات ایران- در مورد پنجره خدمات ملی دولت هوشمند می گوید: خدمات ملی اسمیت سیستم ذهنی یك خدمات عمومی سیستم جامع و یکپارچه است و شفافیت را افزایش می دهد.
وی گفت: این سیستم خدمات و اطلاعات سازمان های دولتی را در یک بستر دیجیتال جمع آوری کرده و به شهروندان این امکان را می دهد تا از طریق یک پلتفرم به خدمات خود دسترسی پیدا کنند.
وی افزود: براساس ماده 7 برنامه توسعه ، آژانس های اجرایی موظف هستند تا پایان سال اول اجرای برنامه ، خدمات خود را بصورت آنلاین و ایمن ارائه دهند و حداقل 2 ٪ از خدمات الکترونیکی خود را به افراد طبیعت بیش از 5 سال و اشخاص حقوقی ارائه دهند ، بدون نیاز به این سکوی ، ایجاد یک بستر مؤثر و ایجاد یک بستر مؤثر و ایجاد یک خدمات مؤثر است.
Fuoladian در مورد مهمترین فعالیت های این پنجره توضیح داد: ورود ایمن بدون پیام کوتاه یکی از مهمترین فعالیت های این سیستم است. با استفاده از یک الگوریتم برای بررسی هویت با بسیاری از مرحله ، بر اساس اعداد منحصر به فرد برای مطابقت با شماره ها ، ورود ایمن بدون نیاز به کد OTP برای افزایش سرعت دسترسی و جلوگیری از حملات مانند OTP یا تکرار انجام می شود.
وی افزود: “این سیستم از فناوری های جدید برای ارائه احراز هویت چهار سطح استفاده می کند.” سطح 1 با ارسال کد OTP به شماره موبایل ، سطح 2 ، با استفاده از خدمات اساسی مانند یک شاهکار یا پرس و جو برای هویت ، سطح سوم با زنده و مطابقت با یک تصویر ملی با افراد و سطح چهار ، با استفاده از یک امضای دیجیتالی برای معاملات رسمی و قانونی. همچنین دسترسی به خدماتی مانند ثبت نام برای خدمات اجتماعی ، مجوز و دریافت اطلاعات به عنوان تنها دروازه را فراهم می کند.
تعداد کاربران پنجره ملی خدمات هوشمند دولت 3.7 میلیون است و انتظار می رود با افزایش آگاهی عمومی و توسعه زیرساخت های دیجیتال ، در آینده نزدیک به طرز چشمگیری افزایش یابد. مدیرعامل توسعه کیفیت و نظارت بر خدمات دولت هوشمند سازمان فناوری اطلاعات ایران تأکید کرد: علاوه بر موارد ذکر شده ، شهروندان می توانند به سرعت خدمات خود را بدون بازدید دریافت کنند ، که این باعث کاهش هزینه های سفر و زمان می شود. این اقدامات برای اجرای دولت هوشمند ، از بین بردن توصیه های غیر ضروری ، جایگزینی سوالات کاغذی با تبادل آنلاین اطلاعات و بهبود کیفیت خدمات انجام شده است.
با اشاره به موقعیت پنجره فعلی ، Fooladian توضیح داد: پنجره ملی خدمات هوشمند دولت نیز پیشرفت مستمر برای رفع نیازهای رو به رشد شهروندان و پیشرفت فناوری ایجاد کرده است. در حال حاضر از 5 دستگاه اجرایی 2 (از جمله بانک ها) به این سیستم وصل شده اند. تعداد سیستم های متصل شامل 2 سیستم اجرایی ، 2 سیستم دانشگاهی ، 2 سیستم بیمارستان و 2 سیستم شهرداری است. این سیستم نقش مهمی در تسهیل دسترسی به خدمات دولتی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان با تمرکز بر افزایش امنیت اطلاعات و محرمانه بودن کاربران دارد. تداوم بهبود زیرساخت ها و توجه به نظر مصرف کنندگان ، موفقیت این سیستم را تضمین می کند.
تعداد کاربران ویندوز ملی دولت هوشمند چقدر است؟
وی افزود: “تعداد کاربران ملی ویندوز خدمات Smart Tuwermy 3.7 میلیون است و انتظار می رود با افزایش آگاهی عمومی و توسعه زیرساخت های دیجیتال ، تعداد کاربران این سیستم در آینده نزدیک به طرز چشمگیری افزایش یابد و این باعث بهبود دولت و شدت عمومی می شود.
به گفته مدیر عمومی برای توسعه کیفیت و نظارت بر خدمات فناوری اطلاعات ایران پس از چهاردهمین دولت ، با تلاش خود برای ارائه خدمات با کیفیت و نوآورانه ، حدود 5 میلیون کاربر و موفقیت دولت برای بهبود زیرساخت های دیجیتال به پنجره ملی خدمات هوشمند اضافه شده است.
چهاردهمین دولت با استفاده از فناوری ، ساده سازی فرآیندهای اداری و بهبود شفافیت ، دسترسی آسان تر به خدمات دولتی را فراهم می کند که نه تنها زندگی روزمره شهروندان را تسهیل می کند ، بلکه به افزایش تجارت و افزایش بهره وری نیز کمک می کند. این فرایند نوید توسعه پایدار و بهبود کیفیت زندگی شهروندان در آینده است.
دستگاه های پیشتاز و پشتی که به Smart National Smart of Services دولت هوشمند متصل می شوند
وی در پاسخ به این سؤال كه چه دستگاه هایی در خط مقدم اتصال به سیستم قرار دارد ، گفت: “برخی از مدیران سطح بالا با خدمات ملی دولت هوشمند پیشرو خدمات الکترونیکی هستند.” آنها شامل سازمان تأمین اجتماعی ، اداره امور مالیاتی ایالتی ، وزارت آموزش و پرورش ، سازمان دولتی Tazir و غیره هستند. این مشارکت ها نه تنها کیفیت خدمات را بهبود بخشید بلکه به توسعه و اطلاعات پایدار کشور نیز کمک کرده است. با افزایش تعداد دستگاه های متصل ، انتظار می رود دسترسی به شهروندان به خدمات دولتی آسان تر شود.
مدیر عمومی برای توسعه کیفیت و نظارت بر خدمات هوشمند فناوری اطلاعات ایران گفت: “سیستم میخک ، که خدمات کنسولی و تسهیل کننده ای را به ایرانیان در خارج از کشور ارائه می دهد ، به دلیل تفاوت در فرآیندها با خدمات این سیستم هنوز کاملاً یکپارچه نشده است.” با این حال ، مذاکرات برای اتصال کاربران با کد ملی و شماره تلفن همراه ثبت شده انجام شده است. شرکت های هواپیمایی همچنین همکاری لازم را برای اتصال انجام ندادند. با توجه به اهمیت مشکل ، انتظار می رود این دستگاه ها اقدامات لازم را برای اتصال به سیستم برای بهبود دسترسی به خدمات انجام دهند.
Foladian در پایان گفت: طبق دو قانون بودجه اخیر ، مدیران موظفند پنجره ای را روی پنجره طراحی کنند و آن را برای سرویس دولت هوشمند برای خدمات هوشمند به پنجره ملی وصل کنند. از مجموع 2 سرویس ، 2 سرویس به عنوان یک سرویس هوشمند معادل 1.5 ٪ از کل خدمات تأیید می شوند.
پایان پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404032012925/%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%DA%86%D9%87-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF