• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
پنج‌شنبه, جولای 17, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد پیام‌رسان‌های بومی

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 17, 2024
در اخبار
0

وی درباره زیرساخت‌های پلتفرم‌های داخلی توضیح داد: به هرحال زمانی که بر استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در سطح کلان اصرار می‌شود، پس مشخص است که پلتفرم‌های داخلی هم نمی‌توانند بر روی فضای ابری یا روی سرورهای خارجی اطلاعات خود را منتقل کنند، بنابراین قطعا از آنها خواسته شده که بر فضاهای داخلی فعالیت کنند. اگر چنین موضوعی باشد باید وزارت ارتباطات، تسهیلات، امکانات یا سخت افزارهای خاص این حوزه را در اختیارشان قرار دهد.

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این موضوع باعث می‌شود که کسب‌ و کار  در هر حوزه‌ای که بخواهد فعالیت کند، با شک و تردید این کار را انجام دهد، تصریح کرد: از سوی دیگر خدماتی که از سوی آنها ارائه می‌شود گاهی با نواقصی همراه است و این ایراد در پلتفرم‌های داخلی بیشتر بروز می‌کند که چقدر می‌توان یک کار و کسب و کار درست را در این بستر انجام داد.  

نقره کار در پایان گفت: همچنین گاهی اوقات مشکلاتی که در لایه‌های زیرین و زیرساختی وجود دارد را به عنوان کاربر مشاهده نمی‌کنیم اما این موضوع تأثیر خود را در پیام‌رسان‌ها یا هر پلتفرم بومی می‌تواند بگذارد. بنابراین به نظر می‌رسد خود وزارت ارتباطات هم نیازمند بهبود عملکردی چه در حوزه سخت افزاری و نرم‌افزاری است تا ما شاهد ارائه خدمات بهتر از پلتفرم‌ها از جمله پیام رسان‌ها باشیم.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403020403010/%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A8%D9%88%D8%AF-%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D9%85%DB%8C

کیوان نقره کار- کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب درباره پیام‌رسان‌های داخلی و پیامدهای اختلال رخ داده در آن‌ها اظهار کرد: وقتی از پیام‌رسان‌ها صحبت می‌شود، شاید اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند، رد و بدل شدن اطلاعات و وظیفه آن‌ها فراهم کردن بستری برای تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات است.

نقره کار در ادامه گفت: همچنین پیام‌رسان‌ها باید در فضای فنی خود امنیت اطلاعات را حفظ کنند و سرعت بالایی را در اختیار کاربر قرار دهند و بسیاری از مشکلات فنی را برای کاربر سهل و آسان کنند. در این مرحله است که تفاوت و تمایز پلتفرم‌ها یا پیام‌رسان‌های بین المللی و پیام‌رسان‌های داخلی مشخص می‌شود. به نظر می‌آید در بحث حریم خصوصی و امنیت چه بسا در مواردی خدماتی مختلفی که باید به کاربر داده شود، پیام‌رسان‌های ما نتوانستند به خوبی عمل کنند و ما شاهد بودیم که بعضا امنیت پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های داخلی را پایین‌تر دانسته‌اند.

وی افزود: اما زمانی که به محتوای رد و بدل شده نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم چقدر نقش یک پیام‌رسان می‌تواند پر اهمیت باشد؛ جایی که تبادل کسب‌و کارها، اطلاعات پزشکی که با جان بیماران در ارتباط است، بنابراین نقش یک پلتفرم رابطه محور مانند پیام‌رسان‌ها بسیار با اهمیت است. این امر نشان می‌دهد که پلتفرم‌ها هم باید در فضای ارتباط با کاربر ماند UI  و UX و دسترسی‌های لازم بسیار خوب عمل کنند تا کاربر بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.   

این کارشناس حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به عبارتی فضای درست بخش خصوصی همچنین تعامل با کشورها مختلف کمک می‌کند تا بتوانند توسعه بهتری را در بخش صنعت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و در نتیجه به مشتریان و مخاطبان خود ارائه کنند. ما به دلیل اینکه مقداری در فضای کشورمان محدودیت‌هایی را داریم، این باعث می‌شود نتوانیم از ظرفیت‌های بین المللی، از تکنولوژی‌های روز دنیا و حتی افرادی که دانش این حوزه را دارند استفاده کنیم و نبود این موارد باعث می‌شود که ما ضعف را در پیام‌رسان‌های داخلی خود شاهد باشیم.

نقره کار در ادامه صحبت‌هایش به تجربه سایر کشورها و وقوع اختلال در پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: شرکت‌های بزرگ مانند متا یا فیس‌بوک و شرکت‌های از این دست به عنوان بخش خصوصی به این سمت حرکت می‌کنند که در تولید دستگاه‌های سخت افزاری اشتراک‌هایی داشته باشند و با توجه به درآمدهای بسیار زیادی که دارند، می‌توانند از نظر سخت‌افزاری خودشان را پشتیبانی کنند. چه بسا می‌توان با کشورهای بسیاری که شاید خدمات اینترنتی، ابری و سخت‌افزاری در آنها ارزان‌تر باشد هم وارد مذاکره شوند و بخشی از سرورهای خود را در آنجا مستقر کنند.

وی درباره مهم‌ترین اقداماتی که باید پیام‌رسان‌های داخلی برای بهبود عملکرد و حفظ مخاطبان خود انجام دهند، تصریح کرد: در کنار موارد گفته شده باید گفت پیام‌رسان‌ها تلاش کرده‌اند که روز به‌ روز خود را رشد دهند و خدمات متنوع‌تر و کیفیت بالاتری را دراختیار کاربران قرار دهند؛ اما برای بهبود عملکرد خود می‌توانند از نمونه‌های خارجی الگو بگیرند یا بخشی از کار خود را برون سپاری کنند و با افراد متخصصی که در سایر کشورها هستند رایزنی کنند و بخش‌های فنی و نرم افزاری خود را به این صورت  توسعه دهند.

پیام‌رسان‌ها تلاش کرده‌اند که روز به‌ روز خود را رشد دهند و خدمات متنوع‌تر و کیفیت بالاتری را دراختیار کاربران قرار دهند؛ اما برای بهبود عملکرد خود می‌توانند از نمونه‌های خارجی الگو بگیرند یا بخشی از کار خود را برون سپاری کنند و با افراد متخصصی که در سایر کشورها هستند رایزنی کنند و بخش‌های فنی و نرم افزاری خود را به این صورت توسعه دهند.

او ادامه داد: اما باید به این نکته توجه کرد به دلیل وجود تحریم‌ها و این مسئله که شاید نتوانیم خیلی از دستگاه‌های سخت‌افزاری مورد نیاز را از کشورهایی که صاحب فناوری این حوزه هستند دریافت کنیم. باید دید چقدر این موارد می‌تواند تأثیر لازم را داشته باشد و در نهایت آن کیفیت را هم پیام‌رسان و مخاطبان اصلی داشته باشند. به نظر می‌رسد نهادهایی مانند وزارت ارتباطات باید کمک کننند تا سرورها روزبه‌روز تکمیل‌تر، قوی‌تر و بهتر شوند و در اختیار پیام‌رسان‌ها قرار بگیرد.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

درخواست موزیلا برای اقدام واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی

نوشته‌های تازه

  • کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال طعم دستگاه ها را متوقف می کند
  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال
  • رضایت مردم باید در قلب توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • باید رضایت افراد مبتنی بر توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • هاشمی: هدف از مدیریت داده ها ، از بین بردن موازی و عمل بدون دردسر است
  • نگهداری اضطراری برای شرکت های دیجیتال وارد مرحله اجرایی شد
  • پایان آزار و اذیت ماهواره ای برای اخترشناسان
  • دلیل کاهش کیفیت اینترنت فیبر در خارج از کشور است
  • “پیام” باید به یک الگوی ملی تبدیل شود. معاون رئیس جمهور نوآوری ؛ ایران دیجیتال را رانندگی کنید
  • عدالت: وضعیت زیرساخت ارتباطات در رافسانجان قابل قبول نیست
  • مشاغل دیجیتال به یک برنامه زمان برنامه ریزی شده بحران نیاز دارند
  • شروع فرآیند تولید شرکت های اقتصاد دیجیتال از امکانات اضطراری
  • شورای عالی شورای عالی فضای مجازی کمیته نظارت بر رویکرد دستی را تشکیل داد
  • توسعه یک شبکه اطلاعاتی ایمن و پایدار در شبکه ملی
  • معاون شبکه ملی اطلاعات معاون وزارت ارتباطات منصوب شده است
  • آماده سازی فرودگاه Payam برای واردات فوری مواد مخدر و کالاهای اساسی
  • ادعای نصب برج های ارتباطات از راه دور در کشور درست نیست
  • برای شناسایی شرکت های فعال در خدمت نمازگزاران Arbaeen تماس بگیرید
  • “تغییر آدرس” و “درخواست انتشار در آدرس جدید” را راه اندازی کنید
  • مقاومت در برابر زیرساخت های ارتباطی در اوج جنگ 6 روزه تحمیل شده
  • ارتباط نمازگزاران از آربین با ظاهر هماهنگ و جهادی تسهیل می شود
  • وزیر ارتباطات: از هر اقدامی که باعث تضعیف نزدیکی ملی شود باید اجتناب شود
  • مردم ایران هیچ تجاوز/ نیاز به مستند سازی جنایات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده را نمی پذیرند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت دسترسی به ارتباطات به پیش شرط ها بازگشت
  • به طور خودکار مجوزهای فعالیت صادر شده توسط سازمان فناوری اطلاعات
  • بازدید از وزیر ارتباطات به سیستم عامل ها و شرکت های دیجیتال
  • پشتیبانی هدف برای شرکتهای مبتنی بر دانش در زمینه ارتباطات افزایش یافته است
  • تماس تلفنی تلفن ثابت تا پایان ماه ژوئیه رایگان بود
  • نیاز فوری به همکاری استراتژیک برای محافظت از زیرساخت های حیاتی
  • ارز مبادله Nubitx: ما مبلغ سرقت شده را جبران می کنیم
  • ایرانیان در خارج از کشور دسترسی به فرستاده های محلی/کاهش برخی محدودیت ها
  • حملات سایبری قبل از حمله به ایران/ کودکان بی گناه در یک رویا کشته شد
  • کاربران خارجی وارد برنامه می شوند.
  • شهروندان از پیام های متنی و نمایندگان مراقبت می کنند
  • تمهیدات جدید برای گیرندگان بسته های پستی نه در مقصد
  • اعلامیه وزارت ارتباطات پس از محدودیت های دسترسی به اینترنت

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.