• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, آگوست 27, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

تولیدکنندگان محتوا چگونه از ترافیک اینترنت به درآمد می‌رسند؟

توسط زهرا وثوقی
آگوست 16, 2024
در اخبار
0

 یوتیوب با «برنامه شریک یوتیوب» (YPP) در این فضا پیشرو است. این برنامه به تولیدکنندگان محتوا  اجازه می‌دهد درصدی از درآمد حاصل از تبلیغاتی را که قبل، در حین یا در کنار ویدئوهایشان پخش می شود، کسب کنند. «برنامه شریک یوتیوب»، ۵۵ درصد از سهم درآمد را در ویدیوهای بلند ارائه می‌کند.

عوامل بسیاری از جمله محتوای جدید و کشور، در میزان پولی که یک تولیدکننده محتوا در یوتیوب برای هر ویدئویی دریافت می‌کند، نقش دارد اما تعداد بازدیدها شاید مهمترین عامل باشد. هنگامی که یک ویدئو به یک میلیون بازدید دست پیدا می‌کند، یک پرداخت روزانه بزرگ برای تولیدکننده محتوا خود را تضمین می‌کند. در بعضی از موارد، اگر بازدید یک ویدئو به یک میلیون دفعه برسد، تولیدکننده محتوا می‌توانند دریافتی پنج رقمی داشته باشند.

تولیدکنندگان محتوا، قلب و روح پلتفرم‌های شبکه اجتماعی هستند و جریان بی پایانی از محتوای مورد پسند کاربران را ارائه می دهند. همچنان که تعداد تولیدکنندگان محتوا، در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی افزایش یافته است، رقابت بین پلتفرم‌ها برای حفظ تولیدکننده محتوا داغ شده است. در حالی که هر پلتفرم برای جلب توجه اینفلوئنسرها و دلارهای تبلیغاتی مربوطه، رقابت می‌کند، اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب، برای بازاریابی اینفلوئنسرها، محبوبیت خاصی پیدا کرده اند. اکثر دلارهای تبلیغاتی که به عنوان بخشی از این صنعت ۶ میلیارد دلاری خرج می شود، روی این سه پلتفرم متمرکز شده است.

با توسعه اینترنت، مردم عادی فرصت مهمتری برای شکل دادن به محتوایی که می‌توانند ببینند، پیدا کرده اند و به مرور زمان، اقتصاد تولیدکننده محتوا، به یک نیروی اصلی تبدیل شده است.

تولیدکنندگان محتوا همچنین می‌توانند با فروش کالاهای خود یا محصولات و خدمات دیگران از طریق لینکهای عرضه شده، درآمد کسب کنند اما این کمتر از ۱۰ درصد از درآمد کلی آنها را تشکیل می‌دهد. سرویس خرید یوتیوب (YouTube Shopping) به تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط اجازه می‌دهد محصولات فروشگاه‌های خود را در ویدئوها یا پخش‌های زنده و از برندهای دیگر در سراسر یوتیوب در ویدئوهای بلند و کوتاه و پخش‌های زنده خود، تبلیغ کنند.

قابلیت «سِریز»  (Series) تیک‌تاک، به تولیدکنندگان محتوای منتخب اجازه می‌دهد ویدئوهای طولانی‌تری را به اشتراک بگذارند که تنها با پرداخت پول قابل دسترسی خواهد بود. هر کدام از سری ها، می‌تواند شامل ۸۰ ویدئو باشد که مدت هر کدام از آنها، حداکثر  ۲۰ دقیقه است. تولید کنندگان محتوا می‌توانند قیمت محتوای پولی خود را انتخاب کنند. کاربران تیک‌تاک پیش از این تنها قادر بودند ویدئوهای ۱۵ ثانیه ای، یک دقیقه ای، سه دقیقه ای و ۱۰ دقیقه ای را در این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402110603974/%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF-%D9%85%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%86%D8%AF

به نوبه خود، اینستاگرام برنامه تجارت وابسته خود را در اوت سال ۲۰۲۲ تعطیل کرد و در سپتامبر ۲۰۲۲ تب خرید را از صفحه اصلی خود حذف کرد که ممکن است بر توانایی تولیدکنندگان محتوا  برای درآمدزایی از طریق فروش محصول در آن پلتفرم تاثیر بگذارد. اما تعدادی خرده فروش وجود دارند که به دنبال پر کردن این خلا هستند.

آمازون اخیرا فید مشابه تیک‌تاک را در اپلیکیشن موبایل خود به نام اینسپایر منتشر کرده است. تولیدکنندگان محتوا  که در برنامه اینفلوئنسر آمازون ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند در فید خرید درون‌برنامه‌ای که عکس‌ها، ویدئوها و توصیه‌های محصول مرتبط را ارائه می‌کند، پست کنند. اینفلوئنسرها از خرید مشتریان، پورسانت دریافت می کنند. مشتریان آمازون نمی‌توانند خودشان ویدئوها را در فید آپلود کنند، اما می‌توانند نظرات محصول را ارسال کنند تا برای اینسپایر در نظر گرفته شوند.

انعام و اشتراک

فاندها یا بودجه‌های مالی تولیدکنندگان محتوا در دوران پاندمی کرونا، در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی رایج شد و تیک‌تاک، یکی از اولین پلتفرم‌هایی بود که آن را معرفی کرد. سایر پلتفرم‌ها به سرعت از این شیوه الگوبرداری کردند که شامل برنامه Reels Bonus اینستاگرام، فاند پاداش Spotlight در اسنپ چت و فاند تولیدکننده محتوای پینترست برای تولیدکنندگان محتوایی که هنوز شهرت کافی پیدا نکرده اند، است.

تیک‌تاک دو راه برای فروش در برنامه عرضه می‌کند، یا از طریق برنامه وابسته خود که بر اساس فروش انجام شده در ویدئوها یا در جریان پخش زنده، به تولیدکنندگان محتوا، کمیسیون پرداخت می‌کند. تولیدکنندگان محتوا همچنین می‌توانند محصولات را مستقیما در فروشگاه تیک‌تاک از طریق ویدئوهای درون‌فید، پخش زنده و برگه ویترین محصول به نمایش بگذارند و بفروشند.

اقتصاد تولیدکنندگان محتوا

در ۱۰ بازار برتر، میانگین ساعات روزانه صرف شده در تلفن همراه برای هر کاربر نسبت به سال ۲۰۲۲، رشد ۶ درصدی داشت و به بیش از پنج ساعت رسید. اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب، واتس‌اپ، فیس‌بوک، تیک‌تاک، کروم، اینستاگرام، نتفلیکس و اپلیکیشن‌های دیگر، به افزایش زمان صرف شده کمک کردند.

به گزارش ایسنا، ممکن است واژه‌های «تولیدکننده محتوا» و «اینفلوئنسر» را به جای هم شنیده باشید. در عین این که ممکن است شبیه هم به نظر برسند، بین این دو تفاوت وجود دارد؛ اساسا، یک تولیدکننده محتوا، فردی است که محتوای دیجیتالی تولید می‌کند، در حالی که یک اینفلوئنسر، یک شخصیت شبکه اجتماعی است که بر مخاطبان خود تاثیر می گذارد تا محصولات یا خدماتی را که تبلیغ می‌کنند، خریداری کنند. با این حال، اغلب همپوشانی‌های زیادی بین این دو وجود دارد، زیرا بیشتر تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها، ترکیب خوبی از برندسازی شخصی، تولید محتوا و تبلیغ دارند.

اینفلوئنسرها برای این که بتوانند در این برنامه شرکت کنند، باید هزار مشترک و چهار هزار ساعت تماشا در ویدئوهای بلند خود داشته باشند. این برنامه در سال ۲۰۲۲، به  سرویس ویدئوی کوتاه Shorts یوتیوب اضافه شد. تولیدکنندگان ویدئوهای کوتاه، ۴۵ درصد از درآمد اختصاص داده شده Shorts را بر اساس سهم خود از کل بازدیدها کسب می‌کنند. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، تولیدکنندگان محتوا برای این منظور باید در مدت ۹۰ روز، به ۱۰ میلیون بازدید برسند و هزار مشترک داشته باشند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، اپلیکیشن برتر از نظر تعداد نصب و هزینه در سرتاسر جهان، تیک‌تاک بود، اما فیس بوک از نظر زمان صرف شده، در رتبه اول باقی ماند.

تقسیم درآمد

طبق گزارش اخیر بانک گلدمن ساکس، قرارداد با برند، اولین راه کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است که تقریبا ۷۰ درصد از درآمد را تشکیل می‌دهد. نه تنها تولیدکنندگان محتوا، برندها و آژانس‌ها، این قراردادها را تنظیم می‌کنند، بلکه پلتفرم‌های اصلی هم راه‌کارهای بازار خود را برای تشویق ارتباطات و همکاری بین برندها و تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط، ارائه می‌دهند. به عنوان مثال،  BrandConnect یوتیوب که قبلا با نام Famebit شناخته می شد، تولیدکنندگان محتوا و برندها را برای کمپینهای بازاریابی، به هم معرفی می‌کند.

انعام، هدایا و اشتراکهای پولی، راه دیگری است تا تولیدکنندگان محتوا  در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی بتوانند کسب درآمد کنند. پلتفرم‌هایی مانند توئیچ، آنلی فانز و پاترئون، به دلیل مدلهای انعام و اشتراک خود مشهور هستند، مدلی که پلتفرم‌های اجتماعی سعی کرده اند آن را کپی کنند. تیک‌تاک، قابلیتهای مختلفی شامل انعام، هدایای ویدئویی و هدیه زنده را ارائه کرده است که تحت آن، بینندگان، سکه‌های از قبل خریداری‌شده را ارسال می‌کنند و تولیدکنندگان محتوا، این سکه‌ها  را درون برنامه به شکل الماس دریافت کرده و به پول تبدیل می‌کنند.

هزینه‌های مصرف‌کننده برای اپلیکیشن‌های غیربازی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال پیش از آن، ۱۱ درصد رشد کرد و به ۶۴ میلیارد دلار رسید. اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی و اقتصاد تولیدکنندگان محتوا، این رشد را هدایت کرد و تیک‌تاک به پیشتازی آنها کمک کرد. به عنوان مثال، سال گذشته، تیک‌تاک، به نقطه عطف جدید بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه در طول عمر رسید و اولین اپلیکیشن غیربازی بود که به این نقطه عطف رسید. برای امسال، شرکت اطلاعات اپلیکیشن data.ai، پیش‌بینی می‌کند درآمدزایی از مصرف‌کنندگان در اپلیکیشن‌های اجتماعی، ۱۵۰ درصد رشد می‌کند و به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

کالاها و شرکتهای آنها

فاندهای تولیدکنندگان محتوا

در نتیجه، این پلتفرم‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند و سایر شرکت‌های فناوری که با تولیدکنندگان محتوا آشنا می‌شوند، برای جذب آنها، سودآورترین گزینه‌های کسب درآمد را ارائه می‌دهند و به منظور راضی نگه داشتن آنها، ایجاد انگیزه و تولید محتوای رایگان، طیف وسیعی از ابزارهای کسب درآمد را توسعه داده‌اند.

تقسیم درآمد تبلیغاتی، یک گزینه درآمدزایی است که به خوبی مورد توجه قرار گرفته و راهی قابل پیش بینی و پایدار برای کسب درآمد در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی البته تا زمانی است که تولیدکننده محتوا می توند مدام بازدیدها را به خود جلب کند.

فوربس در گزارشی، پنج گزینه کسب درآمد را بررسی کرده است که تولیدکنندگان محتوا می‌توانند در پلتفرم‌های اجتماعی با کمک ابزارها و ویژگی‌های جدیدی که ظاهرا هر هفته اضافه یا اصلاح می‌شوند، درآمد کسب کنند و با داغ شدن رقابت برای تولیدکنندگان محتوا، می‌توان انتظار داشت که شاهد نوآوری بیشتری در دنیای کسب درآمد از این افراد باشیم، زیرا پلتفرم‌ها به دنبال راه‌های جدید و بهتری برای کمک به تولیدکنندگان محتوا برای کسب درآمد از محتوایشان هستند.

قرارداد با برندها

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

پیام‌های ارسالی به نوجوانان در اینستاگرام و فیس بوک فیلتر می‌شوند

نوشته‌های تازه

  • برای به دست آوردن رضایت مردم ؛ وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم
  • 2 ٪ از مناطق شهری و 2 ٪ از مناطق روستایی Geokad هستند
  • وزیر ارتباطات: بدون انرژی از طریق تلاش اضافی برطرف می شود ، نه گناهکار
  • به معاون وزیر ارتباطات توصیه کنید تا مشکل دخالت Wi-Fi را در مناطق شلوغ حل کنید
  • هزینه های اینترنتی شاهر عقب و باباک زنجانی مجوز/ آب بندی نمی کنند
  • مالیات های اینترنتی شهرت و باباک زنجانی هیچ مجوز ندارند/ ما آب بندی داریم
  • تخصیص یک میلیون و هزاران گذرنامه عبادت از طریق پست
  • ربات کروی ناسا واژگون نشده + فیلم
  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است
  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس
  • حمایت از فعالان هوش مصنوعی و معرفی مناطق آن یکی از اولویت های کشور است
  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • کد تخفیف ازکی 1404: راز خرید بیمه خودرو با 30 درصد تخفیف + راهنمای فعال‌سازی فوری

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.