• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
شنبه, آگوست 16, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

تکلیف دستگاه‌های دولتی برای ارایه خدمات الکترونیکی روشن شد

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 14, 2024
در اخبار
0

به گزارش ایسنا، شکل‌گیری دولت هوشمند از جمله اهداف مهم دولت سیزدهم است؛ در راستای ارائه خدمات دولت به صورت هوشمند، این دولت گام های بلندی برداشته و آن را به یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه‌ها تبدیل کرد. بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱، همه دستگاه‌های اجرایی کشور که دارای خدمات عمومی هستند مکلف شدند که سه فعالیت انجام دهند؛ اول اینکه پنجره واحد خدمات هوشمند خود را راه اندازی کنند تا مردم از مراجعه به سامانه‌های متعدد آنها خودداری کنند، دوم حداقل یک سوم از خدمات پرکاربرد خود را به صورت هوشمند از طریق پنجره واحد خود ارائه دهند و سوم پنجره خدمات خود را به «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» متصل کنند؛ البته دستگاه‌ها دو تکلیف اول را باید تا پایان شهریورماه به سرانجام می‌رساندند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به این که نظام آموزشی کشور در انجام تکلیف خود در خصوص اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هنوز نتوانسته است به نقطه مطلوبی برسد، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۴۰ دانشگاه به پنجره خدمات هوشمند دانشگاهی متصل شده‌اند، ولی نسبت به وجود ۱۴۵ دانشگاه دولتی کشور، میزان مطلوبی برای محیط فرهیخته دانشگاهی به شمار نمی‌رود. حال چنانچه تعداد کل دانشگاه‌های کشور را به این مهم اضافه کنیم،  تکلیف ما در ارائه خدمات فناوری اطلاعات در حوزه دانشگاه‌ها را سخت تر می کند.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دستگاه های اجرایی مکلفند تا پایان دی ماه، ۲۰ درصد خدمات خود را بدون گرفتن هرگونه مدرکی از مردم و بدون دخالت عوامل انسانی ارایه دهند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران تصریح کرد: طبق تازه‌ترین آمار ارایه  شده، پنجره ملی خدمات تا کنون دارای  ۱۳۴ دستگاه متصل، دارای بیش از ۱۷ میلیون نفر کاربر ثبت شده و ۳۰۰۰ خدمت یا زیرخدمت است.

در همین رابطه به تازگی، محمد خوانساری- معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات-، به تشریح مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه اقدام های این سازمان پرداخت.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، معاون وزیر ارتباطات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را بستر اجرای بسیاری از طرح‌های ملی کشور دانست و در ادامه سخنرانی خود با ذکر آمار برخی از آنها را نام برد. ثبت نام بیش از یک میلیون نفر در طرح اینترنت رایگان به سه دهک ابتدای درآمدی و انجام ۱۴ میلیون استعلام، ثبت نام بیش از سه میلیون نفر در طرح یارانه، ثبت نام بیش از ۱۸ هزار نفر در طرح خبرنگاران،  ثبت نام بیش از ۴۷۶ هزار نفر در طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت و به تازگی ثبت نام بیش از ۴۰۰ هزار نفر کتب درسی دانش آموزان، موفقیت‌هایی هستند که بر اثر ایجاد پنجره ملی هوشمند به دست آمده و به مردم کشور عرضه شده است.

ارایه خدمات دستگاه‌های دولتی بدون اخذ هرگونه مدرک از مردم

وزارت ارتباطات هشت ماه زودتر از مهلت قانونی «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» را راه‌اندازی کرد و تا شهریورماه از مجموع حدود ۱۵۰ دستگاهی که خدمات عمومی ملی دارند و مشمول قانون هستند، بیش از ۴۰ دستگاه به پنجره ملی متصل شدند و مابقی نیز در تلاش برای انجام تعهد خود در مهلت قانونی بودند و از ابتدای پاییز سال گذشته دستگاه و سازمان‌های زیادی به این پنجره متصل و خدمات خود را از این طریق ارائه کردند.

چندی پیش عیسی زارع پور- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره آخرین وضعیت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گفته بود: یکی از  اقدامات مهم ۲۰ ماه گذشته که حاصل کارِ گروهی همه دستگاه‌ها است، ‌راه‌اندازی «پنجره ملّی خدمات دولت هوشمند» است که تاکنون بیش از ۹۵ درصد دستگاه‌ها متصل و قریب به ۵۰ درصد خدمات خودشان را از این طریق ارائه می‌کنند. طبق گفته وی ۱۵ میلیون نفر تا حالا در این پنجره عضو شده اند.

خوانساری انجام تکلیف بند ج تبصره ۷ قانون برنامه بودجه سال ۱۴۰۲ را مهم‌ترین موضوع دولت الکترونیکی در سال پیش رو دانست که به طور صریح  ارایه کلیه خدمات دستگاه‌های دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را نشانه می‌رود.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402033120644/%D8%AA%DA%A9%D9%84%DB%8C%D9%81-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86-%D8%B4%D8%AF

وی، چگونگی زمان‌بندی اجرایی پنجره واحد را در سال جاری تشریح کرد و گفت: مقرر شده است تا آبان سال جاری، ارائه کلیه خدمات دستگاه‌های دولتی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند صورت بگیرد. سپس در آذرماه، استعلامات غیر الکترونیکی حذف و  با استعلامات و تبادل داده و اطلاعات برخط و آنی در مرکز ملی تبادل اطلاعات جایگزین شود. تا پایان دی ماه نیز حداقل ۲۰ درصدخدمات به‌صورت برخط، بدون دخالت عامل انسانی و بدون اخذ هرگونه مدرک از متقاضی خدمت با استفاده کامل از داده و اطلاعات ملی موضوع قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، مورد هوشمندسازی قرار بگیرد و این موضوع تکلیف مهمی است که به طور جدی از دستگاه‌ها پیگیری خواهیم کرد.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

قوانین ایالات‌متحده آمریکا در هوش مصنوعی کدامند؟ /۲/

نوشته‌های تازه

  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس
  • حمایت از فعالان هوش مصنوعی و معرفی مناطق آن یکی از اولویت های کشور است
  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید
  • نسل بعدی Simng یک ماهواره Nahyd را در فضا قرار می دهد
  • وزیر ارتباطات: نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • وزیر ارتباطات: ماهواره نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • عملیات پرواز را به فرودگاه Pajan برگردانید
  • داده های تلویزیون ماهواره ای نهید به دست آمد
  • ماهواره Nahid 2 در حال ساخت است/تهیه باند پهن ایران
  • زهره زهره با موفقیت به مدار تعیین شده تزریق شد
  • زندگی عملیاتی نهید به مدت دو سال است
  • ماهواره ارتباطات از راه دور با موفقیت در فضا+فیلم پرتاب شد
  • استفاده از سند درآمد محتوا باعث ایجاد اشتغال/ استقبال از توزیع دیجیتال خدمات می شود
  • اجرای سند به اشتراک گذاری محتوا باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود/ از توزیع دیجیتالی خدمات استقبال می کند

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.