• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
یکشنبه, ژوئن 1, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

خوب و بد بازی‌های رایانه‌ای آنلاین

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 22, 2024
در اخبار
0

در این راستا برنامه‌های درمانی که مختص نوجوانان است با جدا کردن شخص از محیط زندگی فعلی آغاز می‌شوند. برای مثال اردوی تابستانی یا یک برنامه تفریحی در طبیعت و خارج از شهر که نوجوان را از محیط عادی روزانه خود جدا کند و او را در وضعیتی قرار دهد که دنیای واقعی را تجربه کند. بعد از حضور در فضای جدید، زمان را با فعالیت‌هایی که از قبل طراحی کرده‌اید، سپری کند.

اما از جمله عوارض فیزیکی اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای می توان به سندروم تونل کارپال (نوعی بیماری مربوط به مچ دست)، میگرن،  اختلال خواب،  کمردرد و  اختلال در غذا خوردن عدم توجه به بهداشت شخصی اشاره کرد. همچنین اگر فردی  دو یا سه مورد از نشانه‌هایی مانند تمایل و علاقه شدید بی اهمیت نشان دادن زمان، عدم کنترل زمان، از دست دادن زمان، تاثیر منفی بر دیگر بخش های زندگی،  پنهان بردن به بازی و اینترنت به هنگام بروز مشکلات،  دفاع از عملکرد،  استفاده نادرست از پول و  احساسات چند گانه  را داشته باشد، می تواند در دسته بندی افراد معتاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری قرار گیرد.

مسئولان و سازمان‌های مربوطه هم هشدارهای لازم را در این زمینه می دهند، به طور مثال رییس پلیس فتای تهران بزرگ در این زمینه گفته است؛ بسیاری از بازی‌های معروف قابلیت گفت‌وگو یا چت به صورت متنی، صوتی و ویدیویی را دارند که متأسفانه والدین از خطرات آن بی اطلاع هستند و در این میان مجرمان سایبری نیز  با هویت غیر واقعی در بازی‌های آنلاین شرکت کرده و اقدام به اغفال کاربران به خصوص کودکان و نوجوانان می‌کنند. بنابراین والدین باید ضمن رعایت رده بندی سنی بازی‌ها برای فرزندان خود، ارتباط آنان را نیز در بازی‌های آنلاین با دقت زیر نظر داشته باشند.

در این میان، والدین باید به بازی‌های تصویری خلاق که کودکان و نوجوانان  به وسیله آنها، معماهایی را حل می کنند، ‌بیش از بازی های دیگر توجه کرده و آنها را به سوی چنین بازی‌هایی سوق دهند. بنابراین هر قدر ارتباط صحیح بین والدین و فرزندان بیشتر باشد، زمینه ‌استفاده از چنین بازی‌های خشنی کمتر فراهم می شود، در غیر این صورت مقصر اصلی والدینی هستند که فرزندان خود را برای ساعات طولانی در مقابل تلویزیون، کامپیوتر، ویدئو، گیم، یا فیلم های ویدئویی رها می کنند.

البته در این زمینه باید این مسئله را مد نظر داشته باشیم که برنامه‌ریزی درست و انتخاب‌های مناسب در این راه حل بسیار اثر گذار هستند. به گفته کارشناسان، در همین روش، فرستادن نوجوانان به چالش‌های اجتماعی پرجنب و جوش و یا اردوهایی با محیط رقابتی شدید باعث می‌شود که این عمل نتیجه عکس بدهد و نه تنها اثرگذاری مثبتی نخواهد داشت بلکه اثرات مخربی از خود بر جای خواهد گذاشت؛ بنابراین استفاده از اردوهای تفریحی و حضور در طبیعت به نحوی که اگر درست و مطابق با نیازهای شخص طراحی و برنامه ریزی شود می تواند موثر باشد و در مراحل حادتر استفاده از عناصر درمانی با مشورت روانشناسان خبره اثر بخش خواهد بود.

بسیاری از متخصصان حوزه روانشناسی، معتقدند که بازی‌های رایانه‌ای مانند قمار یک فرآیند اعتیادآور است و طبق بررسی‌ها حدود ۱۰ درصد بازیکنان و کاربران بازی‌های رایانه‌ای، رفتاری که حاکی از اعتیاد آن‌هاست از خود بروز می‌دهند. امروزه به دلیل استفاده زیاد کودکان از بازی‌های کامپیوتری و تبدیل آن به مهمترین سرگرمی آنها نوع و چگونگی استفاده از بازی‌های رایانه‌ای مهم است و توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.  

‌مهم ترین اقدامات برای کاهش پیامدهای منفی بازی‌های رایانه‌ای

بازی های رایانه ای طبق اظهارات کارشناسان، با ترفندهای گوناگون چنان تأثیری بر فکر و اعصاب کودکان می‌گذارند که در واقع خود او نیز جزئی از مجموعه ماشینی می‌شود. بازی های رایانه ای، زمانی مخرب خواهند بود که کودک به تنهایی برای ساعات طولانی، غرق بازی شود، بنابراین باید برای کاهش آسیب های ‌این گونه بازی ها، والدین وقت بیشتری را به کودک و نوجوان خویش اختصاص دهند. وقتی که افراد بازی می‌کنند، مغز آنها اندروفین تولید می‌کند، اتفاقی که توسط قماربازان و یا افراد معتاد به مواد مخدر تجربه شده است؛ اگر یک نوجوان معتاد به بازی‌های کامپیوتری برای انجام تکالیف و کارهای درسی خود نیاز به استفاده از کامپیوتر را داشته باشد، دچار وسوسه خواهد شد.

بازی‌های رایانه‌ای زمانی به اعتیاد برای افراد تبدیل می‌شوند که وقتی شخص شروع به بازی می‌کند، خود را در رابطه و در قالب شخصیت‌های بازی حس کند. درواقع فرد قصد دارد برای رسیدن به اهداف شخصیت بازی، انجام آن را ادامه دهد و یا اینکه در قالب یک عضو تیم ورزشی برای رسیدن به موفقیت آن تیم تلاش کند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402031610211/%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D9%88-%D8%A8%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86

رایانه‌ها که امروز تقریبا در بیشتر شئون زندگی انسان‌ها راه یافته‌اند، هم‌چون دیگر ساخته‌های دست بشر، دو روی سکه دارند که یک سوی آن بهره‌گیری درست و مفید برای سرعت‌بخشی دقت در کارها و کمک به پیشرفت امور است و روی دیگر آن استفاده‌های نادرست و نابه‌جاست که گاه، آسیب‌های فراوان را در پی دارد و در این میان بازی‌ها با بهره‌گیری از تصاویر پرتحرک و صداهای مهیج، دنیایی از هیجان را به این انسان‌های تشنه‌ی جنب و جوش ارزانی می‌کند و همین جذبه و کشش زیاد است که روح و جسم آنان را برده وار، مطیع خود می سازد و به دنیایی از تخیلات می برد که خود را محور و قهرمان اصلی ماجرا می‌پندارند.

به گزارش ایسنا، تحقیقات نشان داده بازی‌های رایانه‌ای به ویژه بازی‌های آنلاین گسترده، به بازیکنان این اجازه را می‌دهند که رفتار بسیار متفاوتی از شخصیت عادی خود نشان دهند، به طور مثال یک نوجوان خجالتی می‌تواند یکباره تبدیل به یک شخص اجتماعی و یا یک فرد منفعل تبدیل به شخصیتی تهاجمی شود اما خوب است بدانید که اعتیاد به رایانه‌ و بازی رایانه‌ای در دسته‌بندی‌های اختلالات روانی و ذهنی قرار نمی‌گیرند.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

نقشه جدید ژاپن برای فروش سه برابری تراشه‌ها

نوشته‌های تازه

  • توسعه زبان ملی با مشارکت چهار شرکت ایرانی/پیشنهاد برای غلبه بر چالش ها و گسترش مراکز صنعتی
  • وزارت ارتباطات آماده انتقال پروژه ها از طریق مدل مشارکت است
  • سرمایه گذاری Hemmature ، معاون رئیس جمهور زیرساخت های علمی/برنامه ملی و AIA ملی و سازمان ملی
  • یک پروژه را برای بررسی سند تنظیم بازار کار راه اندازی کنید
  • پروژه بررسی سازمان بازار کار در فضای مجازی/کارگران دیجیتال نگهداری می شود
  • واردات پردازنده گرافیکی تهدیدی برای کشور نیست و پیش نیاز تحقق اکوسیستم پایدار هوش مصنوعی است
  • شروع پروژه برای بررسی سند سازمان بازار کار در فضای مجازی/ کارگران دیجیتال حفظ می شود
  • معاون جدید رئیس جمهور برای گسترش محصولات دانش/دو شرط اساسی برای کمک های مالی به ارائه دهندگان خدمات زیرساختی مصنوعی واقعی
  • نظارت بر کیفیت خدمات الکترونیکی دولت مشاهده می شود
  • پایان ممنوعیت ممنوعیت ؛ واردات همه مارک های تلفن همراه آزادانه اعلام شده است
  • آرام: شناسایی مکان های سبزیجات تا پایان سال
  • اعلام نظارت بر خدمات الکترونیکی دولت بر کیفیت/برخی از دستگاه ها همکاری نمی کنند
  • نمونه ماهواره ای به روز شده از ماهواره Kosar در مرحله آزمایش نهایی
  • زیر پوست اینترنت ؛ خشونت نامحدود
  • “جامینا” ایمیل های طولانی را خلاصه می کند
  • ترامپ یکی از بهترین صاحبان بیت کوین است
  • اعلامیه ورشکستگی مایکروسافت در روسیه
  • خدمات پست امسال از همیشه در دسترس مردم است
  • سرنوشت امپراتوری برای جستجوی گوگل در دست قاضی
  • وزیر ارتباطات: سرعت شکایات در سیستم Fouad کمتر از 2 ساعت رسیده است
  • تهران و کوالالامپور کارت جاده همکاری دیجیتال را تشریح کرده اند
  • تهران و کوالالامپور کارت جاده همکاری دیجیتال را تشریح کرده اند
  • بهترین تلفن های جهان معرفی شد
  • جستجوی لنز Google در YouTube ارائه شده است
  • اولین المپیک مردم شناسی در المپیک برگزار می شود
  • تتر و ترون
  • مصرف انرژی هوش مصنوعی ممکن است بیشتر از بیت کوین باشد
  • سیب از 1 به 2 پرش می کند!
  • آلمان به دنبال مالیات بستر آنلاین مانند Google است
  • خروج از حساب WhatsApp راحت تر است
  • افزایش تعرفه برای اینترنت ؛ از موضوع گرفته تا وزیر ارتباطات
  • ماهواره کوسار روی دم قرار می گیرد
  • تا سال 3 ، 6000 شرکت مبتنی بر دانش
  • نیاز به پاسخگویی به خواسته های مردم در زمینه کیفیت ارتباطات
  • بانک های آمریکایی فعالیت های مناطق رامسر را آغاز کردند؟
  • تلگرام 1.5 میلیارد دلار به فروش می رساند
  • چت های گراک ایلان مسک به تلگرام می آیند
  • جزئیات شتاب دو پروژه ارتباطی کلانشهر در کشور
  • شورای عالی شورای عالی فضای مجازی هشدار داد که صدمات جبران ناپذیری به هوش مصنوعی
  • دبیر شورای عالی فضای مجازی هشدار داد در مورد آسیب های جبران ناپذیری به هوش مصنوعی
  • ما امیدواریم که آینده ای را بر اساس ارزش های انقلاب اسلامی بسازیم
  • معاون رئیس جمهور شرکت ملی پستی: Horassan Razavi پیشرفت زیادی در برنامه ملی JINAF نکرده است
  • مرحله برای رفع مشکل کدپستی در پایگاه ملی Kerman/ Jay Naf باز شد
  • 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری در اقتصاد ایالات متحده
  • جستجوی شبکه برای کاربران رایگان کلود در دسترس بود
  • ترکیب فناوری نانو و فوتولیتوگرافی برای انجام خرد فساد بالا
  • هاشمی: افزایش 5 ٪ در تعرفه اینترنت توسط وزارت ارتباطات پذیرفته نمی شود
  • 5 ٪ از تعرفه های اینترنتی از ذهن خارج شده است/ نیاز به توجه به معیشت مردم
  • یک گروه تسویه حساب ویژه موقت تشکیل شده است
  • نیاز به گسترش تهران – همکاری علمی و فناوری توکیو

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.