• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, آگوست 27, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

در اقتصاد تولیدکنندگان محتوا چه می‌گذرد؟

توسط زهرا وثوقی
جولای 31, 2024
در اخبار
0

درآمد تولیدکنندگان محتوای مرد به طور متوسط ۱.۸۸ برابر بیشتر از تولیدکنندگان محتوای زن است.

تنها ۱۳ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند کسب درآمد اولویت اصلی آنهاست. نظرسنجی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب از بیش از ۲۰۰۰ تولیدکننده محتوا، بینش های چشمگیری را در مورد نحوه برخورد آنها با کسب و کارشان نشان داد. یک سوال نظرسنجی این بود که به عنوان یک تولیدکننده محتوا، بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهید؟ پاسخ آنها به این شرح بود:

  • ۳۴.۹ درصد گفتند که با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند.
  • ۳۵.۳ گفتند ایجاد بهترین محتوا.
  • ۱۶.۶ درصد گفتند افزایش تعداد دنبال کنندگان خود.
  • ۱۳.۱  درصد گفتند پول درآوردن.
  • ۶۹ درصد از تولیدکنندگان محتوا می‌گویند قرارداد با برندها، سودآورترین منبع درآمد آنهاست.

نظرسنجی ConvertKit از بیش از ۲۷۰۰ سازنده محتوا نشان داد که تقریبا نیمی از آنها در دسته تمام وقت قرار می گیرند. ۴۲ درصد پاره وقت هستند، در حالی که فقط ۱۰.۶ درصد خود را هابیست می دانند یعنی برای سرگرمی این کار را دنبال می‌کنند.

طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، وقتی از برندها و بازاریاب‌ها پرسیده شد که چه معیارهایی در هنگام کار با اینفلوئنسرها اهمیت بیشتری دارد، ۳۹ درصد از بازاریابان گفتند تعامل و کلیکها. همچنین ۲۳ درصد، نوع محتوا و دسته بندی را بیان کردند در حالی که ۲۱ درصد به بازدیدها، دسترسی و تاثیرگذای کردند.

 ۴۴ درصد از تولیدکنندگان محتوا می‌گویند کسب و کار سازنده آنها منبع درآمد اصلی خانواده آنهاست.

طبق آمار ادوبی، در سال ۲۰۱۶، برندها در اروپا، ۳۲۶ میلیون یورو برای بازاریابی تولیدکننده محتوا هزینه کردند. تا سال ۲۰۲۰، این رقم، بیش از چهار برابر شد. از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، هزینه‌های بازاریابی تولیدکننده محتوا در اروپا، به طور متوسط ۳۲ درصد در سال افزایش یافته است.

تولیدکنندگان محتوای تمام وقت چهار برابر بیشتر از افرادی که به صورت پاره وقت کار می‌کنند، ۵۰ هزار دلار یا بیشتر در سال درآمد دارند.

 ۴۶.۷ درصد از تولیدکنندگان محتوا، تمام وقت هستند

تولیدکنندگان محتوا به طور متوسط شش ماه و نیم طول می کشد تا اولین دلار خود را به دست آورند.

آمار اقتصاد تولیدکنندگان محتوای برتر

تولیدکنندگان محتوا چه کسانی هستند و چگونه زمان خود را صرف می‌کنند، چه جنبه‌هایی از تولید محتوا را در اولویت قرار می‌دهند، و بزرگترین چالش‌هایی که با آن روبرو هستند، چیست؟

طبق بررسی تیلت، بیشتر تولیدکنندگان محتوا ثروتمند نمی شوند، اما آنقدر درآمد دارند که به انجام کاری که دوست دارند ادامه دهند. میانگین درآمد سالانه برای تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، بیش از ۱۰۰ هزار دلار است. متوسط درآمد ‌۵۰ هزار دلار است.

تیک تاک، یوتیوب یا توئیچ، هیچ یک از این پلتفرم‌ها بدون میلیون‌ها تولیدکننده محتوایی که محتوای مورد علاقه ما را تولید می‌کنند، نمی‌توانستند در جایگاه امروزی قرار بگیرند.

در نظرسنجی تیلت، وقتی درباره چالش‌های اصلی خود به‌عنوان تولیدکنندگان محتوا از آنها سؤال شد، ۵۴ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام‌وقت و ۶۰ درصد از تولیدکنندگان محتوای پاره‌وقت پاسخ دادند: اطمینان از یافتن محتوای من.

 طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، بازاریابی اینفلوئنسر با سرعت ثابتی در حال رشد است. ارزش ۲۱.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ نشان دهنده افزایش ۵۳ درصدی نسبت به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۱ است. ارزش این صنعت از سال ۲۰۱۶ که فقط ۱.۷ میلیارد دلار بود، بیش از ۱۱ برابر افزایش یافته است. جستجوهای گوگل برای «اینفلوئنسر مارکتینگ» طی پنج سال گذشته، ۱۶۵۰ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402110604117/%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%AA%D9%88%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%D8%B0%D8%B1%D8%AF

از این ۲۰۷ میلیون نفر تولیدکننده محتوا:

  • ۲۳ میلیون نفر، کمتر از ۱۰۰۰ دنبال کننده دارند.
  • ۱۳۹ میلیون نفر، بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار دنبال کننده دارند.
  • ۴۱ میلیون نفر، بین ۱۰ تا ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارند.
  •  ۲ میلیون نفر، بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون دنبال کننده دارند.
  •  ۲ میلیون نفر بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند.

پلتفرم‌های نرم‌افزار بازاریابی اینفلوئنسر، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه در سال ۲۰۲۱ جذب کردند. پلتفرم‌هایی مانند LTK با دادن ارتباط با برند، ابزارهای پست بین کانالی، و معیارها و تجزیه و تحلیل‌های کلیدی، به تولیدکنندگان محتوا کمک می‌کنند تا کسب‌وکار خود را اداره کنند.

ارزش بازار جهانی اینفلوئنسرها ۲۱.۱ میلیارد دلار است

سازندگان چقدر زمان صرف تولید محتوای جدید می‌کنند؟ طبق نتایج نظرسنجی اخیر لینک تری:

  •  ۵ درصد بیش از ۴۰ ساعت در هفته را صرف می‌کنند.
  • ۹ درصد بین ۲۰ تا ۴۰ ساعت در هفته را صرف می‌کنند.
  •  ۱۶ درصد بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته را صرف می‌کنند.
  • ۲۷ درصد بین ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته را صرف می‌کنند.
  •  ۳۶ درصد بین یک تا ۵ ساعت در هفته را صرف می‌کنند.
  • ۷ درصد یک ساعت یا کمتر در هفته را صرف می‌کنند.

 بر اساس گزارش وب سایت اکسپلودینگ تاپیکس، دیگر چالش‌های رایج کسب درآمد، بازاریابی و پایبندی به یک برنامه منظم انتشار است.

اینفلوئنسرها، بازیگران کلیدی اقتصاد تولیدکننده محتوا هستند و بازاریابان کاملا نسبت به بازدهی سرمایه گذاری روی بازاریابی اینفلوئنسر متقاعد شده اند. ۷۵ درصد از متخصصان بازاریابی می گویند که بودجه اختصاصی بازاریابی اینفلوئنسر را یا دارند یا قصد دارند داشته باشند.

به گزارش ایسنا، این میلیون‌ها تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر، همه بخشی از اقتصاد عظیم تولیدکنندگان محتوا هستند.

از هر ۱۰ سازنده، ۷ نفر ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می‌کنند

یافتن محتوا، چالش اصلی تولیدکنندگان محتواست

 از هر ۵ تولیدکننده محتوای مبتدی، ۳ نفر هنوز کسب درآمد نکرده اند.

از هر ۳ تولیدکننده محتوا، ۲ نفر زن هستند. زنان تقریبا دو سوم تولید کنندگان محتوا را تشکیل می دهند و تقریبا با نسبت ۲ به ۱، از مردان بیشتر هستند. ۳۵ درصد از تولیدکنندگان محتوا، مرد هستند.

طبق آمار لینک تری، ۱۲ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، سالانه ۵۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند در حالی که تنها ۳ درصد از تولیدکنندگان محتوای پاره وقت، چنین درآمدی دارند. ۴۶ درصد از تمام وقت ها و ۶۸ درصد از پاره وقت ها، ۱۰۰۰ دلار یا کمتر در سال درآمد دارند.

قرارداد با برندها که شامل پستهای حمایت شده است، منبع اصلی درآمدزایی برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا است و فقط تمام آن نیست. بالاترین منبع درآمد بعدی، سهمی از درآمد تبلیغات است که تنها ۷ درصد از تولیدکنندگان محتوا می گویند که سودآورترین جریان درآمد آنهاست.

طبق بررسی اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، از هر ۱۰ اینفلوئنسر، یک نفر بیش از ۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارد.

تجزیه و تحلیل اینفلوئنسر مارکتینگ هاب نشان می دهد:

  • ۲۶ درصد، ۱۰۰۰ دلار یا کمتر درآمد دارند.
  • ۲۶ درصد بین ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار دلار درآمد دارند.
  • ۲۷ درصد بین ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار درآمد دارند.
  • ۱۱ درصد بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند.
  • ۷ بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار سود درآمد دارند.
  • ۳ درصد ۵۰۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند.

آمار موجود در این گزارش، اقتصاد تولیدکننده محتوا را از چندین زاویه مورد بررسی قرار داده که ۶ مورد اصلی آن عبارتند از:

  • امروزه بیش از ۲۰۰ میلیون تولیدکننده محتوا در جهان وجود دارد.
  • تولیدکنندگان محتوا به طور متوسط شش ماه و نیم طول می کشد تا اولین دلار خود را به دست آورند.
  • فقط ۱۰ درصد از اینفلوئنسرها، سالانه ۱۰۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد دارند.
  • تا سال ۲۰۲۳، ارزش بازار جهانی اینفلوئنسر، ۲۱.۱ میلیارد دلار بوده است.
  • برندهای اروپایی تنها در سال ۲۰۲۰، مبلغ ۱.۳ میلیارد یورو برای بازاریابی تولیدکننده محتوا هزینه کردند.
  • ۸۵ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت می گویند که از کار خود لذت می برند.

آمار تولیدکنندگان محتوا

تولیدکنندگان محتوا، طرفداران آنها و برندهایی که حامی آنها هستند، همگی به صنعتی کمک می‌کنند که میلیاردها دلار ارزش دارد. شاید جالب‌ترین نکته درباره اقتصاد تولیدکنندگان محتوا این است که هر کسی می تواند مشارکت کند و به مدرک یا تجربه، نیازی نیست.

 تعامل و کلیک‌ها مهم‌ترین معیارها برای برندها و بازاریاب‌هایی هستند که به دنبال کار با اینفلوئنسرها هستند.

تولیدکنندگان محتوا تنها یک جنبه از اقتصاد تولیدکننده محتوا  هستند. برندها، آژانس‌های بازاریابی و شرکت‌های نرم‌افزاری، همه بخش‌های حیاتی اکوسیستم تولیدکننده محتوا  هستند.

۸۵  درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت می‌گویند که از کار خود لذت می برند

اقتصاد تولیدکننده محتوا بزرگ است اما چقدر بزرگ است؟ آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه تعداد تولیدکننده محتوا وجود دارند و واقعا چقدر درآمد دارند؟ طبق داده‌های لینک تری، ۲۰۷ میلیون نفر وجود دارند که به معنای حرفه‌ای، «تولیدکننده محتوا» در نظر گرفته می‌شوند.

اینفلوئنسر مارکتینگ هاب در نظرسنجی از بیش از ۲۰۰۰ سازنده دریافت که تولیدکنندگان محتوای مرد به طور متوسط، ۶۹ هزار و ۹۲۲ دلار درآمد کسب می‌کنند که تقریبا دو برابر میانگین درآمد ۳۷ هزار و ۶۵ دلار برای زنان است.

رسیدن به موفقیت یک شبه در اقتصاد تولیدکننده محتوا، سخت است. تنها ۶ درصد از تولیدکنندگان محتوای مبتدی (تولیدکنندگان محتوا با یک سال تجربه یا کمتر)، بیش از ۱۰ هزار دلار در سال درآمد دارند. حدود ۳۵ درصد از مبتدیان درآمد کسب کرده اند اما به اندازه کافی درآمد ندارند تا شغل روزانه خود را ترک کنند.

۵۲ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می‌کنند.

اقتصاد تولیدکننده محتوا بر اساس آمار

آمار صنعت تولیدکننده محتوا و اینفلوئنسر

جدول زمانی یک سازنده محتوا چگونه است؟ طبق نظرسنجی تیلت، اکثرا پس از گذشت شش ماه و نیم، شروع به کسب درآمد می‌کنند. پس از گذشت ۱۷ ماه، شروع به کسب درآمد کافی برای تامین هزینه های خود می‌کنند و پس از ۲۵ ماه، بسیاری از آنها می توانند اولین کارمند یا فریلنسر خود را استخدام کنند.

برندهای اروپایی تنها در سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۳ میلیارد یورو روی بازاریابی تولیدکننده محتوا  هزینه کردند

زمان صرف شده برای ایجاد محتوای جدید همیشه با درآمد در اقتصاد تولیدکنندگان محتوا مرتبط نیست. طبق آمار لینک تری، ۵۳ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که کمتر از ۱۰۰ دلار در سال درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا کمتر در هفته را صرف تولید محتوا می‌کنند. از سوی دیگر، ۴۸ درصد از تولیدکنندگان محتوایی که ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار درآمد دارند، ۱۰ ساعت یا بیشتر در هفته روی محتوا کار می‌کنند.

وقتی در خصوص مزایای راه اندازی یک کسب و کار تولید محتوا سؤال شد، ۸۵ درصد از تولیدکنندگان محتوا به لذت کار اشاره کردند. ۸۲ درصد به استقلال کسب و کار خود و ۸۰ درصد، ساعات کاری انعطاف پذیر را به عنوان امتیاز برتر ذکر کرده اند.

چند درصد از اینفلوئنسرها واقعا از طریق تولید محتوا زندگی مناسبی دارند؟

طبق بررسی تیلت، ۵۱ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، به اندازه کافی برای حمایت از حداقل یک نفر درآمد کسب می‌کنند. ۳۲ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، تک بوده و درآمد کافی برای حمایت از خود کسب می‌کنند. ۱۹ درصد، کارآفرینانی هستند که درآمد کافی برای حمایت از چندین نفر دارند. از سوی دیگر، ۳۶ درصد درآمد کسب می‌کنند، اما برای تامین هزینه‌های خود کافی نیست. ۱۱ درصد از تولیدکنندگان محتوای تمام وقت، اصلا درآمدی ندارند.

از هر ۱۰ متخصص بازاریابی، ۹ نفر می گویند که بازاریابی اینفلوئنسر موثر است.

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

جزئیاتی از نحوه کسب درآمد کاربران از سکوهای داخلی

نوشته‌های تازه

  • ماکو دروازه دیجیتال ایرانی به اروپا
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از فیلتر کردن تا جنگ بی رحمانه با حملات سایبری
  • خلاء قانونی و ضعف زیرساخت ها ارزیابی واقعی شرکتهای مبتنی بر دانش را متوقف می کنند
  • برای به دست آوردن رضایت مردم ؛ وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم
  • 2 ٪ از مناطق شهری و 2 ٪ از مناطق روستایی Geokad هستند
  • وزیر ارتباطات: بدون انرژی از طریق تلاش اضافی برطرف می شود ، نه گناهکار
  • به معاون وزیر ارتباطات توصیه کنید تا مشکل دخالت Wi-Fi را در مناطق شلوغ حل کنید
  • هزینه های اینترنتی شاهر عقب و باباک زنجانی مجوز/ آب بندی نمی کنند
  • مالیات های اینترنتی شهرت و باباک زنجانی هیچ مجوز ندارند/ ما آب بندی داریم
  • تخصیص یک میلیون و هزاران گذرنامه عبادت از طریق پست
  • ربات کروی ناسا واژگون نشده + فیلم
  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است
  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.