• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, دسامبر 3, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

دلیل ماندن کارت‌های سوخت در پست چیست؟

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 18, 2024
در اخبار
0
او افزود: عمده دلیل افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله همین دو نکته است. اما چیزی که بیشتر حائز اهمیت است این است که چند چالش دیگر هم اضافه شد که می توان به افزایش قیمت کارت سوخت اشاره کرد. مبلغی که بابت کارت سوخت دریافت می شد، ۱۰ هزار تومان بود که بر اساس مصوبه ای که اواخر سال گذشته اتفاق افتاد، ۱۰۰ هزار تومان شد، بنابراین یکی از مسائلی که ما با آن رو به رو شدیم، همین موضوع بود چراکه چالش مردم به عنوان مصرف کننده در مواجهه با همکاران ما بود.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402031409265/%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%AE%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%B3%D8%AA-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در پایان گفت: این اتفاق هم باید از سوی سامانه هوشمند کارت سوخت یا سایر دستگاه های متولی مدیریت شود.

احمدی با بیان اینکه درخواست دوم این بود که هویت سنجی مکانی و نشانی صحیح افراد انجام شود، ادامه داد: موضوع دیگر هم پرداخت است که فرآیند توزیع کارت سوخت را به یک چالش تبدیل کرده است یا حتی زمانی که به باجه های معطله مراجعه می کنند، به دلیل همین موضوع پرداخت زمان بیشتری طول می کشد بنابراین صف ایجاد می شود و درنهایت نارضایتی آن دامن پست را میگیرد.

احمدی گفت: این اتفاق به دلیل اینکه کارت سوخت به دلیل وجود برخی مشکلات، تولید متوازنی در طول سال ندارد، بنابراین درخواست و سفارشها الان گرفته میشود و بعد دو الی سه ماه متوقف می شود و سپس حجم زیادی از درخواستها را تولید می کنند. سال گذشته تقریبا از ماه شهریور به بعد تا نزدیک دی ماه، پست عدد پایینی کارت سوخت را تحویل گرفت. در بعضی ماه ها میزانش کم بوده اما به طور مثال در ماه های بهمن و اسفند این اعداد به ۷۰۰ هزار تا مرسوله هم می رسید؛ بنابراین این بحث، دو تا ایراد ایجاد می کند.

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در ادامه سخنانش تشریح کرد: اولا چون تعدادی از نشانی ها ایراد دارند، یک دفعه حجم تعداد مرسولات دارای نشانی اشکال دار در سیستم ما افزایش پیدا می کند و نکته دوم هم این است که چون بین زمان درخواست و تولید و تحویل کارت‌ها به پست فاصله ایجاد می شود؛ در این بین تعدادی از صاحبان کارت‌ها نقل مکان می‌کنند، در نتیجه نشانی ها تغییر پیدا می کند.

وی افزود: دوستان سامانه هوشمند کارت سوخت هم به این موضوع آگاه هستند که چند دلیل دارد؛ یکی از دلایل این است که مرسولات بر اساس ارتباطات وب سرویسی با پست دیتای آنها از بانک اطلاعاتی و کد استاندارد پست گرفته نمی شود، این موضوع اگر که در فرآیند سایر مرسولات انجام شود، بخش عمده ای از خطاهای اصلاح نشانی خود به خود حل میشود. بنابراین تعدادی از مرسولات به دلیل عدم ارتباط وب سرویسی دارای نشانی اشتباه هستند.  

طی چند روز گذشته خبری مبنی بر باقی ماندن حجم زیادی از کارت‌های سوخت در شرکت ملی پست منتشر شد که معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست می گوید چند موضوع در این زمینه موثر بوده است و می توان به نشانی اشتباه و مسئله پرداخت اشاره کرد.

او ادامه داد: درواقع سامانه های ما ابتدا وقتی که خودروهای نو شماره درحال صادر شدن کارت سوختشان از مبدا هستند یا کسانی که به دنبال ثبت نام کارت سوخت المثنی هستند، قبل از اینکه نشانی براساس اظهارات فرد گرفته شود، باید از روی پایگاه اطلاع‌رسانی پست نشانی‌ها اصلاح شوند یا حتی در مواردی که خود اظهاری وجود دارد، از سرویس هویت سنجی مکانی شرکت ملی پست استفاده شود تا ما مطمئنا بدانیم که مصرف کنندگان در نشانی که اظهار می کنند حضور دارند.

وی تصریح کرد: ما به همین دلیل جلسات مستمری را با مجموعه پروژه کارت هوشمند سوخت و متولیان دیگر داشتیم که این موضوع سبب افزایش حجم مرسولات در باجه های معطله می شود و باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی پیش بینی شود که البته راه حل هایی پیش بینی شد که می توان به موضوع اصلاح فرآیند ثبت نشانی از مبدا اشاره کرد.

محمد احمدی- معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست- در گفت و گو با ایسنا، درباره علت باقی ماندن حجم زیادی از کارت‌های سوخت در شرکت پست، توضیح داد: ما در حوزه کارت سوخت چند موضوع داریم که اولین آن این است که از نظر فرآیندی یک الی دو ایراد وجود دارد؛ اول اینکه مشخصا بسیاری از آدرس هایی که باید بر روی کارت سوخت نوشته شود، دارای ایراد هستند و عملا امکان توزیع درست مرسولات برای ما فراهم نمی شود.

او افزود: خواهشمان این است که این مبلغ به صورت پیش دریافت باشد که چالش مشابه کمتری برای ما داشته باشد همچنین درخواست کردیم با توجه به اینکه ما دسترسی به شماره صاحبان مرسولات نداریم لطفا به گیرندگان پیامی مبنی بر اینکه کارت سوخت در دفاتر مانده و جهت دریافت آن اقدام کنند، ارسال شود.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی یک یا دو پلتفرم داخلی

نوشته‌های تازه

  • ایجاد شرکتی توسط رهبران سابق تسلا، گوگل و انویدیا برای ساخت پیشرفته ترین ربات انسان نما در جهان.
  • ارائه پروژه های پستی نوآورانه در اجلاس APPU
  • زمان در مریخ سریعتر از زمین حرکت می کند
  • برای تهیه یک سند مهم تماس بگیرید
  • اپل امسال 247 میلیون گوشی آیفون را روانه بازار خواهد کرد
  • ربات انسان نمای انگلیسی زودتر از بقیه برخاست!
  • فضانورد روسی به دلیل نقض قوانین امنیت ملی از ماموریت ناسا حذف شد
  • با یک سیاهچاله در عکس روز ناسا از نزدیک ببینید
  • قیمت ارزهای دیجیتال باز هم افزایش یافت – ایسنا
  • ایران و روسیه؛ بنیانگذار اکوسیستم مشترک برای آینده دیجیتالی جهان
  • برای سفر به مریخ چه وسایلی را ببندیم؟
  • سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کرمان
  • اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص افزایش تعرفه اینترنت موبایل
  • وزیر ارتباطات: دولت وارد انحصار نمی شود/ بخش خصوصی محور توسعه اقتصاد دیجیتال است
  • حذف عوارض شهری از تاکسی های اینترنتی اعلام شد
  • وزیر ارتباطات: محدود شدن اینترنت به امنیت مصرف کننده آسیب می زند
  • وزیر ارتباطات: محدود کردن اینترنت نه تنها کمک کرده است، بلکه به امنیت کسب و کار و مصرف کننده نیز آسیب وارد کرده است
  • نقش «سگ نگهبان» در تحقق اهداف دولت هوشمند
  • 347 پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمان افتتاح شد
  • بیت کوین به نقطه مطلوب رسید – ایسنا
  • لزوم سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال/ تشکیل کنسرسیوم هوش مصنوعی در کرمان
  • اولین هوش مصنوعی برای خودروهای خودران منتشر شد
  • وزیر ارتباطات: کیفیت اینترنت را به عنوان «اکسیژن تجارت» برمی گردانیم.
  • استفاده از کلاستر پردازنده گرافیکی با ظرفیت 20 پتافلاپ در کشور
  • اولین تصویر از سیستم های زهکشی رودخانه ها در مریخ
  • تیم کوک، معاون هوش مصنوعی اپل، این شرکت را ترک کرد
  • پایان دورکاری در اینستاگرام – ایسنا
  • اولین اروپایی که به ماه سفر کرد آلمانی بود
  • افتتاح مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات و اولین رویداد تخصصی امنیت سایبری در استان کرمان
  • عکس ناسا از روز یک کهکشان مارپیچی با مرکز فعال
  • هند به سازندگان گوشی های هوشمند دستور نصب اپلیکیشن امنیتی را می دهد
  • جزئیات افزایش 20 درصدی تعرفه اینترنت همراه
  • وزیر ارتباطات: دانشگاه های کرمان باید در تحولات دیجیتال تخصصی پیشرو باشند
  • وزارت ارتباطات چه برنامه ای برای حفاظت از داده های کشور دارد؟
  • افزایش تعرفه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه
  • نسل اول آیفون SE قدیمی شده است
  • ثبت نام ماراتن ملی برنامه نویسی تلفن همراه آغاز شد
  • ضرغامی: فیلتر کردن بسترهای خارجی کمکی به حل مشکلات نمی کند
  • ضرغامی: فیلتر کردن بسترهای خارجی کمکی به حل مشکلات نمی کند
  • فرودگاه های شناور خورشیدی; حلقه مفقوده رونق تاکسی های پرنده
  • صورت فلکی ماهواره ای جدید چین برای نظارت بر ترافیک فضایی
  • استفاده از هوش مصنوعی دانش ما را کاهش می دهد!
  • هوش مصنوعی با شعر گول می خورد!
  • آمازون و گوگل یک سرویس چند ابری راه اندازی کرده اند
  • یک دانش آموز 17 ساله هندی یک معلم رباتیک ساخت
  • هوش مصنوعی چین برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی شد
  • ثروتمندترین افراد جهان در سال 2025 چه کسانی هستند؟
  • پروژه فیبر نوری; پیشرانان عدالت ارتباطی در کشور
  • “ChatGPT” در زمینه چت ربات های هوش مصنوعی شکست می خورد
  • نفت پس از تصمیم اوپک پلاس بهبود یافت

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.