• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, آگوست 20, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

راهی برای رهایی از پیامک و تماس‌های تبلیغاتی وجود دارد؟

توسط یاسمین نسبتی
نوامبر 9, 2024
در اخبار
0

به دنبال گلایه کاربران از پیامک و تماس‌های تبلیغاتی و دستور وزیر ارتباطات به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات برای مقابله با این موضوع، مسئولان اعلام کرده‌اند کاربران نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ شکایت خود را درباره این موضوع ثبت کنند یا با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و مراجعه به سامانه‌های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی برای غیرفعال‌سازی یا فعال سازی دریافت پیامک‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به نفوذ تلفن همراه در جامعه ارسال پیامک‌های متنی تبلیغاتی در سال‌های گذشته از طرفداران بسیاری برخوردار بود و سامانه پیامکی با ارسال حجم بالای پیامک، امکان تبلیغات ارزان و فراگیر را فراهم کرده بود.

اما افزایش پیامک‌های تبلیغاتی و گلایه کاربران از دریافت وقت و بی‌وقت این پیامک‌ها سبب شد سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی، سامانه ۱۹۵ را برای مسدود کردن این پیامک‌ها راه‌اندازی کند و با گذر زمان با غیرفعال کردن اینگونه پیامک‌ها از سوی افراد، تعداد آن‌ها  کم شد، اما هرگز پایان نیافت.

در واقع پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، برخی شرکت‌ها به استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال پیامک روی‌آوردند و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات هم سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره‌ها راه‌اندازی کرد؛ در عین حال، همچنان بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می‌شود که البته برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌ها هم راه‌حل وجود دارد.

براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از شماره‌های شخصی ممنوع بوده و رگولاتوری با استفاده از سامانه‌های هوشمندی که دارد این سیم‌کارت‌ها را شناسایی و مسدود می‌کند. اما با کاهش پیامک‌های تبلیغاتی، کسب‌وکارها تصمیم گرفتند تا با روش تازه ای باعنوان تماس‌های صوتی تبلیغاتی، جایگزینی برای آن پیدا کنند که مزاحمت بیشتری نسبت به پیامک‌ها ایجاد کرده است.

تقریبا همه کاربران حداقل برای یک بار با تماسی مواجه شده‌اند که پس از برقراری آن یک پیام ضوتی از قبل تعریف شده پخش می‌شود که معمولا رویکرد این گونه تماس‌ها بازاریابی و تبلیغات یک محصول یا یک خدمت است.   

راهی برای رهایی از پیامک و تماس‌های تبلیغاتی وجود دارد؟

 البته موضوع به همین‌جا ختم نشد چراکه با رسیدن تماس‌های تبلیغاتی به تلفن‌های ثابت آسایش افراد در خانه نیز سلب شد؛ به‌طوری‌که در زمان استراحت، تلفن منزل زنگ می‌خورد و کاربر با برداشتن گوشی با تماس تبلیغاتی مواجه می‌شود که شاید اصلاً نیازی به آن خدمات هم نداشته باشد.  

به گفته وزیر ارتباطات اقداماتی برای مدیریت تماس و پیامک تبلیغاتی شروع شده است چراکه این امر سبب رنجش مردم شده و به دلیل تأکید رئیس جمهور بر اولویت رضایت مردم امیدوار هستند این مزاحمت‌ها را برای مردم به حداقل ممکن برسد.

در همین رابطه ماه گذشته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تماس تبلیغاتی را ممنوع اعلام کرد. رگولاتوری در این مصوبه خود، محتوای صوتی ارزش‌ افزوده تبلیغاتی را این‌طور تعریف کرد که محتوای صوتی که توسط مشترک یک دارنده پروانه به صورت خودکار یا غیرخودکار با هدف تبلیغ یک محصول به مشترکین همان دارنده پروانه یا دیگر دارندگان پروانه ارسال می‌شود.

در بخش از ماده ۲ این مصوبه گفته شده است دارندگان پروانه موظف هستند سامانه تشخیص تماس­‌های محتوای صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را برابر ضوابط ابلاغی سازمان راه­ اندازی و از راهیابی این گونه تماس­‌ها در شبکه خود ممانعت کنند.

دستور وزیر ارتباطات برای مقابله با پیامک و تماس‌های تبلیغاتی

اما با وجود این مصوبه و ممنوعیت آن همچنان گلایه از برقراری تماس‌های تبلیغاتی وجود دارد که اخیرا سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره این موضوع توضیح داده و به سازمان تنظیم مقررات دستوری را برای اجرا ارائه کرد. وی گفت: بحث تماس‌های تبلغاتی به ما منعکس شده و من مأموریت ویژه‌ای را به رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داده‌ام که این موضوع را به صورت ویژه رصد کند.

هاشمی تشریح کرد: گزارشی که به من داده‌اند حاکی از این است که اقداماتی را برای مدیریت این موضوع شروع کرده‌اند چراکه این امر سبب رنجش مردم شده است و به دلیل تأکید رئیس جمهور بر اینکه رضایت مردم برای ما در اولویت است آن را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم و امیدواریم این مزاحمت‌ها را برای مردم به حداقل ممکن برسانیم.

طولی نکشید که رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پس از اعلام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ماموریت رفع مزاحمت پیام‌های تبلیغاتی ناخواسته برای مردم، از برخورد با تماس‌های تبلیغاتی صوتی و ارسال کنندگان پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی خبر داد.     

راهی برای رهایی از پیامک و تماس‌های تبلیغاتی وجود دارد؟

حمید فتاحی- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره ممنوعیت تماس‌های صوتی تبلیغاتی گفت: به منظور حفاظت از حقوق کاربران در حوزه ICT، مقررات حاکم بر ارائه خدمات محتوای صوتی ارزش‌افزوده تبلیغاتی تصویب شده که براساس آن تماس های تبلیغاتی صوتی ممنوع است.

به گفته فتاحی بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تمامی دارندگان پروانه ارایه خدمات تلفن همراه موظف شده اند سامانه تشخیص تماس های صوتی تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته را مطابق با ضوابط ابلاغی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه‌اندازی کنند و مانع از راهیابی این‌گونه تماس‌ها در شبکه خود شوند. علاوه بر این، اپراتورها موظفند سامانه کشف تخلف پیامکی خود را راه‌اندازی و سیم‌کارت‌های متخلف را شناسایی و آنها را مسدود کنند.

نحوه محدود کردن دریافت پیامک‌های تبلیغاتی چگونه است؟

کاربران نیز می توانند با مراجعه به سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را درباره دریافت پیامک های تبلیغاتی و همچنین تماس های صوتی تبلیغاتی ثبت کنند تا از این طریق به شکایت آنها رسیدگی شود. مشترکان تلفن همراه می توانند با شماره گیری کد دستوری #۸۰۰* و یا مراجعه به اپلیکیشن های اپراتور خود، در منوی مدیریت پیامک های تبلیغاتی برای غیرفعال سازی یا فعال سازی دریافت پیامک ها اقدام کنند.  

انتهای پیام   

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403081913548/%D8%B1%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9-%D9%88-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%88%D8%AC%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

هشدار ده‌ها کشور در خصوص تهدید حملات باج‌افزاری علیه بیمارستان‌ها در جهان

نوشته‌های تازه

  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس
  • حمایت از فعالان هوش مصنوعی و معرفی مناطق آن یکی از اولویت های کشور است
  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • کد تخفیف ازکی 1404: راز خرید بیمه خودرو با 30 درصد تخفیف + راهنمای فعال‌سازی فوری
  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.