• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
یکشنبه, می 18, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

روی رقیب جدید توییتر حساب نکنیم؟

توسط زهرا وثوقی
آگوست 16, 2024
در اخبار
0

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402050100318/%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D9%82%DB%8C%D8%A8-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D8%B3%D8%A7%D8%A8-%D9%86%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85

بعلاوه آنچه باعث کاهش استفاده از “تردز” شده، ممکن است ناامیدی از مفهوم آن نباشد بلکه مجموعه امکاناتش در مقایسه با توییتر باشد. “تردز” که به صورت عمومی قابل دسترس شده است هنوز در مرحله آزمایشی بتا بوده و یک اپلیکیشن نیمه کامل است و فاقد ویژگی‌هایی مانند تایم لاین زمانی، دنبال کردن فید، امکان مشاهده لایک‌های خود، یک نسخه وب کاملا کاربردی، یک دکمه ویرایش، پشتیبانی از چندین حساب و موارد دیگر است که کاربران می‌خواهند یک سرویس میکرووبلاگ نویسی داشته باشد. این ویژگی‌ها در دست توسعه هستند.

بر اساس معیارهای دیگر، این اپلیکیشن همچنان به جذب کاربر و نفوذ خود در بازارهای جهانی ادامه می‌دهد که به مرور می‌تواند میزان استفاده از این اپلیکیشن را تقویت کند؛ به خصوص اگر ویژگی‌های “تردز” بهبود پیدا کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در مقاله‌ای با اشاره به داده‌های شرکت “سنسور تاور” نوشت: تعداد کاربران فعال روزانه “تردز”، در هفته دوم فعالیت این اپلیکیشن، به ۱۳ میلیون نفر کاهش پیدا کرد که کاهش ۷۰ درصدی در مقایسه با رکورد هفتم ژوییه بود. در مقابل، کاربران فعال روزانه توییتر، حدود ۲۰۰ میلیون نفر است. با وجود این روند نگران‌کننده، هنوز خیلی زود است که “تردز” را به حساب نیاوریم.

“تردز” که پنجم ژوییه (۱۴ تیر) در بازارهای جهانی بجز اتحادیه اروپا راه اندازی شد، در نخستین روزهای فعالیتش بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد و رکوددار سریع‌ترین اپلیکیشن در رسیدن به این نقطه عطف شد و طبق آمار شرکت تحقیقاتی data.ai، بالاتر از بازی “پوکمون گو” ایستاد. “تردز” در سه روز نخست فعالیت، ۱۸.۳ درصد کاربر فعال روزانه توییتر معادل ۵۴.۴ میلیون نفر از ۲۹۸ میلیون کاربر توییتر را داشت. این اپلیکیشن تا هفته گذشته، همچنان حدود یک پنجم از کاربران فعال هفتگی توییتر را داشت.

بر اساس گزارش وب سایت تِک کرانچ، گفته می‌شود متا سابقه خوبی در راه‌اندازی اپلیکیشن‌های جدید موفق ندارد و تقریبا همه اپلیکیشن‌هایی را که به جای خریدن، ساخته است، پس از چند سال تعطیل کرده است. “تردز” ممکن است روزی به اپلیکیشن دیگری تبدیل شود که به گورستان اپلیکیشن‌های متا اضافه می‌شود. اما در این فاصله، این اپلیکیشن ۱۱۶ میلیون کاربر داشته و هنوز با نابودی، فاصله زیادی دارد.

بعلاوه، مدیران شرکت متا (مالک اینستاگرام و تردز) گفته‌اند که برای کاهش احتمالی برنامه‌ریزی کرده‌اند و این کاهش استفاده را نگران‌کننده نمی‌دانند. “تردز” هنوز خیلی جدید و ناقص است و نمی‌توان هیچ گونه تصمیمی در مورد سرنوشت نهایی آن گرفت.  آیا ممکن است این رکوردشکنی اولیه “تردز” باشد که تغییر روند داده است؟ مطمئنا همین طور است اما همچنین ممکن است “تردز”، قاتل واقعی توییتر یا یک موفقیت سطح متوسط باشد. فعلا قضاوت در این باره خیلی زود است.

نصب اپلیکیشن “تردز”، در ۹ ژوییه به اوج رسید و ۲۴.۵ میلیون نفر در سطح جهانی این اپلیکیشن را در دستگاه‌های اندروید و iOS دانلود کردند اما با فروکش هیاهوی اولیه، تعداد دانلودهای روزانه کاهش پیدا کرد اما در چند روز گذشته بالای یک میلیون دانلود بوده و از ۱.۷۶ میلیون دانلود در ۱۶ ژوییه، تا ۱.۰۶ میلیون دانلود تا ۲۰ ژوییه، متغیر بوده است. هر اپلیکیشن جدیدی در بازار از مشاهده چنین آماری به خود خواهد بالید اما شاید باید درباره “تردز”، قضاوت سخت‌گیرانه‌تری داشت زیرا این پلتفرم از مزیت پیوند با اینستاگرام و منابع گسترده شرکت متا برخوردار بوده است.

انتظار می‌رفت اپلیکیشن جدید در روزهای نخست خود که کاربران در آن حساب ایجاد کرده و دوستانشان را پیدا و دنبال می‌کردند، آمار استفاده خیره کننده‌ای داشته باشد. همان طور که “تازگی”، عادی می‌شود، مشاهده کاهش تعداد کاربران فعال غیرعادی نیست زیرا کاربران به عادت‌های قدیمی خود برمی‌گردند و همزمان، به این تصمیم می‌رسند که اپلیکیشن جدید را چطور در برنامه‌های روزانه خود جای دهند.

یک نکته مهم دیگر آن است که “تردز” هنوز در حال رشد در بازارهای موبایل نوظهور است. آمریکا سومین بازار بزرگ “تردز” است و تا ۱۷ ژوییه، “تردز” در هند و برزیل، تعداد نصب بیشتری داشته و به ترتیب ۶۰.۱ میلیون و ۴۰.۲ میلیون نصب در مقایسه با ۲۷.۸ میلیون دانلود در آمریکا بوده است. به همین دلیل است که بررسی شرکت “سیمیلار وب” که کاهش مدت استفاده کاربران اندروید آمریکایی از تردز را نشان می‌دهد، بازگوکننده همه ماجرا نیست.

بنا بر جدیدترین داده‌های منتشره، “تردز” (Threads) اینستاگرام که به عنوان رقیب جدید توییتر راه اندازی شده، دچار افول شده است.

همچنین یک فرهنگ آنلاین وجود دارد که تمایل بیشتری به آزمایش اپلیکیشن‌های جدید دارد؛ خواه رقبای توییتر نظیر “تردز”  و بلو اسکای باشد یا رقبای ردیت، مانند لمی و کبین یا راه‌های جدید برای شبکه اجتماعی مانند تیک‌تاک به جای مدل قدیمی فیس‌بوک باشد. به علاوه، برای موفقیت  “تردز”، لازم نیست توییتر کاملا شکست بخورد. کاربران می‌توانند بین آنها انتخاب کنند یا این که بخواهند از هر دو اپلیکیشن استفاده کنند.

طبق برآورد شرکت Data.ai، این اپلیکیشن تاکنون ۱۸۵.۳۲ میلیون دانلود جهانی داشته است.

هر چند آمار استفاده از “تردز” ممکن است همان طور که داده‌های “سنسور تاور” نشان می‌دهد، فعلا کاهش پیدا کرده باشد اما آمار استفاده در روزهای نخست “تردز”، پتانسیل این اپلیکیشن به عنوان رقیب توییتر را بارز می کند.

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

رییس رگولاتوری فدراسیون روسیه با وزیر ارتباطات دیدار کرد

نوشته‌های تازه

  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • نقش اصلی فن آوری های ارتباطی در شکل دادن به آینده هوشمند
  • 2 ٪ سهم ارتباطات ثابت از شکایات ثبت شده در سیستم 1
  • طراحی 2 پروژه هوش مصنوعی کلانشهر برای کمک به تسکین انرژی
  • مشترکین پهنای باند موبایل از 5 میلیون کاربر فراتر رفتند
  • توزیع دو بسته 6 تریلیون تومانی برای حمایت از شرکت ها بر اساس دانش
  • آخرین وضعیت وب سایت ها برای نسل های پنجم کشور
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • مدیریت و شفافیت مبتنی بر داده بهترین نوع مدیریت افراد است
  • Ranjbarzadeh: سرانجام اینترنت باعث آسیب جدی به تجارت اینترنت شد
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • کشف برنامه های ارتباطات ملی در روز ارتباطات جهانی
  • چرا اینترنت در طول برق کند می شود؟
  • ویدیو/ پزشکان: مدیریت بدون اطلاعات و داده های دقیق ، سرگردان
  • کیفیت خواسته های وزارت ارتباطات
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • ما تحت وزن قلدری قرار نخواهیم گرفت/دستاوردهای علمی را رها نخواهیم کرد
  • اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم ، به داده نیاز داریم
  • حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح ICT
  • کاشت نبض یک گل – isna
  • چالش های ویدئویی/ پنهان در قلب فیبر
  • منشور ایرانی برای تغییر روابط عمومی
  • مهمترین موانع برای توسعه فیبر در کشور/ برای محتوای ایران باید جابجا شود
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزیر ارتباطات در مورد تأخیر اینترنت در هنگام وقفه در منبع تغذیه توضیح داد
  • حراج فرکانس 5G هفته آینده برگزار می شود
  • شفافیت بیشتر در مورد توهمات و محتوای مضر هوش مصنوعی از Open II
  • نیاز به استفاده از فناوری های پیشرفته برای دستیابی به عدالت دیجیتال
  • حمله سایبری علیه ارز پایه و سهام کوین
  • بزرگترین آشفتگی مغناطیسی در جهان توسط پست در کهکشان ارسال شد
  • روز ارتباطات جهانی ؛ امکان بررسی صنعت فناوری اطلاعات
  • جمعیت کاربران اینترنت چقدر افزایش می یابد؟
  • تعرفه های اینترنتی به طور تصادفی افزایش نمی یابد/ با متخلفین سروکار خواهد داشت
  • افزایش تصادفی در تعرفه های اینترنت منجر به نگرش کارآموز خواهد شد
  • متخلفان منتظر افزایش دلخواه در تعرفه های اینترنت خواهند بود
  • ایجاد قطب مرکز داده مشهاد
  • بیت کوین به دنبال یک رکورد جدید است
  • از حراج در فرکانس های 4G تا تغییر تعرفه بسته های اینترنتی
  • یک صندوق اطلاعات مصنوعی را با قیمت 2 میلیون دلار در عربستان سعودی راه اندازی کنید
  • فیبر نوری ، دانشگاه و ابتکار ارتباطات از راه دور در کرمان
  • Khazaei: مجاز نیست اینترنت را به اپراتورها گران کند
  • کمیسیون صنعتی وارد درخواست اپراتورها برای افزایش تعرفه های اینترنت می شود
  • اینترنت “5G” برای مردم خطرناک نیست
  • نوع ما در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات باید تغییر کند
  • پیام دبیر -عمومی اتحادیه بین المللی ارتباطات در روز ارتباطات جهانی
  • شرکت های خصوصی قدرتمند در صنعت فضایی تشکیل شده اند
  • 5 ٪ پوشش فیبر نوری تا پایان سال
  • حاجیپور: چه چیزی تصمیم به افزایش تعرفه های اینترنت براساس مبنای دارد؟ با مردم باشید

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.