• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
شنبه, سپتامبر 13, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

زارع‌پور: بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود

توسط علی قورچیان
آگوست 17, 2024
در اخبار
0

وی در ادامه اظهار کرد: دیگر نیاز به مراجعه حضوری مردم و ارسال مدرک وجود ندارد به عنوان مثال امروز اگر شما دانش آموز داشته باشید می‌توانید با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کارنامه دانش آموز خود را ملاحظه کنید.

وی در ادامه بیان کرد: اما شبکه ملی اطلاعات بیش از ۱۵ سال مورد تاکید رهبری بوده است. در یک دهه منتهی به دولت سیزدهم براساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی که از سوی رهبری به عنوان ناظر اجرای این پروژه تعیین شده است این کلان پروژه در ایران حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم اکنون این پروژه بیش از ۶۵ درصد پیشرفت داشته است، یعنی در کمتر از سه سال پروژه شبکه ملی اطلاعات بیش از دو برابر پیشرفت کرده است. یکی از زیرساخت‌های لازم برای این پروژه فیبر نوری می‌باشد. اکنون ۴۰ درصد کشور از فیبر نوری برخوردار هستند. زیرساخت دیگری که برای این پروژه لازم بود حمایت از سکوهای داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۸ میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت شدند یعنی ۷۰ درصد مردم بالای ۱۸ سال حداقل یکبار به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده‌اند و روزانه سه میلیون نفر از طریق این پنجره خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403040301233/%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B9-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B7%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از طریق اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان طرح برتر سال در سال گذشته شناخته شد. برای این‌که خدمات به شکل هوشمند ارائه شود لازم است دستگاه‌ها بهم لینک شوند به پشتوانه قانون داده و اطلاعات ملی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید عدم ارائه اطلاعات توسط یک دستگاه به دستگاه دیگر جرم‌انگاری شد. امروز تعداد ترافیک‌هایی که روی مرکز ملی تبادل اطلاعات وجود دارد به هشت میلیارد رسیده است در حالی که در سال ۱۳۹۹ این رقم ۱.۵ میلیارد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: این پنجره ملی باعث کاهش مراجعات حضوری، حذف امضاهای طلایی و از بین رفتن فساد در دستگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی میزان تحقق دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در شهریورماه سال ۱۴۰۰ و در موقع رای اعتماد بنده از پشت این تریبون اعلام کردم این بود که تلاش خواهیم کرد تمام خدمات دولت را تا پایان دولت سیزدهم از طریق یک پنجره واحد به مردم ارائه کنیم. با همراهی و همدلی شما عزیزان و از آنجا که در قوانین بودجه سنواتی و لایحه برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها را مکلف کردیم تا خدمات خود را از طریق پنجره واحد ارائه کنند باید اعلام کنم که امروز پنجره ملی خدمات دولت راه‌اندازی شده و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق این پنجره ارائه می‌شود و حدود ۵۰۰ خدمت به شکل هوشمند به مردم ارائه شده است.

زارع‌پور در ادامه بیان کرد: براساس برنامه هفتم توسعه باید سالانه ۲۰ درصد از خدمات دستگاه‌ها هوشمند شوند. با توجه به روند کاری که صورت گرفته است تا پایان امسال حداقل ۳۰ درصد خدمات به شکل هوشمند خواهد شد و تا قبل از پایان برنامه تمام خدمات دولت هوشمند می‌شود. تاکنون تنها ۲۰ الی ۲۵ کشور پنجره ملی خدمات هوشمند با این کیفیت دارند.

زارع‌پور در پایان بیان کرد: امروز تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیش از پنج تا ۱۰ برابر شده است. به عنوان مثال کاربران حاضر در ایتا به بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فعال رسیده است حضور مردم در این پلت‌فرم‌های داخلی ۱۰ برابر شده است. امروز سکوهای داخلی ما این توانایی را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی خدمات ارائه دهند اما قبلا آرزوی برخی از مسئولان بود که پیام‌رسان‌های داخلی بتوانند ۲۰ میلیون کاربر داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: ۵۰۰ خدمت در پنجره ملی خدمات به صورت هوشمند به مردم ارائه می‌شود و امروز ۹۹ درصد دستگاه‌ها به جز یک دستگاه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده است و آن دستگاهی که متصل نشده وزارت امور خارجه می‌باشد که به علت ملاحظات ایرانیانی است که در خارج از کشور قرار دارند حتی دستگاه قضایی نیز تمام خدمات خود را از طریق این پنجره به مردم ارائه می‌کند.

علی قورچیان

علی قورچیان

نوشته‌ی بعدی

زارع پور: ۹۹ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی هوشمند متصل شدند

نوشته‌های تازه

  • مهر و موم سمن + اره و نقاشی
  • بعد از همکاری هنگام انتقال دانش فنی ، ایران را گسترش دهید
  • انتشار پروژه 2 سند برای به دست آوردن نخبگان و نظرات اساتید دانشگاه
  • شروع پیش نویس بررسی تغییر تجارت الکترونیکی
  • پیش نویس پروژه “شرایط برای تأسیس ، فعالیت ، آرامش و نظارت بر کارگزاران کد” منتشر شده است
  • وزیر ارتباطات: ما موانع ساختاری جدی بر اکوسیستم اقتصاد دیجیتال داریم
  • سوءاستفاده از مجرمان اطلاعات مصنوعی ؛ تولید چت ها با استفاده از چت ها
  • با شروع مجموعه ماهواره Marty Soleimani سال آینده به ماه می رود
  • ماهواره های Zafar ، Paya ، Kosar و Soleimani را تا پایان سال راه اندازی کنید
  • چهره Simgon از ماه قرمز در ایران
  • تبدیل به اتومبیل های سبز ؛ هوش مصنوعی و مبدل های کاتالیزوری
  • 5 ٪ افزایش درآمد حاصل از ترافیک بین المللی/اطلاعات صنعتی در دستور کار است
  • هوش مصنوعی ؛ ابزاری قدرتمند اما نیاز به آگاهی دارد
  • Post Smart در دستور کار/ ایجاد یک سیستم با معنی برای ارزیابی عملکرد قرار دارد
  • مشارکت در بخش خصوصی ستون اصلی تحول دیجیتال در دولت چهاردهم است
  • هشدار تترون خطرات/دانش در مورد رمزنگاری مساوی و دخمه
  • اختلال اینترنتی برطرف شد
  • اختلال اینترنتی در اثر برش فیبر در رومانی و بلغارستان ایجاد می شود
  • شما باید یک صفحه عمومی ایجاد کنید و از کیفیت شفاف شبکه عمومی اطمینان حاصل کنید
  • دوران ظاهر مضاعف و تهدید فضای مجازی به پایان رسیده است
  • Aghamorri: حجم حملات سایبری علیه کشور پایدار است
  • کمیته تجاری تشکیل شده است
  • تبلیغات رسانه ای بدون قید و شرط + شرایط متن
  • توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت استراتژیک اکوسیستم دیجیتال
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از اجرای پروژه Big Jay گرفته تا محافظت از داده ها
  • فناوری رباتیک از شرکت ملی پست برنده جایزه نوآوری APPU شد
  • کاهش سوالات/ صرفه جویی در 2 میلیون صفحه کاغذ+فیلم
  • وزارت فرهنگ و ارتباطات برای ستایش مدیران زنان در کرمان
  • وزیر فرهنگ: اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فضای جدیدی ایجاد کرده است
  • چالش های فن آوری صنعت پستی کشور برطرف شده است
  • ماکو دروازه دیجیتال ایرانی به اروپا
  • یک سال با وزارت ارتباطات ؛ از فیلتر کردن تا جنگ بی رحمانه با حملات سایبری
  • خلاء قانونی و ضعف زیرساخت ها ارزیابی واقعی شرکتهای مبتنی بر دانش را متوقف می کنند
  • برای به دست آوردن رضایت مردم ؛ وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم
  • 2 ٪ از مناطق شهری و 2 ٪ از مناطق روستایی Geokad هستند
  • وزیر ارتباطات: بدون انرژی از طریق تلاش اضافی برطرف می شود ، نه گناهکار
  • به معاون وزیر ارتباطات توصیه کنید تا مشکل دخالت Wi-Fi را در مناطق شلوغ حل کنید
  • هزینه های اینترنتی شاهر عقب و باباک زنجانی مجوز/ آب بندی نمی کنند
  • مالیات های اینترنتی شهرت و باباک زنجانی هیچ مجوز ندارند/ ما آب بندی داریم
  • تخصیص یک میلیون و هزاران گذرنامه عبادت از طریق پست
  • ربات کروی ناسا واژگون نشده + فیلم
  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است
  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.