• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
پنج‌شنبه, جولای 17, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

زارع‌پور: بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌شود

توسط علی قورچیان
آگوست 17, 2024
در اخبار
0

وی در ادامه اظهار کرد: دیگر نیاز به مراجعه حضوری مردم و ارسال مدرک وجود ندارد به عنوان مثال امروز اگر شما دانش آموز داشته باشید می‌توانید با مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند کارنامه دانش آموز خود را ملاحظه کنید.

وی در ادامه بیان کرد: اما شبکه ملی اطلاعات بیش از ۱۵ سال مورد تاکید رهبری بوده است. در یک دهه منتهی به دولت سیزدهم براساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی که از سوی رهبری به عنوان ناظر اجرای این پروژه تعیین شده است این کلان پروژه در ایران حدود ۲۰ درصد پیشرفت داشت اما با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم اکنون این پروژه بیش از ۶۵ درصد پیشرفت داشته است، یعنی در کمتر از سه سال پروژه شبکه ملی اطلاعات بیش از دو برابر پیشرفت کرده است. یکی از زیرساخت‌های لازم برای این پروژه فیبر نوری می‌باشد. اکنون ۴۰ درصد کشور از فیبر نوری برخوردار هستند. زیرساخت دیگری که برای این پروژه لازم بود حمایت از سکوهای داخلی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون ۴۸ میلیون نفر در این پنجره واحد احراز هویت شدند یعنی ۷۰ درصد مردم بالای ۱۸ سال حداقل یکبار به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند مراجعه کرده‌اند و روزانه سه میلیون نفر از طریق این پنجره خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403040301233/%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B9-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%B2-%DB%B7%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از طریق اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان طرح برتر سال در سال گذشته شناخته شد. برای این‌که خدمات به شکل هوشمند ارائه شود لازم است دستگاه‌ها بهم لینک شوند به پشتوانه قانون داده و اطلاعات ملی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید عدم ارائه اطلاعات توسط یک دستگاه به دستگاه دیگر جرم‌انگاری شد. امروز تعداد ترافیک‌هایی که روی مرکز ملی تبادل اطلاعات وجود دارد به هشت میلیارد رسیده است در حالی که در سال ۱۳۹۹ این رقم ۱.۵ میلیارد بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: این پنجره ملی باعث کاهش مراجعات حضوری، حذف امضاهای طلایی و از بین رفتن فساد در دستگاه‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عیسی زارع‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی میزان تحقق دولت هوشمند و شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در شهریورماه سال ۱۴۰۰ و در موقع رای اعتماد بنده از پشت این تریبون اعلام کردم این بود که تلاش خواهیم کرد تمام خدمات دولت را تا پایان دولت سیزدهم از طریق یک پنجره واحد به مردم ارائه کنیم. با همراهی و همدلی شما عزیزان و از آنجا که در قوانین بودجه سنواتی و لایحه برنامه هفتم توسعه همه دستگاه‌ها را مکلف کردیم تا خدمات خود را از طریق پنجره واحد ارائه کنند باید اعلام کنم که امروز پنجره ملی خدمات دولت راه‌اندازی شده و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت به شکل الکترونیکی از طریق این پنجره ارائه می‌شود و حدود ۵۰۰ خدمت به شکل هوشمند به مردم ارائه شده است.

زارع‌پور در ادامه بیان کرد: براساس برنامه هفتم توسعه باید سالانه ۲۰ درصد از خدمات دستگاه‌ها هوشمند شوند. با توجه به روند کاری که صورت گرفته است تا پایان امسال حداقل ۳۰ درصد خدمات به شکل هوشمند خواهد شد و تا قبل از پایان برنامه تمام خدمات دولت هوشمند می‌شود. تاکنون تنها ۲۰ الی ۲۵ کشور پنجره ملی خدمات هوشمند با این کیفیت دارند.

زارع‌پور در پایان بیان کرد: امروز تعداد کاربران فعال در سکوهای داخلی بیش از پنج تا ۱۰ برابر شده است. به عنوان مثال کاربران حاضر در ایتا به بیش از ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار فعال رسیده است حضور مردم در این پلت‌فرم‌های داخلی ۱۰ برابر شده است. امروز سکوهای داخلی ما این توانایی را دارند که به ۱۰۰ میلیون کاربر در پیام‌رسان‌های داخلی خدمات ارائه دهند اما قبلا آرزوی برخی از مسئولان بود که پیام‌رسان‌های داخلی بتوانند ۲۰ میلیون کاربر داشته باشند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تصریح کرد: ۵۰۰ خدمت در پنجره ملی خدمات به صورت هوشمند به مردم ارائه می‌شود و امروز ۹۹ درصد دستگاه‌ها به جز یک دستگاه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شده است و آن دستگاهی که متصل نشده وزارت امور خارجه می‌باشد که به علت ملاحظات ایرانیانی است که در خارج از کشور قرار دارند حتی دستگاه قضایی نیز تمام خدمات خود را از طریق این پنجره به مردم ارائه می‌کند.

علی قورچیان

علی قورچیان

نوشته‌ی بعدی

زارع پور: ۹۹ درصد دستگاه‌ها به پنجره ملی هوشمند متصل شدند

نوشته‌های تازه

  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال
  • رضایت مردم باید در قلب توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • باید رضایت افراد مبتنی بر توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • هاشمی: هدف از مدیریت داده ها ، از بین بردن موازی و عمل بدون دردسر است
  • نگهداری اضطراری برای شرکت های دیجیتال وارد مرحله اجرایی شد
  • پایان آزار و اذیت ماهواره ای برای اخترشناسان
  • دلیل کاهش کیفیت اینترنت فیبر در خارج از کشور است
  • “پیام” باید به یک الگوی ملی تبدیل شود. معاون رئیس جمهور نوآوری ؛ ایران دیجیتال را رانندگی کنید
  • عدالت: وضعیت زیرساخت ارتباطات در رافسانجان قابل قبول نیست
  • مشاغل دیجیتال به یک برنامه زمان برنامه ریزی شده بحران نیاز دارند
  • شروع فرآیند تولید شرکت های اقتصاد دیجیتال از امکانات اضطراری
  • شورای عالی شورای عالی فضای مجازی کمیته نظارت بر رویکرد دستی را تشکیل داد
  • توسعه یک شبکه اطلاعاتی ایمن و پایدار در شبکه ملی
  • معاون شبکه ملی اطلاعات معاون وزارت ارتباطات منصوب شده است
  • آماده سازی فرودگاه Payam برای واردات فوری مواد مخدر و کالاهای اساسی
  • ادعای نصب برج های ارتباطات از راه دور در کشور درست نیست
  • برای شناسایی شرکت های فعال در خدمت نمازگزاران Arbaeen تماس بگیرید
  • “تغییر آدرس” و “درخواست انتشار در آدرس جدید” را راه اندازی کنید
  • مقاومت در برابر زیرساخت های ارتباطی در اوج جنگ 6 روزه تحمیل شده
  • ارتباط نمازگزاران از آربین با ظاهر هماهنگ و جهادی تسهیل می شود
  • وزیر ارتباطات: از هر اقدامی که باعث تضعیف نزدیکی ملی شود باید اجتناب شود
  • مردم ایران هیچ تجاوز/ نیاز به مستند سازی جنایات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده را نمی پذیرند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت دسترسی به ارتباطات به پیش شرط ها بازگشت
  • به طور خودکار مجوزهای فعالیت صادر شده توسط سازمان فناوری اطلاعات
  • بازدید از وزیر ارتباطات به سیستم عامل ها و شرکت های دیجیتال
  • پشتیبانی هدف برای شرکتهای مبتنی بر دانش در زمینه ارتباطات افزایش یافته است
  • تماس تلفنی تلفن ثابت تا پایان ماه ژوئیه رایگان بود
  • نیاز فوری به همکاری استراتژیک برای محافظت از زیرساخت های حیاتی
  • ارز مبادله Nubitx: ما مبلغ سرقت شده را جبران می کنیم
  • ایرانیان در خارج از کشور دسترسی به فرستاده های محلی/کاهش برخی محدودیت ها
  • حملات سایبری قبل از حمله به ایران/ کودکان بی گناه در یک رویا کشته شد
  • کاربران خارجی وارد برنامه می شوند.
  • شهروندان از پیام های متنی و نمایندگان مراقبت می کنند
  • تمهیدات جدید برای گیرندگان بسته های پستی نه در مقصد
  • اعلامیه وزارت ارتباطات پس از محدودیت های دسترسی به اینترنت
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های موقت اینترنت

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.