• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
شنبه, آگوست 2, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

ساخت شهربازی هوشمند در کشور برای اولین ‌بار توسط یک شرکت دانش‌بنیان

توسط محمدجواد آذری جهرمی
ژانویه 29, 2025
در اخبار
0

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه طراحی و ساخت ربات‌های تعاملی با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار در کشور یک شهربازی رباتیکی تعاملی را ساخته است. این شهربازی علاوه بر ایجاد سرگرمی برای کودکان تلاش کرده که با استفاده از هوش مصنوعی سبک جدیدی را در تفریح و آموزش کودکان با استفاده از تکنولوژی به وجود آورد.

به گزارش ایسنا، صفری، کارشناس ارشد بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان درباره چگونگی شکل‌گیری این شرکت، گفت: شرکت ما حدود هشت سال است که در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت می‌کند. شروع فعالیت این شرکت از دانشگاه امیرکبیر آغاز شده و بنیانگذارانش دانشجویان این دانشگاه بوده‌اند. 

وی با اعلام اینکه اولین محصولی که در شرکت ما طراحی شد، ربات انسان‌نما بوده، درباره دیگر محصولات این شرکت گفت: بعد از ساخت اولین ربات، شرکت فعالیت خود را در زمینه طراحی بازی‌های هوشمند و تعاملی آغاز کرد و این فعالیت منجر به ایجاد اولین شهربازی رباتیکی کشور شد و تاکنون شعب متعددی از این شهربازی طراحی و راه‌اندازی شده است. در زمان همه‌گیری کرونا ساخت یک اسباب‌بازی هوشمند را آغاز کردیم که در حال حاضر تولید شده و در دسترس عموم قرار گرفته است. این اسباب‌بازی با استفاده از هوش مصنوعی در قالب بازی‌های خاص و متنوع، به کودکان آموزش‌هایی نظیر آموزش حروف الفبای فارسی و انگلیسی، ریاضیات و اعمال مختلف آن و همچنین بازی‌هایی برای تقویت حافظه و … ارائه می‌دهد. این بازی که نهایی شده و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است، جزء بازی‌های اپلیکیشن پایه است و تیم تحقیق و توسعه این شرکت دائما در حال بروزرسانی و توسعه بازی‌های این اسباب بازی هوسمند است. 

صفری درباره ویژگی‌های منحصر به فرد شهربازی رباتیکی تعاملی تصریح کرد: بازی‌هایی که در این شهربازی استفاده می‌شود، کاملا به صورت تعاملی است. بازی‌های مرسومی را که در دیگر شهربازی‌ها مشاهده می‌کنید، در این شهربازی نمی‌بینید. در این شهربازی‌ علومی مانند هوش مصنوعی، مکانیک و الکترونیک در کنار تکنولوژی‌های نوین به کار گرفته شده است. بازی‌ها به نوعی، ترکیب دنیای دیجیتال و فیزیکی‌ هستند. برای مثال در بسیاری از شهربازی‌ها بازی صخره‌نوردی وجود دارد که به شکل‌های مختلف و به صورت فیزیکی انجام می‌شود. اما در این شهربازی صخره‌نوردی به این صورت است که علاوه بر جنبه فیزیکی، جنبه‌های مجازی بازی هم در نظر گرفته شده است. با نصب ویدئوپروژکتورها، یک سری نورهای مختلف منعکس می‌شود که هر کدام امتیاز خاصی دارند و کودکان تنها از طریق لمس آنها به امتیاز می‌رسند. در حال حاضر این شهربازی در سه شعبه در تهران و اهواز در حال فعالیت است. 

کارشناس ارشد بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان درباره عملکرد شرکت‌های فعالِ کشور در حوزه  ساخت و تولید اسباب بازی و شهربازی بیان کرد: شرکت‌های بسیاری در حوزه اسباب‌بازی در کشور در حال فعالیت هستند، اما شهربازی‌های رباتیکی و بازی هوشمند ما هیچ نمونه داخلی ندارد و می‌توان گفت حتی در خاورمیانه نیز نمونه مشابهی یافت نمی‌شود.

به گفته وی، بازی هوشمند ما صرفا دو نمونه مشابه در آمریکا و هند دارد.   

وی در خصوص مزیت این شهربازی نسبت به شهربازی‌های دیگر افزود: بیشتر شهربازی‌ها صرفا به جنبه تفریحی توجه دارند. اما شهربازی ما همواره تلاش کرده تا ابعاد علوم شناختی را نیز مورد توجه قرار دهد تا کودکان بتوانند استعدادهای خود را پیدا کرده و رشد دهند. تلاش شرکت ما بر آموزش محور بودن این شهربازی بوده است. در واقع هر یک از بازی‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که علاوه بر آموزش نکات علمی به کودکان، هوش هیجانی آنها را نیز گسترش دهند. از آنجا که بسیاری از بازی‌ها باید به صورت گروهی و با سایر کودکان انجام شود، در نتیجه کودکان کارگروهی و همکاری با یکدیگر را به خوبی می‌آموزند.  

صفری با اعلام اینکه بیشترین توان نیروی انسانی این شرکت در جهت توسعه محصولات صرف می‌شود، درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه محصولات این شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های روزانه ما برای تحقیق و توسعه محصولات صرف می‌شود، به همین جهت  بخش گسترده‌ای از نیروهای انسانی شرکت در واحد تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند.

به گفته وی افرادی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند، می‌توانند با ارسال درخواست خود، اقدام به راه‌اندازی یک شعبه از شهربازی ما کنند و این شرکت تمامی مراحل، از طراحی و ساخت تا راه‌اندازی این شعب را انجام خواهد داد، همچنین در موضوع بازاریابی و مدیریت و آموزش کارکنان نیز به آنها کمک خواهد کرد تا بتوانند بهره‌برداری خوبی از شهربازی داشته باشند.   

کارشناس ارشد بازرگانی این شرکت دانش‌بنیان، بیشترین میزان ارزبری صنعت شهربازی در کشور را مربوط به واردات تجهیزات برای ساخت شهربازی‌ها دانست و خاطر نشان کرد: ساخت شهربازی در کشور به این شکل است که تجهیزات در خارج از کشور خریداری می‌شود و در داخل اسمبل و استفاده می‌شوند؛ اما ما در شرکت خود تجهیزات را تولید می‌کنیم که در خاورمیانه بی‌رقیب است. به همین دلیل این تجهیزات و محصولات توان صادر شدن دارند، اما در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی چنین امکانی وجود ندارد.

به نقل از صندوق نوآوری، وی در خصوص میزان اشتغالزایی این شرکت، خاطر نشان کرد: به صورت مستقیم ۵۵ نفر در این شرکت اشتغال دارند، اما با توجه به اینکه محل اصلی احداث این شهربازی‌ها در مراکز و  مال‌های تجاری است و مطابق با آمارهای بازاریابی و فروشی که از این محصولات داریم، با راه‌اندازی یک شعبه از این شهربازی میزان ورودی این مراکز و مال‌های تجاری به شدت افزایش پیدا می‌کند که طبیعتا سطح فروش سایر کسب و کارهای موجود درآن مرکز تجاری نیز به تناسب زیاد می‌شود. 

صفری در خصوص نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، گفت: حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در جهت تولید و توسعه محصولات دانش‌بنیان بسیار خوب بوده است. بسترسازی و تسهیل صندوق نوآوری برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های بین‌المللی بسیار مؤثر و کاربردی است که سازوکار روتین و مناسبی برای حضور این شرکت‌ها در عرصه‌های بین‌المللی فراهم کرده است. 

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403111007374/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%86

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌ی بعدی

نگران بنزین، گوشت، مرغ و سیب‌زمینی نباشید

نوشته‌های تازه

  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید
  • نسل بعدی Simng یک ماهواره Nahyd را در فضا قرار می دهد
  • وزیر ارتباطات: نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • وزیر ارتباطات: ماهواره نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • عملیات پرواز را به فرودگاه Pajan برگردانید
  • داده های تلویزیون ماهواره ای نهید به دست آمد
  • ماهواره Nahid 2 در حال ساخت است/تهیه باند پهن ایران
  • زهره زهره با موفقیت به مدار تعیین شده تزریق شد
  • زندگی عملیاتی نهید به مدت دو سال است
  • ماهواره ارتباطات از راه دور با موفقیت در فضا+فیلم پرتاب شد
  • استفاده از سند درآمد محتوا باعث ایجاد اشتغال/ استقبال از توزیع دیجیتال خدمات می شود
  • اجرای سند به اشتراک گذاری محتوا باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود/ از توزیع دیجیتالی خدمات استقبال می کند
  • نیاز به همکاری بین بخش برای مقابله با تهدیدهای سایبری
  • هم افزایی علمی در سه زمینه از هوش مصنوعی ، امنیت کوانتومی و سایبری
  • این لایحه مهلت کد شرکت پست ملی را برای شرکت پستی به مجلس داد
  • 7000 عمل سایبری علیه ایران در طول جنگ 6 روزه انجام شد
  • اقدامات وزارت ارتباطات را برای ادامه خدمات ، نگهداری و امنیت جنگ 4 روزه شرح دهید
  • وزیر ارتباطات در پارلمان برای ارتقاء امنیت شبکه گزارش می دهد
  • ارزیابی برخی از فن آوری های جدید در حال توسعه صنعت فضایی ایران از ماهواره
  • رهبران با توجه به امنیت محاسباتی ارزیابی و ارزیابی می شوند
  • کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال طعم دستگاه ها را متوقف می کند
  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال
  • رضایت مردم باید در قلب توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.