• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, دسامبر 3, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

سیگنال ناخوشایند اپل به بازار خودروی برقی

توسط زهرا وثوقی
آگوست 15, 2024
در اخبار
0

طبق پیش‌بینی بلومبرگ، انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی پس از رشد سالانه ۶۵ درصدی در سه سال گذشته، تنها ۹ درصد در سال میلادی جاری افزایش پیدا کند. این به معنای آن است که هر شرکتی که در حال فعالیت است، برای حدود ۱۰ درصد از خریداران جدید در بازار آمریکا، مبارزه خواهد کرد.

لغو ناگهانی برنامه خودروی برقی اپل، نشانه ناامیدکننده‌ای برای بازار خودرو بوده و در عین حال، اتفاق خوشایندی برای خودروسازان به شمار می‌رود.

لی شیانگ، مدیرعامل خودروساز چینی «لی اوتو» هم پس از انتشار این خبر، به شبکه‌های اجتماعی رفت و در حساب کاربری خود در ویبو نوشت: رها کردن خودروسازی و تمرکز بر هوش مصنوعی، یک تصمیم صرفا استراتژیک در زمان مناسب است. وی همچنین خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی به هر حال پیش نیاز ساخت یک ماشین عالی است.

شرکت ایلان ماسک در یک سال گذشته، قیمت‌ فروش خودروهایش را کاهش داده و نسبت به کندی تقاضا هشدار داد در حالی که خودروسازان سنتی مانند جنرال موتورز و فورد موتور، سرمایه گذاری را به تعویق انداخته و از طرح‌های تولید عقب نشینی کرده اند. اکنون آنها یک رقیب کمتر دارند تا در یک بخش پرازدحام و نامطمئن، نگران او باشند؛ به خصوص که یک شرکت فناوری با ۶۱ میلیارد دلار نقدینگی، کنار کشیده است.

سایر ناظران بازار نظرمتفاوت‌تری داشتند؛ یوخن سیبرت از شرکت مشاوره خودرو JSC Automotive در سنگاپور گفت: این یک شمشیر دولبه برای خودروسازان است. از یک طرف، اپل یک تهدید مستقیم نیست، اما از سوی دیگر، اگر اپل به نوعی بگوید صنعت خودرو جالب نیست، این موضوع روی همه افراد دیگر تاثیر منفی می‌گذارد. هر خودروسازی باید برای سرمایه‌گذاران جالب باشد و اگر اپل مهر تائید نمی‌زند، خوب نیست. اگر بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان می‌گوید خودروها جالب نیستند، پس چرا هنوز خودتان را با خودروها به زحمت می‌اندازید؟

شوستر در مصاحبه‌ای گفت: ۹ بار از هر ۱۰ بار، اکثر آنها، این کار را اندکی چالش برانگیزتر و مطمئنا پویاتر و پیچیده‌تر از آنچه انتظار دارند، می‌یابند.

گذشته از این، برخی از این تحلیلگران تصور می‌کنند تسلا ممکن است بیشترین سود را از تغییر نظر اپل ببرد. به گفته رمزی، آخرین چیزی که ماسک یک سال پس از کاهش ۲۵ درصد یا بیشتر قیمت خودروهای خود می‌خواست، یک رقیب سیلیکون‌ولی با همان جذابیت فناوری پیشرفته بود. او گفت: آنها مطمئنا بیشترین نقطه ضعف را داشتند.

شرکت «هرتز گلوبال هولدینگز»، ماه گذشته اعلام کرد به دلیل تقاضای ضعیف، افت سریع ارزش و هزینه‌های بالای تعمیر، قصد دارد ۲۰ هزار خودروی دو گانه سوز بفروشد که معادل یک سوم از ناوگان خودروی برقی آمریکاست. این تصمیم برخلاف استقبال اولیه هرتز از خودروهای برقی تسلا و سایر خودروسازان بود.

مایک رمزی، تحلیلگر شرکت گارتنر گفت: احتمالا شرکت‌های خودروسازی راحت شده‌اند. ورود اپل به بازار از همان اول آنها را ترساند.

در حالی که جنرال موتورز به دلیل مشکلات تولید، اوضاع دشواری در ساخت خودروی برقی داشت، شرکت فورد شاهد کاهش تقاضا بوده و برنامه‌های سرمایه گذاری را محدود کرده است. جنرال موتورز قصد دارد یک کارخانه پیکاپ برقی را خارج از دیترویت افتتاح کند. شرکت مرسدس بنز آلمان هم از برنامه خود برای فروش فقط خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۰، عقب‌نشینی کرده است.

خروج اپل از بازار خودروهای برقی قبل از اینکه واقعا فعال شود، نشان می‌دهد که این حوزه تا چه حد دشوار شده است. خودروهای برقی هنوز برای اکثر مصرف‌کنندگان بسیار گران هستند و زیرساخت شارژ آنها در آمریکا، توسعه نیافته است.

جف شوستر، نائب رئیس جهانی تحقیقات خودرو در شرکت مشاوره «گلوبال دیتا» می‌گوید تصمیم اخیر اپل، مثال دیگری از این است که چطور صنعت فناوری، ایجاد تغییرات اساسی در بخش خودرو را دست کم می‌گیرد. همه از آن دنیا فقط به خودرو نگاه می‌کنند و فکر می‌کنند «اوه، این دایناسورها، ما می‌توانیم وارد شویم، آسان است، چه چیزی می‌تواند اینقدر دشوار باشد؟ ما تلفن تولید می‌کنیم و همه این فناوری را داریم، می‌توانیم بازار خودرو را به دست بگیریم.»

به گزارش ایسنا، با تصمیم این غول سازنده محصولات الکترونیکی برای لغو برنامه ساخت خودروی برقی، یک تهدید در بازار اشباع زده خودروی برقی حذف شد و تسلا و خودروسازان دیترویت می‌توانند نفس راحتی بکشند.

استارتاپ‌های برقی در حال حاضر در بحبوحه فروش ضعیف و ضرردهی سنگین، برای بقا تقلا می‌کنند. شرکت خودروسازی «ریویان»، تولید ثابت را در سال میلادی جاری پیش‌بینی کرده و از تصمیمش برای اخراج کارکنان خبر داده است. این خبر به بزرگترین ریزش سهام «ریویان» منجر شد. شرکت خودروسازی گروه لوسید هم امسال تنها ۹ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد کرد که این شرکت را در وضعیت مالی ضعیف‌تری قرار می‌دهد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402120906064/%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D9%86%D8%A7%D9%84-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C

ماسک روز سه شنبه با ارسال پستی در شبکه اجتماعی ایکس با یک ایموجی سلام و یک سیگار، این حرکت را جشن گرفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، براد هولدن، بنیانگذار شرکت جستجوی مدیر اجرایی هولدن ریچاردسون، گفت: خودروسازان اکنون به دنبال جذب برخی از استعدادهای ناخواسته اپل هستند.

زهرا وثوقی

زهرا وثوقی

نوشته‌ی بعدی

وزیر ارتباطات:‌ رفع موانع اقتصاد دیجیتال را با همه ظرفیت‌ها دنبال می‌کنیم

نوشته‌های تازه

  • ایجاد شرکتی توسط رهبران سابق تسلا، گوگل و انویدیا برای ساخت پیشرفته ترین ربات انسان نما در جهان.
  • ارائه پروژه های پستی نوآورانه در اجلاس APPU
  • زمان در مریخ سریعتر از زمین حرکت می کند
  • برای تهیه یک سند مهم تماس بگیرید
  • اپل امسال 247 میلیون گوشی آیفون را روانه بازار خواهد کرد
  • ربات انسان نمای انگلیسی زودتر از بقیه برخاست!
  • فضانورد روسی به دلیل نقض قوانین امنیت ملی از ماموریت ناسا حذف شد
  • با یک سیاهچاله در عکس روز ناسا از نزدیک ببینید
  • قیمت ارزهای دیجیتال باز هم افزایش یافت – ایسنا
  • ایران و روسیه؛ بنیانگذار اکوسیستم مشترک برای آینده دیجیتالی جهان
  • برای سفر به مریخ چه وسایلی را ببندیم؟
  • سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به کرمان
  • اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص افزایش تعرفه اینترنت موبایل
  • وزیر ارتباطات: دولت وارد انحصار نمی شود/ بخش خصوصی محور توسعه اقتصاد دیجیتال است
  • حذف عوارض شهری از تاکسی های اینترنتی اعلام شد
  • وزیر ارتباطات: محدود شدن اینترنت به امنیت مصرف کننده آسیب می زند
  • وزیر ارتباطات: محدود کردن اینترنت نه تنها کمک کرده است، بلکه به امنیت کسب و کار و مصرف کننده نیز آسیب وارد کرده است
  • نقش «سگ نگهبان» در تحقق اهداف دولت هوشمند
  • 347 پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمان افتتاح شد
  • بیت کوین به نقطه مطلوب رسید – ایسنا
  • لزوم سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری برای افزایش سهم اقتصاد دیجیتال/ تشکیل کنسرسیوم هوش مصنوعی در کرمان
  • اولین هوش مصنوعی برای خودروهای خودران منتشر شد
  • وزیر ارتباطات: کیفیت اینترنت را به عنوان «اکسیژن تجارت» برمی گردانیم.
  • استفاده از کلاستر پردازنده گرافیکی با ظرفیت 20 پتافلاپ در کشور
  • اولین تصویر از سیستم های زهکشی رودخانه ها در مریخ
  • تیم کوک، معاون هوش مصنوعی اپل، این شرکت را ترک کرد
  • پایان دورکاری در اینستاگرام – ایسنا
  • اولین اروپایی که به ماه سفر کرد آلمانی بود
  • افتتاح مجتمع ارتباطات و فناوری اطلاعات و اولین رویداد تخصصی امنیت سایبری در استان کرمان
  • عکس ناسا از روز یک کهکشان مارپیچی با مرکز فعال
  • هند به سازندگان گوشی های هوشمند دستور نصب اپلیکیشن امنیتی را می دهد
  • جزئیات افزایش 20 درصدی تعرفه اینترنت همراه
  • وزیر ارتباطات: دانشگاه های کرمان باید در تحولات دیجیتال تخصصی پیشرو باشند
  • فیلم | آنچه در افتتاح متمرکز 347 پروژه ارتباطی کرمان با حضور وزیر ارتباطات رخ داد.
  • وزارت ارتباطات چه برنامه ای برای حفاظت از داده های کشور دارد؟
  • افزایش تعرفه اینترنت اپراتورهای تلفن همراه
  • نسل اول آیفون SE قدیمی شده است
  • ثبت نام ماراتن ملی برنامه نویسی تلفن همراه آغاز شد
  • ضرغامی: فیلتر کردن بسترهای خارجی کمکی به حل مشکلات نمی کند
  • ضرغامی: فیلتر کردن بسترهای خارجی کمکی به حل مشکلات نمی کند
  • فرودگاه های شناور خورشیدی; حلقه مفقوده رونق تاکسی های پرنده
  • صورت فلکی ماهواره ای جدید چین برای نظارت بر ترافیک فضایی
  • استفاده از هوش مصنوعی دانش ما را کاهش می دهد!
  • هوش مصنوعی با شعر گول می خورد!
  • آمازون و گوگل یک سرویس چند ابری راه اندازی کرده اند
  • یک دانش آموز 17 ساله هندی یک معلم رباتیک ساخت
  • هوش مصنوعی چین برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی شد
  • ثروتمندترین افراد جهان در سال 2025 چه کسانی هستند؟
  • پروژه فیبر نوری; پیشرانان عدالت ارتباطی در کشور
  • “ChatGPT” در زمینه چت ربات های هوش مصنوعی شکست می خورد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.