به گفته مقامات ، پیام های متنی سرشماری موظف بود اصطلاح “لغو” را در پایان پیامک خود درج کند تا مشترکان بتوانند متن را از اعدادی که از پیام کوتاه دریافت کرده اند لغو کرده و متن را به پیام کوتاه ارسال کرده و در پیامک مشترک شوند.
به گفته ISNA ، افزایش پیامک های تبلیغاتی و شکایات زمان و زمان این متون باعث شده است که اندام نظارتی رادیو و ارتباطات از راه اندازی سیستمی به نام 2 برای مسدود کردن این پیامک ها استفاده کند. با گذشت زمان ، این متون کاهش می یابد ، اما برخی از کاربران هنوز از آن ناراضی هستند.
سرانجام ، برای حل این مشکل ، اپراتورهای تلفن همراه موظف بودند در صورت ارسال پیام کوتاه بدون درخواست مشترک و رضایت ، بلافاصله با متخلفین برخورد کنند و شماره مورد نظر را به تنظیم کننده اعلام کنند تا جلوی ارسال پیامک را بگیرند.
همچنین ، ارسال پیام های متنی از سرشماری سرویس برای درج اصطلاح “لغو” در پایان پیام کوتاه آنها ضروری بود تا مشترکین بتوانند با ارسال شماره 1 به پیام کوتاه و برای مشترکین و دریافت پیام های متنی ، پیامک را لغو کنند.
Mehdi Gholich Khani-Vice-President of Planning and Observation of the Directorate-General for Consumer Protection said the activation and deactivation of advertising texts, saying that in order to obey the rights to the consumer and information technology, and to receive and do not receive mass advertising texts from all the chapters, advertising SMS for advertising SMS, advertising SMS for the chapters advertising SMS for the chapters for every chapters, advertising SMS SMS برای فصل برای هر فصل برای هر فصل ، پیامک های تبلیغاتی برای هر فصل ، پیامک تبلیغاتی برای هر فصل ، پیامک های تبلیغاتی برای هر فصل ، پیامک های تبلیغاتی برای هر فصل ، پیامک های تبلیغاتی برای هر فصل ، تبلیغات پیام کوتاه برای هر فصل ، پیامک های تبلیغاتی برای هر فصل.
به گفته وی ، مشترکان می توانند برای گزارش و پیام های متنی شماره 2 را به همان شماره ارسال کنند (متون ارسال شده به یک شرکت یا فروشگاه پس از پیوستن به باشگاه مشتری).
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین بر نارضایتی مصرف کنندگان به ویژه تأکید کرد و از این نظر ، حمید فتاهی ، رئیس نهاد نظارتی رادیو و ارتباطات ، از رفتار تماس های تبلیغاتی صوتی و متون حومه شهر خبر داد.
براساس فاتاکی ، طبق قطعنامه کمیسیون ارتباطات ، کلیه صاحبان مجوز برای دستگاه های تلفن همراه موظفند مطابق با قوانین نظارتی رادیو و ارتباطات از راه دور ، یک سیستم مکالمه صوتی آزار دهنده و ناخواسته را راه اندازی کرده و از دسترسی به شبکه خود جلوگیری کنند. علاوه بر این ، اپراتورها موظفند سیستم نقض پیام کوتاه خود را راه اندازی کرده و نقض سیم کارت را شناسایی و مسدود کنند.
مشترکانی که بدون رضایت خود پیامک جمعی دریافت می کنند می توانند با مراجعه به سیستم ثبت نام شکایت در https://3.cra.ir یا خواستار شکایات خود برای دریافت متون تبلیغاتی آزار دهنده ، شکایات خود را ارائه دهند.
پایان پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404031710240/%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%DA%A9-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%DA%AF%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%AD%D9%81%D8%B8-%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86