• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
یکشنبه, جولای 27, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

همه‌چیز درباره پنجره‌ای که به هوشمندی دولت منجر شد

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 18, 2024
در اخبار
0

سازمان فناوری اطلاعات ایران، متولی پیاده‌سازی و نگهداری پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است. کاربران می‌توانند از طریق آدرس پنجره ملی خدمات دولت هوشمند (my.gov.ir) و تکمیل اطلاعات درخواستی ثبت‌نام کنند. پس از احراز هویت، کد تأیید به تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود.

اگرچه همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم طرح هوشمندسازی خدمات مورد توجه قرار گرفت و سازمان های بسیاری از جمله گمرک و تأمین اجتماعی به این پنجره متصل شدند؛ اما در سال ۱۴۰۲ این هدف مهم به صورت جدی دنبال شد به گونه ای که تکلیفی از جمله ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات دستگاه ها به صورت تمام الکترونیک از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود. طبق این دستور همه دستگاه ها باید تا پایان آبان ماه انجام و تا پایان آذرماه هم همه استعلامات خود را با دستگاه های دیگر به صورت تمام الکترونیکی انجام می دادند.  

با نزدیک شدن به پایان سال و اعلام رسمی مسئولان، بیش از ۴۰۰۰ خدمت از طریق این پنجره ارائه و تعداد کاربران از ۴۰ میلیون نفر عبور کرد و میزان اتصال دستگاه‌های اجرایی به درگاه گفته شده به ۹۸ درصد رسید. طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات در حال حاضر همه دستگاه‌ها به پنجره خدمات دولت هوشمند آمده‌اند و بیش از ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق این پنجره انجام می‌شود.

وی گفته است به دنبال هوشمندسازی هم هستند، یعنی اصلا مداخله انسانی در کار نباشد، نه اینکه پس از ثبت درخواست در سامانه از افراد بخواهند مراجعه حضوری داشته باشند. دنبال این هستند که هم مراجعه حضوری حذف شود و هم گرفتن مدرک از افراد حذف شود، چون امکان بروز فساد و جعل در این مراحل وجود دارد و همه خدمات در هر ساعت از شبانه روز داده شود. این تعریف خدمات هوشمند است.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403022316818/%D9%87%D9%85%D9%87-%DA%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%85%D9%86%D8%AC%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

البته وی پیش از این گفته بود امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهند کرد و سال گذشته ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و ۱۲ درصد از آن هوشمند بوده و تلاش می‌ شود امسال این میزان به ۳۰ درصد برسد.

تحقق دولت هوشمند و ایجاد یک پنجره واحد برای ارائه خدمات الکترونیکی یکی از وعده‌هایی بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از دریافت رأی اعتماد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد. چراکه عقب ماندگی‌هایی در این زمینه وجود داشت و نظر کمیت خدمات الکترونیکی در رتبه ۸۰ و از نظر کیفیت در رتبه ۱۱۸ از بین ۱۹۳ کشور در دنیا قرار داشتیم که لزوم ارتقاء این شاخص بیش از پیش احساس می‌شد.   

هدف از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استانداردسازی فعالیت‌های دولت و حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمت‌محور عنوان شده است؛ به عبارتی وقتی خدمات استاندارد می‌شود، اولین نکته‌ شفافیت در اطلاع‌رسانی و تسهیل دسترسی به خدمات است یعنی مردم مسیر دسترسی و اخذ خدمات مورد نیازشان را شناسایی می‌کنند؛ بنا بر اعلام تاکنون نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است.

بر این اساس، درگاه ملی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند جایی است که شناسنامه خدمات مورد تأیید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با آخرین ویرایش‌ها، اطلاعات و شرایطی که برای دریافت این خدمات مورد نیاز است، معرفی کانال‌های دریافت خدمت و اینکه برای اخذ خدمت به کجا مراجعه کنند و تمامی اطلاعات مورد نیاز ارائه خدمت را می‌توانند در این پرتال ملی دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، ارایه‌دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به “پنجره واحد خدمات هوشمند دولت” شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور طی سالهای گذشته تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شد.  

زارع‌پور تأکید کرد: نزدیک به ۱۲ درصد ارائه خدمات دولت یعنی حدود ۵۰۰ خدمت، هوشمند شده است و دنبال این هستیم که این خدمات را امسال دو برابر کنیم. در برنامه هفتم توسعه هم آمده است تا پایان این برنامه همه خدمات باید هوشمند شود یعنی این تکلیف را برای خودمان ایجاد کرده‌ایم تا همه زمینه‌های فساد اداری از بین برود.

هدف از این طرح استانداردسازی فعالیت‌های دولت و حرکت به سمت معماری سرویس‌گرا و خدمت‌محور عنوان شد؛ وقتی خدمات استاندارد می‌شود اولین نکته‌ای که اتفاق می‌افتد این است که شفافیت در اطلاع‌رسانی و دسترسی به خدمات صورت می‌گیرد، یعنی مردم با دسترسی به این خدمات مسیر اخذ خدمات را شناسایی می‌کنند و همچنین دسترسی به خدمات الکترونیک نیز حاصل می‌شود.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین

نوشته‌های تازه

  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید
  • نسل بعدی Simng یک ماهواره Nahyd را در فضا قرار می دهد
  • وزیر ارتباطات: نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • وزیر ارتباطات: ماهواره نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • عملیات پرواز را به فرودگاه Pajan برگردانید
  • داده های تلویزیون ماهواره ای نهید به دست آمد
  • ماهواره Nahid 2 در حال ساخت است/تهیه باند پهن ایران
  • زهره زهره با موفقیت به مدار تعیین شده تزریق شد
  • زندگی عملیاتی نهید به مدت دو سال است
  • ماهواره ارتباطات از راه دور با موفقیت در فضا+فیلم پرتاب شد
  • استفاده از سند درآمد محتوا باعث ایجاد اشتغال/ استقبال از توزیع دیجیتال خدمات می شود
  • اجرای سند به اشتراک گذاری محتوا باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود/ از توزیع دیجیتالی خدمات استقبال می کند
  • نیاز به همکاری بین بخش برای مقابله با تهدیدهای سایبری
  • هم افزایی علمی در سه زمینه از هوش مصنوعی ، امنیت کوانتومی و سایبری
  • این لایحه مهلت کد شرکت پست ملی را برای شرکت پستی به مجلس داد
  • 7000 عمل سایبری علیه ایران در طول جنگ 6 روزه انجام شد
  • اقدامات وزارت ارتباطات را برای ادامه خدمات ، نگهداری و امنیت جنگ 4 روزه شرح دهید
  • وزیر ارتباطات در پارلمان برای ارتقاء امنیت شبکه گزارش می دهد
  • ارزیابی برخی از فن آوری های جدید در حال توسعه صنعت فضایی ایران از ماهواره
  • رهبران با توجه به امنیت محاسباتی ارزیابی و ارزیابی می شوند
  • کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال طعم دستگاه ها را متوقف می کند
  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال
  • رضایت مردم باید در قلب توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • باید رضایت افراد مبتنی بر توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • هاشمی: هدف از مدیریت داده ها ، از بین بردن موازی و عمل بدون دردسر است
  • نگهداری اضطراری برای شرکت های دیجیتال وارد مرحله اجرایی شد
  • پایان آزار و اذیت ماهواره ای برای اخترشناسان
  • دلیل کاهش کیفیت اینترنت فیبر در خارج از کشور است
  • “پیام” باید به یک الگوی ملی تبدیل شود. معاون رئیس جمهور نوآوری ؛ ایران دیجیتال را رانندگی کنید
  • عدالت: وضعیت زیرساخت ارتباطات در رافسانجان قابل قبول نیست

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.