• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه, جولای 28, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

هوش مصنوعی ، یک معلم قانون اشتباه شد!

توسط هستی وفایی
ژوئن 2, 2025
در اخبار
0
هوش مصنوعی ، یک معلم قانون اشتباه شد!

محققان برای ارائه کلاس مناسب دانشگاه گپ زدند ، اما این هوش مصنوعی با اشتباهات مداوم روبرو شد.

به گفته اینا ، ایده این بود که ابزارهای هوش مصنوعی تولیدی مانند GPT Chat می توانند با هر سبک آموزشی که معلم تعیین کرده است ، سازگار شود. این هوش مصنوعی می تواند قدم دانش آموزان را برای حل مشکلات بدون پاسخ مستقیم و ارائه بازخورد فوری و دقیق به نقاط ضعف هر دانش آموز هدایت کند.

با وجود شور و شوق زیاد ، مطالعات محدودی در مورد ارائه واقعی هوش مصنوعی در محیط آموزشی ، به ویژه در دوره های ساختاری دانشگاه وجود دارد.

در سال چهارم ، یک گپ آموزشی به نام SmartTest طراحی شد که بخشی از یک پروژه بزرگ برای دموکراتیک کردن دسترسی به ابزارهای اطلاعاتی مصنوعی در آموزش بود.

بر خلاف چت های عمومی ، تلفن های هوشمند تست به ویژه برای معلمان طراحی شده اند تا شامل سؤالات ، پاسخ های نمونه و مدل های گفتگو شوند. این امر باعث می شود چت ها سؤالات مرتبط بپرسند ، بازخورد دقیق و منسجم را ارائه دهند و خطاهای رایج را کاهش دهند. همچنین ، تلفن هوشمند تست قرار بود از روش سقراطی استفاده کند تا دانش آموزان فکر کنند ، نه فقط به آنها پاسخ دهند.

آزمایش هوشمند در پنج مرحله از آزمایش در طی یک حقوق جزا در دانشگاه والونگونگ در سال 2 مورد بررسی قرار گرفت. در سه مرحله اول ، از سناریوهای حقوقی کوتاه مدت استفاده شد. دو مرحله آخر شامل سؤالات آسان تر و مستقیم تر است.

حدود 5 دانش آموز در هر مرحله ، داوطلبانه و ناشناس با این هوش مصنوعی در تعامل بودند. مکالمات آنها با چت ها ذخیره می شود.

تلفن های هوشمند تست برای شناسایی نقاط ضعف علمی دانش آموزان مفید بودند. اما در سه چرخه اول ، بین 2 ٪ تا 5 ٪ مکالمات شامل حداقل یک بازخورد فریب خورده ، گمراه کننده یا گمراه کننده بود.

وقتی در چرخه های چهارم و پنجم به سؤالات ساده تر روی آوردیم ، درصد خطاها به 2 تا 5 درصد کاهش یافت. با این حال ، حتی در بهترین چرخه ها ، برخی از اشتباهات باقی مانده است. به عنوان مثال ، چت ها ابتدا جواب اشتباه را تأیید کردند ، پس از آن آنها پاسخ درستی را ارائه دادند که می تواند دانش آموز را گیج کند.

مهم

نکته جالب دیگر کار سخت مورد نیاز برای عملکرد مناسب بود. برخلاف ایده معمول هوش مصنوعی به عنوان ابزاری پس انداز ، راه اندازی تلفن هوشمند مورد نیاز برای مهندسی دقیق دستورالعمل های گسترده و ارزیابی های دستی از اساتید. این تناقض در ابزاری که باید به صرفه جویی در وقت کمک کند ، اما برای زیر سوال بردن فواید عملی وی زمان زیادی طول می کشد.

مشکل اصلی: بی ثباتی

رفتار هوشمندانه آزمون غیرقابل پیش بینی بود. در چنین شرایطی ، گاهی اوقات بازخورد بسیار خوبی را ارائه می داد ، گاهی اوقات اطلاعات گیج کننده یا گیج کننده را ارائه می داد.

برای مرور بهره وری مدل های جدیدتر ، ما نسخه اصلی گپ GPT-4 را با 2025 جایگزین کردیم. اما مدل جدید بهتر و گاهی بدتر کار نمی کند. بنابراین ارتقاء مدل لزوماً به معنای بهبود نتایج آموزشی نیست.

نتیجه گیری برای معلمان و دانش آموزان

استفاده از هوش مصنوعی در آموزش و پرورش مزایا و محدودیت هایی دارد. این می تواند در بی اهمیت و خودآزمایی مفید باشد ، اما برای یادگیری عمیق ، قابل اعتماد و دقیق کافی نیست.

از طرف دیگر ، دانش آموزان بازخورد اضطراری و لحن چت را دوست داشتند و گفتند که این امر به کاهش اضطراب کمک می کند. با این حال ، پاسخ های اشتباه می تواند باعث سوء تفاهم شود.

در آخرین نظرسنجی ، 76 ٪ دانش آموزان گفتند که وجود یک تلفن هوشمند بهتر از آنچه بود بود. اما تنها 27 درصد ترجیح می دهند از هوش مصنوعی بازخورد اضطراری دریافت کنند و تقریباً نیمی از آنها ترجیح می دهند منتظر بررسی های انسانی باشند.

نتایج نشان می دهد که هوش مصنوعی تولیدی هنوز باید ابزاری برای یادگیری در نظر گرفته شود.

پتانسیل آن واقعی است ، اما محدودیت های آن نیز جدی است. خواندن بیش از حد هوش مصنوعی بدون ارزیابی دقیق می تواند کیفیت آموزش را به خطر بیندازد.

پایان پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404031207907/%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D9%85%D8%B9%D9%84%D9%85-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

هستی وفایی

هستی وفایی

نوشته‌ی بعدی
AREF: از اقدامات کوتاه و رقابتی در امنیت فضای مجازی خودداری کنید

AREF: از اقدامات کوتاه و رقابتی در امنیت فضای مجازی خودداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه

  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید
  • نسل بعدی Simng یک ماهواره Nahyd را در فضا قرار می دهد
  • وزیر ارتباطات: نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • وزیر ارتباطات: ماهواره نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • عملیات پرواز را به فرودگاه Pajan برگردانید
  • داده های تلویزیون ماهواره ای نهید به دست آمد
  • ماهواره Nahid 2 در حال ساخت است/تهیه باند پهن ایران
  • زهره زهره با موفقیت به مدار تعیین شده تزریق شد
  • زندگی عملیاتی نهید به مدت دو سال است
  • ماهواره ارتباطات از راه دور با موفقیت در فضا+فیلم پرتاب شد
  • استفاده از سند درآمد محتوا باعث ایجاد اشتغال/ استقبال از توزیع دیجیتال خدمات می شود
  • اجرای سند به اشتراک گذاری محتوا باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود/ از توزیع دیجیتالی خدمات استقبال می کند
  • نیاز به همکاری بین بخش برای مقابله با تهدیدهای سایبری
  • هم افزایی علمی در سه زمینه از هوش مصنوعی ، امنیت کوانتومی و سایبری
  • این لایحه مهلت کد شرکت پست ملی را برای شرکت پستی به مجلس داد
  • 7000 عمل سایبری علیه ایران در طول جنگ 6 روزه انجام شد
  • اقدامات وزارت ارتباطات را برای ادامه خدمات ، نگهداری و امنیت جنگ 4 روزه شرح دهید
  • وزیر ارتباطات در پارلمان برای ارتقاء امنیت شبکه گزارش می دهد
  • ارزیابی برخی از فن آوری های جدید در حال توسعه صنعت فضایی ایران از ماهواره
  • رهبران با توجه به امنیت محاسباتی ارزیابی و ارزیابی می شوند
  • کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال طعم دستگاه ها را متوقف می کند
  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال
  • رضایت مردم باید در قلب توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • باید رضایت افراد مبتنی بر توسعه اینترنت در مناطق مختلف باشد
  • هاشمی: هدف از مدیریت داده ها ، از بین بردن موازی و عمل بدون دردسر است
  • نگهداری اضطراری برای شرکت های دیجیتال وارد مرحله اجرایی شد
  • پایان آزار و اذیت ماهواره ای برای اخترشناسان
  • دلیل کاهش کیفیت اینترنت فیبر در خارج از کشور است
  • “پیام” باید به یک الگوی ملی تبدیل شود. معاون رئیس جمهور نوآوری ؛ ایران دیجیتال را رانندگی کنید
  • عدالت: وضعیت زیرساخت ارتباطات در رافسانجان قابل قبول نیست

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.