• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
جمعه, آگوست 22, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

پیام‌رسان‌های داخلی و انتخابات ریاست جمهوری؛ دلیل اقبال مردم چه بود؟

توسط محمدجواد آذری جهرمی
آگوست 4, 2024
در اخبار
0

در انتخابات ریاست جمهوری شاهد رغبت ستادهای نامزدها و همچنین کاربران در استفاده از ظرفیت پیام رسان‌های داخلی بود که موجب شد تا مرکز ملی فضای مجازی در تعامل با سکوهای داخلی، ارائه خدمات به نامزدها را تسهیل و متنوع کند.

به گزارش ایسنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درحالی به پایان رسید که سهم فضای مجازی در عرصه تبلیغات و کنشگری نامزدها و ستادهای انتخاباتی بیش از سایر دوره‌ها به چشم می‌آمد. یکی از تفاوت‌های این دوره انتخابات نسبت به سایر ادوار این بود که نشان داد که توسعه کاربری پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در افزایش مشارکت و تقویت توان داخلی در عرصه فضای مجازی تأثیر بسزایی داشت.

سکوهای داخلی در این انتخابات توانستند چند نکته مهم را نسبت خود به منصه ظهور و اثبات برسانند؛ علاوه بر ارائه خدمات متنوع به نامزدها و قابلیت های منحصر به فردی همچون ردیابی فیک نیوزها و برخورد با اخبار جعلی، از بین بردن و نفی نفی دوقطبیدگی بین کاربران سکوهای داخلی و خارجی بود.

پیش از انتخابات برخی مدعی می‌شدند اقشار مذهبی و طرفدار حاکمیت در سکوهای داخلی حضور دارند و بخش دیگری از کاربران بخصوص قشر خاکستری همگی در سکوهای خارجی فعالیت می‌کنند اما طبق بررسی‌های صورت گرفته در نظر سنجی‌ها و بخصوص در انتخابات این مطلب تا حد زیادی نفی می‌شود به این صورت که هرچه تعداد کاربران سکوها افزایش پیدا کند به واقعیت جامعه نزدیک‌تر می‌شود.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، این موضوع در سکو و پیام‌رسانی مثل روبیکا با بیش از ۴۳ میلیون کاربر فعال ماهانه، صدق می‌کند و می‌توانیم کاربران آن را تقریبا بازنمایی واقعی از جامعه ایرانی بدانیم. شاهد مثال آن تعداد مخاطبان کانال‌های آقایان پزشکیان و جلیلی در روبیکا است که به نظرسنجی‌های میدانی و تحلیل‌های محتوایی بسیار نزدیک است.

پیام‌رسان‌های داخلی و انتخابات ریاست جمهوری؛ دلیل اقبال مردم چه بود؟

علاوه بر روبیکا، در مورد پیام رسان ایتا نیز ادعا می‌شد که همه کاربران آن اقشار مذهبی و انقلابی هستند اما این ادعا با تعداد کاربران این پیام‌رسان صحت ندارد. در زمان انتخابات نیز بخشی از توان فضای مجازی ستادهای انتخاباتی در سکوهای داخلی از جمله ایتا متمرکز شده بود.
 

پیام‌رسان‌های داخلی و انتخابات ریاست جمهوری؛ دلیل اقبال مردم چه بود؟

این مسئله در سایر پیام‌رسان‌های داخلی از جمله “بله” نیز قابل مشاهده بود که شاهد رقابت بین نامزدها از جمله آقایان پزشکیان و جلیلی در جذب مخاطب بودیم.

مزیت نسبی سکوهای داخلی؛ عامل ترغیب نامزدها به استفاده از این ظرفیت

همانطور که اشاره شد یکی از مزایای سکوهای داخلی نسبت به خارجی‌ها، ارائه خدمات متنوعی و در دسترسی بود که روند دسترسی به آنها از طریق جلسات متعدد ستاد انتخابات مرکز ملی فضای مجازی با مدیران سکوهای داخلی فراهم شد. برخی از این امکانات شامل تیک آبی(نشان ویژه‌ای که کانال را از دیگر کانال‌ها متمایز می‌کند) پین گفتگو، تبلیغ درون کانالی، رشد سریع دنبال کنندگان و … می شد که بصورت عادلانه در خدمت همه نامزدها قرار گرفته بود.

براساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی، علاوه بر ارائه خدمات در دسترس، سکوهای داخلی برخلاف خارجی‌ها که در همکاری برای جلوگیری انتشار فیک نیوزها سر باز می زنند، اقداماتی در این راستا صورت دادند که یکی از این کارها، معرفی یک شناسه (آیدی) برای دریافت گزارش‌های تخلفات انتخاباتی بود تا کاربران بتوانند از این طریق هرگونه محتوا که مشکوک به تخلف انتخاباتی را جهت بررسی بیشتر توسط مراجع ذیصلاح به شناسه مذکور ارسال کنند که گزارشات خوبی از این طریق نیز دریافت شد.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1403051409284/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A7%D9%82%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی

محمدجواد آذری جهرمی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۰) سیاستمدار و مدیر ارشد اجرایی ایرانی است که از ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم حسن روحانی بود. آذری جهرمی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعت آب برق است و فعالیت شغلی خود را از سال ۱۳۸۴ به عنوان کارشناس فنی وزارت اطلاعات آغاز کرد. او از ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ مدیرکل امنیت سیستم‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات بود.[۷] او در سال آخر فعالیت دولت یازدهم، برای مدت کمتر از یک سال، از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۶ به عنوان معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت فعالیت می‌کرد.[۸][۹] وی نخستین وزیر جمهوری اسلامی ایران است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ متولد شده‌است.[۱۰] به عبارتی جوانترین وزیر دولت دوازدهم می‌باشد.

نوشته‌ی بعدی

زائر پست، سامانه ای برای پیگیری اقلام یافت شده زائران اربعین

نوشته‌های تازه

  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است
  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس
  • حمایت از فعالان هوش مصنوعی و معرفی مناطق آن یکی از اولویت های کشور است
  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • کد تخفیف ازکی 1404: راز خرید بیمه خودرو با 30 درصد تخفیف + راهنمای فعال‌سازی فوری
  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.