• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
شنبه, آگوست 2, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

۳ میلیارد نفر – دقیقه بازی رایانه‌ای، ظرفیتی خارق‌العاده برای فرهنگ‌سازی و خلق ارزش افزوده است

توسط مریم رضایی
آگوست 17, 2024
در اخبار
0

رئیس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: علم وقتی به عرصه ظهور و پیاده شدن وارد می‌شود، فناوری را حاصل می‌کند؛ اما فرهنگ، محصول هنر را تولید می‌کند؛ بنابراین دو محصول نهایی فناوری و هنر ماحصل علم و فرهنگ هستند.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402102417200/%DB%B3-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به گرایش ۳۴ میلیون ایرانی به بازی‌های رایانه‌ای و ظرفیت‌های بالقوه کشور در حوزه‌های فرهنگ، تاریخ و ادبیات و نیروی انسانی جوان بر ضرورت سرمایه‌گذاری هرچه بیشتر در این صنعت خلاق تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در اختتامیه نهمین جشنواره ملی بازی‌های رایانه‌ای فجر که با حضور محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسنلو؛ دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم، محمد امین حاجی هاشمی؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و جمعی از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد؛ با اشاره به این‌که رویداد سرمایه‌گذاری که به این جشنواره افزوده شده، اتفاق مثبتی است و می‌تواند به توسعه این صنعت خلاق کمک کند، افزود: اگرچه برای شروع، این حجم سرمایه گذاری قابل تقدیر و اتفاق مبارکی است، اما با توجه به ظرفیت‌های کشور در این حوزه، حجم سرمایه‌گذاری در حوزه بازی‌های رایانه‌ای باید در آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، افزود: وقتی فناوری، هنر و کسب و کار در این زمانه با یکدیگر ممزوج می‌شوند، موجود جدید و منحصر به فردی تحت عنوان شرکت یا مؤسسه خلاق را شکل می‌دهند. در شرکت‌های خلاق، بال فناوری و خلاقیت قوی‌تر است و در ستاد فناوری‌های نرم و فرهنگی این موضوع مورد توجه و حمایت قرار دارد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، دهقانی فیروزآبادی، صنعت خلاق بازی‌های رایانه‌ای را یکی از فرصت‌های بزرگ خلق ارزش افزوده و اشتغال دانست‌ و گفت: امروز رقابت شرکت‌ها بر سر این است که محتواها تا چه میزان توجه و زمان از مخاطب جلب کنند. در ایران به طور متوسط ۳۴ میلیون نفر روزانه به میزان ۹۵ دقیقه بازی می‌کنند یعنی سه میلیارد نفر-دقیقه، که این میزان ظرفیتی خارق‌العاده برای خلق ارزش افزوده، فرهنگ‌سازی و آموزش است؛ بنابراین به این حوزه باید به عنوان یک بازار جدی نگاه کنیم و وقتی درباره بازاری به این حجم و بزرگی صحبت می‌کنیم، قطعا باید حجم قابل توجهی از سرمایه‌گذاری را در این حوزه شاهد باشیم. این که معاونت علمی هم توجه ویژه‌ای به حمایت از توسعه این صنعت خلاق دارد، به دلیل اهمیت بالای این حوزه است.

وی اظهار کرد: خداوند در دو موهبت عقل و جان به بشر محبت خود را روا داشته و در سایه این دو نعمت خدادادی، دو مولود علم در سایه عقل و دیگری فرهنگ در سایه جان شکل گرفته‌اند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان این‌که ترکیب فناوری، نوآوری و بازار، زمینه‌ساز شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان ترکیب نوآورانه‌ای از فناوری کسب و کار هستند و نوآوری‌های فناورانه عرضه می‌کنند. در سوی دیگر وقتی خلاقیت و هنر با کسب و کار ممزوج می‌شود، شرکت‌های صنایع دستی و فرهنگی به وجود می‌آیند.

مریم رضایی

مریم رضایی

نوشته‌ی بعدی

آغاز به کار لیگ پیش‌بینی جام ملت‌های آسیا در همراه‌من

نوشته‌های تازه

  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen
  • برقراری ارتباط پایدار از ایران تا کربلی
  • ساختار ماهواره ای نهید نشانه دسترسی به قله های تکنولوژی/ وزیر ارتباطات است
  • برای بازیابی خدمات بیش از 5 میلیون سرویس پستی به مردم در طول جنگ/راه اندازی خدمات ارائه دهید
  • ارائه بیش از 2 میلیون نشریه در طول جنگ
  • نیکزاد: راه اندازی ماهواره Nahid 2 یک افتخار ملی است
  • خواستار طراحی “به نام ایران” شوید
  • نسل بعدی Simng یک ماهواره Nahyd را در فضا قرار می دهد
  • وزیر ارتباطات: نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • وزیر ارتباطات: ماهواره نهید اولین ماهواره ارتباطات از راه دور در ایران در گروه KU است
  • عملیات پرواز را به فرودگاه Pajan برگردانید
  • داده های تلویزیون ماهواره ای نهید به دست آمد
  • ماهواره Nahid 2 در حال ساخت است/تهیه باند پهن ایران
  • زهره زهره با موفقیت به مدار تعیین شده تزریق شد
  • زندگی عملیاتی نهید به مدت دو سال است
  • ماهواره ارتباطات از راه دور با موفقیت در فضا+فیلم پرتاب شد
  • استفاده از سند درآمد محتوا باعث ایجاد اشتغال/ استقبال از توزیع دیجیتال خدمات می شود
  • اجرای سند به اشتراک گذاری محتوا باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود/ از توزیع دیجیتالی خدمات استقبال می کند
  • نیاز به همکاری بین بخش برای مقابله با تهدیدهای سایبری
  • هم افزایی علمی در سه زمینه از هوش مصنوعی ، امنیت کوانتومی و سایبری
  • این لایحه مهلت کد شرکت پست ملی را برای شرکت پستی به مجلس داد
  • 7000 عمل سایبری علیه ایران در طول جنگ 6 روزه انجام شد
  • اقدامات وزارت ارتباطات را برای ادامه خدمات ، نگهداری و امنیت جنگ 4 روزه شرح دهید
  • وزیر ارتباطات در پارلمان برای ارتقاء امنیت شبکه گزارش می دهد
  • ارزیابی برخی از فن آوری های جدید در حال توسعه صنعت فضایی ایران از ماهواره
  • رهبران با توجه به امنیت محاسباتی ارزیابی و ارزیابی می شوند
  • کمیته تسهیل اقتصاد دیجیتال طعم دستگاه ها را متوقف می کند
  • نیاز به افزایش همکاری برای ارتباطات در ایران -عراق در طول Arbaeen Hosseini
  • مخالفت با اینترنت کلاس
  • داستان اینترنت کلاس چه بود؟
  • پاسخ پزشکان به “اینترنت کلاس”/دسترسی به اطلاعات رایگان حق همه افراد است
  • سخنگوی دولت: اینترنت کلاس هرگز در دستور کار دولت نخواهد بود
  • معاون وزیر ارتباطات خواستار شتاب انتقال زمین به شرکتهای نوآورانه شد
  • دفتر تأکید پزشکی بر مشکلات اقتصادی دیجیتال/نیاز به بررسی حمایت از فیزیکی از داده ها
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در ثانیه رسید
  • حملات روزانه در جنگ اخیر به 1 گیگابایت در روز رسیده است/ حملات سایبری را کاهش می دهد
  • مشکلات اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • مشکلات در اقتصاد دیجیتال کشور باید با گفتگو حل شود
  • معاون وزیر ارتباطات: فیلتر سیاست در کشور شکست خورد
  • سند مدیریت داده ها را در شورای عالی بعدی شورای عالی فضای مجازی بررسی و نهایی کنید
  • کارمند وزارت ارتباطات: امنیت مردم در اولویت است
  • 2 ٪ از پروژه JINAF در دهکده های کشور تا پایان سال

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.