براساس گزارشی از شاخص های آماری در مورد ارتباطات و فن آوری های اطلاعات ، منتشر شده توسط معاون مدیر برای توسعه رادیو و منابع فناوری و منابع فناوری ، جزئیات اثربخشی شاخص های فناوری ارتباطات و اطلاعات ، وضعیت شکایات ثابت و موبایل ، شاخص خدمات پستی و اجرای انتقال داده ها.
بر اساس این گزارش ، اکنون 2 شهر با الیاف نوری بیش از 5 ٪ ، 2 شهر با 2 ٪ تا 5 ٪ ، 2 شهر با پوشش زیر 2 ٪ را پوشش می دهند.گزارش ، که در گزارش منتشر شده است ، از سه ماهه اول ، دوم و سوم سال است که در این گزارش تکرار می شود و هیچ آماری جدید در مورد توسعه الیاف در دسترس نیست.
6000 تلفن عمومی در سراسر کشور
براساس این گزارش ، تعداد تلفن های عمومی در زمستان به 1800 رسیده است که در مقایسه با زمستان گذشته 4.9 درصد کاهش یافته است. تعداد تلفن های جاده ای عمومی در حال حاضر تا 1800 است که 3.5 درصدی در این بخش کاهش یافته است.
میانگین مکالمه ماهانه هر کاربر 1 دقیقه
بخشی از این گزارش به سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه از اپراتور اشاره دارد ، که براساس آن اولین اقدام موبایل 2 ٪ ، ایرانسل 2 ٪ و رایت 4 ٪ است. در این گزارش ، میانگین مکالمه ماهانه هر کاربر بیش از 5 دقیقه است و میانگین پیام کوتاه ماهانه یک کاربر در نظر گرفته می شود.
5 ٪ سهم شکایات اینترنتی ثابت ثبت شده در زمینه ارتباطات
به گفته IRNA ، سیستم 2 در سال ششم به منظور ثبت نام و پاسخ به شکایات مصرف کننده در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات راه اندازی شد. همه کاربران ارتباطات ، پستی ، فناوری اطلاعات می توانند با مراجعه به این سیستم شکایات خود را از اپراتورهای این خدمات ارسال کنند.
تمام شکایات ثبت شده در این سیستم بسته به نوع شکایت در دوره مشخص شده توسط اپراتورها مورد بررسی و مکاتبات قرار گرفته است. برای ارائه شکایت در این سیستم ، می توانید با 1 تماس بگیرید یا شکایتی را در وب سایت ۱۱.cra.ir. ارائه دهید.
وضعیت شکایات ثبت شده در زمینه ارتباطات ثابت و موبایل در سیستم ، موضوع دیگری است که در این گزارش موجود است. سهم شکایات ارتباطی ثابت 2 ٪ و ارتباطات سیار 2 ٪ گزارش شده است که در مدت مشابه سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
زمستان 1 میلیون ترافیک در ترافیک
اجرای کلی شرکت ملی پستی و شرکتهای خدمات پستی بخش دیگری از این گزارش است. تعداد واحدهای پستی شهری در کشور 1800 است ، تعداد واحدهای پستی در مناطق روستایی از 1800 ، ترافیک بین المللی در 2800 گزارش شده است و کل ترافیک 1 میلیون و 6000 و 2 و 2 و 2. ترافیک بین المللی با 6000 سرویس در مقایسه با سه ماهه سوم پاییز افزایش یافته است.
سرانه سرانه جمعیت برای هر شخص به بیش از دو محموله رسیده است که در مقایسه با پاییز دو برابر است. میزان موفقیت توزیع داخلی موفق در 1.2 و بازگشت داخلی 1.2 گزارش شده است.
منبع خبر: https://www.irna.ir/news/85835570/%D8%B3%D9%87%D9%85-%DB%B6%DB%B8-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A7%D8%AA-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DA%A9%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%DB%B1%DB%B9%DB%B5