چهارمین انقلاب صنعتی معادلات سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی جهان را با شتاب بی سابقه تغییر می دهد. در این میان ، هوش مصنوعی به عنوان قلب ضرب و شتم این تحول نه تنها مدلهای تجاری سنتی را نقض می کند ، بلکه مفاهیم زیست شناسی ، اخلاق ، آموزش و حتی تمدن را تحریک می کند.
به گفته اینا ، “چگونه انقلاب صنعتی چهارم می تواند تغییرات اساسی در معادلات داخلی و خارجی کشورها ، روند ایجاد و توسعه را تغییر دهد؟” تمرکز سوالات این است که فرشید گالزاده ، مدیرعامل یکی از شرکتهای لوازم خانگی و دکتر کامران بانگری ، مدیرعامل یکی از شرکتهای دانش برای هوش مصنوعی در فیلم.
در این گفتگو ، فرشید گالزاری ، هوش مصنوعی را به عنوان یکی از زمینه هایی که زندگی و تجارت را دگرگون کرده و شاهد تأثیرات آن در بسیاری از جوامع است ، می داند.
وی افزود: “به نظر من ، تحول دیجیتال مجموعه ای از فناوری است و آنچه را که زمینه هوش مصنوعی را ساخته است ، دامنه تمدن برای جوامع محسوب می شود این است که این نتیجه تقاطع فن آوری های مختلف است.”
گالزاری در گذشته به تفاوت بین توسعه فناوری در سالهای اخیر در سایه هوش مصنوعی اشاره کرد و ادامه داد: وقتی من دانشجوی نجیب بودم ، دوستی که یک پروژه را در انستیتوی ژئوفیزیکی برای پیش بینی زلزله توسعه داده بود ، سه ماه در رایانه گفت ، اما گزارش ها گزارش شده است. هزینه ها پردازش می شوند.
گالزاری انفجار داده ها را به عنوان یکی دیگر از ویژگی های توسعه فناوری در دوره حاضر توصیف کرد و گفت: “ما از طریق توسعه دستگاه های اینترنتی و دستگاه های تلفن همراه مقدار زیادی داده داریم ، در حالی که در گذشته جمع آوری آن دشوار است و می توان گفت که تولید محتوا امروزه دموکراتیک است و همه مردم می توانند داده ها را ارائه دهند.”
فعال صنعت لوازم خانگی با استناد به توسعه در دنیای فناوری ، گفت که هوش مصنوعی پنج سال پیش در معرض دید قرار گرفته است: پیش بینی می شد که در طول سال چیز خارق العاده ای وجود داشته باشد ، اما ما دیدیم که این تحولات زودتر توسعه یافته است و به نظر من باید بیش از حد انتظار باشیم.
وی افزود: “تا سن 5 سالگی ، ما مجبور شدیم شکل دیگری از هوش مصنوعی داشته باشیم که نه تنها راه حل برای مشکلات ، بلکه مشکلات و مشکلات را نیز درک می کند.” اما با فرآیند توسعه فناوری ، ما احتمالاً خیلی سریعتر به آن خواهیم رسید.
انقلابی از هوش مصنوعی در خالق زیست شناسی مصنوعی
Camran Beavators ، مدیرعامل یکی از شرکت های مستقر در شرکت ها ، همچنین تأکید کرد که همه فناوری ها به هم پیوسته اند و به عنوان یک تسلط ، یک فناوری دیگر مترقی ، اما این لحظاتی است که پیک وارد فناوری می شود و پیک اکنون در زمینه اطلاعات مصنوعی است. پیک قبلی به زمینه اتصال و فن آوری های ارزش ابر وارد شد.
وی افزود: “پردازش ابرها منجر به جمع آوری داده های بزرگ شد و این منجر به پیک نفس گیر هوش مصنوعی شد ، اما من معتقدم که به زودی پیک” زیست شناسی مصنوعی “را خواهیم دید ، که نفس گیر تر است.
بیل مکانیکی افزود: هدف از زیست شناسی مصنوعی یا زندگی مصنوعی این است که تمام دانش ما در زندگی به دلیل تکامل تدریجی و انتخاب طبیعی برای میلیون ها سال است ، اما اکنون به لطف انقلاب هوش مصنوعی ، انسان می تواند آن را ایجاد کند.
وی با استناد به سرعت توسعه و توسعه هوش مصنوعی گفت: “ما تغییرات زیادی نداریم و آماده نیستیم.” ما تا دیروز از تاکسی استفاده کردیم ، اما امروز با سرعت بالا در اینترنت ، SNAP به مدت 2 تا 5 سال امکان پذیر بود. حال تصور کنید که روزی از خانه خارج شوید و تغییری وجود دارد که تا زمانی که تاکسی نداشته باشید در داخل آن نیستید. نمونه ای از بیلبورد بزرگی بود که برای طراحی و آرم در وب سایت ها در طراحی Tehran Karaj نصب شده بود. امروزه چنین مشاغل جایی ندارند و این مشاغل تا زمانی که تجارت با روند تغییر آشنا نشود ، از دست می روند.
مدیر اجرایی این شرکت گفت: “من مطمئناً می گویم که بیش از 5 ٪ از مشاغل نمی دانند که با هوش مصنوعی اتفاق می افتد و آنها نمی دانند که تفسیر این تحولات در تجارت آنها چه می تواند باشد.”
باگری تأکید کرد که فناوری هوش مصنوعی باعث می شود صنعت و انقلاب هوش مصنوعی شرکت کنندگان جدیدی را در بازار ایران ایجاد کند و افزود: “فاصله کمی ، ببینید بازی بین غول های فناوری چیست.” آمازون و اپل که زمانی موقعیت قدرتمندی داشتند ، مایکروسافت ، که حتی محصول تجاری هم نداشت ، با اوج 2 میلیارد دلاری پرواز می کند در حالی که گوگل سرگیجه است و اپل شکست خورده است و آمازون عقب مانده است ، حتی اگر در منطقه سرمایه گذاری کرده باشد.
پایان پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404020603484/%DB%B9%DB%B8-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%AD%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%B9%D9%82%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8