
یک ربات انسان نما به خدمه اولین آزمایش پرواز روسیه پیوست. این ربات به مسافران خوش آمد گفت و همچنین دستورالعمل های ایمنی را در طول پرواز ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، شرکت هواپیمایی روسی پوبدا اولین شرکت هواپیمایی در جهان است که از یک ربات انسان نما به عنوان مهماندار استفاده می کند.
به گزارش IA، این ربات انسان نما به نام “ولودیا” یکی از خدمه بود که در مسیر اولیانوفسک – مسکو به مسافران خدمات رسانی می کرد.
این ربات انسان نما در طول این پرواز مفید بودن خود را ثابت کرد و به مهمانداران در چندین کار کمک کرد و امکان همکاری انسان و ربات را به نمایش گذاشت.
مهماندار مطیع
ویدئوی کوتاهی که در یوتیوب منتشر شد، ربات انسان نما ولودیا را در حال تعامل با مسافران و خدمه پرواز نشان داد.
Volodya دستورالعمل های ایمنی را ارائه کرد و با مسافران در طول پرواز ارتباط برقرار کرد. این ربات از یک مهماندار تقلید می کند تا دستورالعمل های بی عیب و نقص و توضیحات دقیق را به مسافران ارائه دهد.
مقامات خطوط هوایی تایید کردند که مسافران علاقه زیادی به ربات نشان دادند و کودکان و بزرگسالان با این ربات انسان نما عکس می گرفتند.
این ربات شبیه ربات انسان نمای G1 است که توسط شرکت چینی Unitree تولید شده است.
البته این اتفاق باعث نگرانی شد و کاربران واکنش های متفاوتی نسبت به آن نشان دادند. به عنوان مثال، یکی از کاربران به شوخی گفت اگر رباتی تصمیم بگیرد در هواپیما را در حین پرواز باز کند چه اتفاقی می افتد و به مشکل بزرگی که مهمانداران هواپیما از کنترل خارج می شود، اشاره می کند.
روبات های انسان نما در هوانوردی
ربات انسان نمای Volodya ممکن است اولین ربات در جهان باشد که یک پرواز آزمایشی انجام می دهد، اما سایر خطوط هوایی در حال حاضر روی خودکارسازی این بخش از صنعت کار می کنند.
مارس 2024 بود که قطر ایرویز از مجموعه ای از روبات های انسان نما پرده برداری کرد که لباس مهمانداران هواپیما را به تن داشتند و آماده خدمات رسانی به مسافران در هواپیما بودند. کل خدمه مجهز به هوش مصنوعی مکالمه ای هستند که قادر به پاسخگویی به سوالات انسانی و انجام طیف گسترده ای از وظایف است.
در حالی که این پیشرفت ها در زمینه سفر و گردشگری رخ داد، ربات های انسان نما کاربرد بیشتری در زمینه هوانوردی پیدا کردند. در ژوئن سال جاری، هیوندای و کیا یک ربات پوشیدنی به نام X-ble Shoulder را معرفی کردند که برای مونتاژ و نگهداری طراحی شده بود.
همانطور که دنیای صنعت کمک های رباتیک را عمیق تر بررسی می کند، چالش پیش رو این خواهد بود که اطمینان حاصل شود که نوآوری تجربه ضروری انسانی را تقویت می کند، نه جایگزین می کند.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404082717014/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87

