
یک دانش آموز هندی بدون تحصیلات رسمی معلم رباتیکی ایجاد کرده است که هدف آن بهبود آموزش در روستاهای هند علیرغم چالش های مالی است.
به گزارش ایسنا، در نمایشی نابغه از نوآوری و اراده، یک دانش آموز کلاس 12 از مدرسه دولتی بلاندشهر در ایالت اوتار پرادش، بدون هیچ آموزش رسمی در زمینه رباتیک، یک معلم رباتیک ایجاد کرد و مدرسه، جامعه و اکنون اینترنت را شگفت زده کرد.
به گزارش ایندیا تودی، این دانش آموز که آدیتیا نام دارد، معتقد است اختراع او می تواند به انقلابی در آموزش در روستاهای هند کمک کند.
هر روز، وقتی کلاس ها تمام می شد، دانش آموزان به خانه می رفتند، اما آدیتیا در مدرسه می ماند و در کابل ها، مدارها و آزمایش های خودش جذب می شد. او بی سر و صدا با استفاده از مهارت های خودآموخته و کنجکاوی خالص در حال ساخت ربات ها بود.
این ربات برای آموزش دانش آموزان درست مانند یک معلم واقعی طراحی شده است. در کلاس صوفیه، بچه ها با هیجان می نشینند، از او سوال می پرسند و با تعجب نگاه می کنند که او با آنها ارتباط برقرار می کند.
اگرچه این ربات متشکل از یک مانکن است که با یک دستیار صوتی هوش مصنوعی ادغام شده است و نه یک ربات واقعی، اما مصداق عزم Aditya برای بهبود آموزش از طریق فناوری است.
آنچه دستاورد آدیتیا را بیش از پیش خارقالعادهتر میکند، پیشینه اوست. پدرش مجبور شد از دوستانش پول قرض کند تا به آدیتیا در ساخت ربات کمک کند. با وجود محدودیت های مالی، خانواده آدیتیا رویاهای او را تشویق کردند.
آدیتیا هرگز در دوره رباتیک شرکت نکرده و هیچ آموزش رسمی ندیده است. او در کودکی از تماشای ساخت ربات های کوچک عمویش الهام گرفت. از آن زمان، او اغلب با استفاده از مواد قراضه، وسایل الکترونیکی دور ریخته شده و کمک دوستانش همین کار را انجام می دهد.
آدیتیا گفت که قبلا چندین ربات ساخته است، اما سوفیا چشمگیرترین آنهاست.
به گفته آدیتیا، ایده پشت صوفیه از یک مشاهده ساده در مدرسه ناشی شد. وی تصریح کرد: گاهی معلمان نمی توانند سر کلاس حاضر شوند و بچه ها در کلاس های خود غیبت می کنند. من می خواستم این مشکل را حل کنم.
آدیتیا معتقد است معلمان رباتیک می توانند به ویژه برای مدارس روستایی مفید باشند، جایی که بسیاری از دانش آموزان هنوز دسترسی محدودی به فناوری و هوش مصنوعی دارند. سوفیا تنها یکی از نمونههای اولیه او بود تا ایده معرفی معلمان روباتیک را به بخش آموزش سوق دهد، و اگرچه این یک مدل ساده با استفاده از دستیار صوتی هوش مصنوعی است، علاقه رو به رشد آدیتیا به این زمینه میتواند به راحتی او را به اوج برساند.
Aditya ادعا می کند که سوفیا دومین دستیار رباتیک در هند است و امیدوار است که الهام بخش مخترعان جوان بیشتری باشد.
آدیتیا همچنین از دولت هند خواست تا آزمایشگاههای نوآوری را در هر منطقه راهاندازی کند تا بچههایی با ایدههای بزرگ اما منابع محدود بتوانند ایدههای خود را بدون نیاز به حمایت آزمایش کنند و خلق کنند.
آدیتیا علیرغم شهرت فزاینده و شناخت محلی، مصمم است زیرا رویای او بزرگتر از رباتیک است. او با لبخندی خجالتی گفت: می خواهم فضانورد شوم.
سفر آدیتیا از یک خانه معمولی به ساختن یک معلم ربات با پول قرضشده یادآور این است که استعداد اغلب در غیرمنتظرهترین گوشههای کشور در کمین است و فقط منتظر درخشش کمی تشویق است.
انتهای پیام
منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1404091006130/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2-%DB%B1%DB%B7-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%87-%D9%87%D9%86%D8%AF%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA

