• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
چهارشنبه, ژوئن 18, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

چگونه از شرکت‌های خدمات پس از فروشی که به تعهدات عمل نکردند، شکایت کنیم؟

توسط زهرا اکرمی
آگوست 8, 2024
در اخبار
0

به گفته این مقام مسئول بیشترین شکایت تاکنون از شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل بوده، چراکه تعداد شرکت‌های گارانتی کننده موبایل خیلی زیاد است و ارزیابی درستی در تاییدیه‌های خدمات پس از فروش آن‌ها انجام نشده است. بهترین عملکرد نیز مربوط به شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم خانگی بوده است.

ثبت ۴۰۰ شکایت از گارانتی‌های بدعهد از ابتدای سال

وی با بیان اینکه این تعهدات از سوی وزارت صمت به شرکت‌ها ابلاغ شده و همه مکلف به اجرای آن‌ها هستند، گفت: از ابتدای سال قسمت ثبت شکایات در سامانه جامع گارانتی راه‌اندازی شده است. پس اگر شرکتی از این تعهدات سرپیچی کرد، مصرف کننده می‌تواند در سامانه، شکایت خود را ثبت کند.

تشکری با بیان اینکه روند شکایت به این شکل است که اگر پیگیری فرد از شرکت گارانتی جواب نداد، در سامانه ثبت شکایت می‌کند، تصریح کرد: بعد از ثبت شکایت، همان روز از سوی پشتیبانی بررسی می‌شود تا در صورت نقص مدارک، به شاکی اطلاع داده شود. سپس این شکایت به کارتابل شرکت گارانتی ارسال می‌شود. شرکت هفت روز کاری فرصت دارد این شکایت را حل و فصل کند. در غیر این صورت، شرکت در سامانه گارانتی نمره منفی دریافت می‌کند و شکایت نیز به سامانه ۱۲۴ ارسال می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402042918786/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D8%B3-%D8%A7%D8%B2-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%AA-%D8%B9%D9%85%D9%84-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

همچنین فعلا امکان استعلام اصالت گارانتی تنها برای کالاهای مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم است و برای سایر کالاها صرفا می‌توانید شرکت‌های دارای مجوز را جستجو کنید. در اصل گروه‌های کالایی موبایل، لوازم خانگی، اقلام دیجیتال و برخی از قطعات یدکی تولید داخل و وارداتی مشمول قانون گارانتی و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند.

به گفته مسئول فنی سامانه جامع خدمات پس از فروش (گارانتی) وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ابتدای امسال نزدیک به ۴۰۰ شکایت در سامانه جامع گارانتی ثبت شده که ۹۰ درصد آن منجر به صلح شده و ذصایت مصرف کننده گرفته شده است.

احسان تشکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مصرف کننده می‌تواند در سامانه irangs.ir در بخش استعلام ضوابط کالا، برای هر طبقه کالایی تعهدات گارانتی را مشاهده کند. برای مثال یخچال باید ۲۴ ماه گارانتی داشته باشد و نصب آن رایگان است.همچنین کمپرسور آن باید ۱۰ سال گارانتی داشته باشد. اگر هم طی دو هفته عرضه کننده قادر به رفع نقص یخچال نباشد، ملزم به ارائه جایگزین کردن کالا است.

مسئول فنی سامانه جامع خدمات پس از فروش (گارانتی) وزارت صمت با بیان اینکه از ابتدای سال قسمت ثبت شکایات در سامانه جامع گارانتی راه‌اندازی شده و اگر شرکتی از این تعهدات سرپیچی کرد، مصرف کننده می‌تواند در سامانه، شکایت خود را ثبت کند، گفت: بیشترین شکایت تاکنون از شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل و بهترین عملکرد نیز مربوط به شرکت‌های خدمات پس از فروش لوازم خانگی بوده است.

وی افزود: بعد از این شکایت از سوی سازمان حمایت و تعزیرات پیگیری می‌شود. سامانه ۱۲۴ قسمتی برای پیگیری شکایت دارد، اما گسترده و مربوط به همه کالا و همه تخلفات است. به همین دلیل برای مدیریت بهتر شکایات روند طوری تنظیم شده که ابتدا خود سامانه گارانتی به آن رسیدگی کند و همین باعث شده حدود ۹۰ درصد شکایات در سامانه حل شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر شهروندان می‌توانند در سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا بر اساس شناسه رهگیری» شناسه رهگیری کالاها را وارد کنند تا اطلاعات کالا از جمله شرکت گارانتی کننده، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مدت زمان گارانتی، نحوه فعال‌سازی گارانتی، تاریخ شروع و انقضای گارانتی، شناسه کالا و شناسه رهگیری، اطلاعات کامل دستگاه (شرح کالا) و تعهدات گارانتی قابل مشاهده است. همچنین با کلیک روی نشان شرکت گارانتی، وارد صفحه شرکت گارانتی می‌شوید و می‌توانید اطلاعات کامل‌تر شرکت گارانتی مثل آدرس و تلفن همراه، نمایندگی‌ها، نظرات کاربران و غیره را مشاهده کنند.

بهترین و بدترین عملکرد گارانتی‌ها مربوط به کدام کالاها است؟

زهرا اکرمی

زهرا اکرمی

نوشته‌ی بعدی

نحوه استفاده از مشوق‌های مالیاتی برای اشخاص حقیقی فعال در سکوهای داخلی

نوشته‌های تازه

  • همکاری ناسا با 1.5 میلیارد دلار با هند
  • بیت کوین همچنان به ضرب و شتم تجاوزگر ادامه می دهد
  • به شماره های خارجی ناشناس پاسخ ندهید
  • برش از Google و مقیاس هوش مصنوعی برای دنبال کردن سرمایه گذاری بزرگ متا
  • هواوی و SMIC به لیست کنترل صادرات تایوان اضافه شدند
  • سرمایه گذاری آمازون با قیمت 2 میلیارد دلار زیرساخت استرالیا دیتاسنتر استرالیا
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • نمایشگاه المپوس بار دیگر به تعویق افتاد
  • نمایشگاه المپوس به تعویق افتاد
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزارت ارتباطات: اینترنت موقت محدود است
  • وزارت ارتباطات: محدودیت های اینترنتی یک کشور موقت است
  • تسلا کار سابق مهندس را به ارمغان آورده است
  • جرم شغل غیر جذاب نیست
  • اختلال اینترنتی کشور – isna
  • فرصتی برای یک مکالمه لحظه ای برای یک مرد فلج با فناوری جدید فراهم کنید
  • آخرین شرط -از اساسنامه جهان در جهان
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • از آخرین وضعیت خدمات ملی دولت هوشمند گرفته تا تولید آفتابی در وزارت ارتباطات
  • بهبود قوانین ؛ اساس جریان تبادل داده
  • استفاده از هوش مصنوعی در ویکی پدیا را متوقف کنید
  • استفاده تجربی از هوش مصنوعی در ویکی پدیا متوقف شد
  • بسترهای شبکه های اجتماعی به انتشارات مصرف کننده پاسخ می دهند
  • عامل اصلی در کاهش کیفیت پوشش موبایل چیست؟
  • ایجاد یک پردیس فضایی تخصصی در Park Fava
  • مشارکت 2 میلیارد دلار در اقتصاد ایالات متحده در اقتصاد ایالات متحده
  • بیت کوین به 6000 دلار می رسد؟
  • وزارت ارتباطات از 2 کیلو وات فراتر رفت
  • تشکیل تیم توسعه مصنوعی متا با نظارت مستقیم زاکربرگ
  • “Android 16” صادر شده – ISNA
  • مبارزات بی پایان بر سر مشتریان رسانه ای در بازار اخبار
  • انتقام مکزیک از Google – isna
  • ساختارهایی که با نانو و OT نفس می کشند و انرژی را جذب نمی کنند
  • تسهیلات سرویس ملی دولت هوشمند چیست؟
  • شفافیت فعالیت ها را در منطقه اقتصادی ویژه پیام افزایش دهید
  • بورس اوراق بهادار مسکو شروع به راه اندازی شاخص بیت کوین کرد
  • آیا ترامپ و ایلان مس برای از دست دادن Starlink هستند؟
  • بتا iOS در 26 ماه آینده در دسترس خواهد بود
  • ترجمه زنده غوغا اپل ایجاد کرده است
  • تراشه های ما نسلی از آمریکا در عقب هستند اما ما جبران می کنیم
  • هر آنچه در آخرین رویداد آنها معرفی شد
  • در مورد سند اشتراک گذاری محتوا چه می دانید؟
  • صندوق تفاهم نامه برای ارتقاء فیبر امضا شد
  • برای تسهیل صادرات خدمات فنی و مهندسی و پشتیبانی جدی از سرمایه انسانی در ایران لازم است
  • فیلم/ محدودیت متون تبلیغاتی چگونه است؟
  • تجهیزات مکرر غیر استاندارد جمع آوری می شود
  • امنیت صعودی بیت کوین – isna
  • یک راه حل مؤثر برای حل مشکلات WiFi در سیستم عامل ویندوز
  • اتصال سیستم عامل های سایبری به سیستم های ثبت نام برای ماه آینده
  • کاهش تحویل تلفن های هوشمند ؛ چشمان اپل و سامسونگ به بازار ایالات متحده

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.