• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
جمعه, آگوست 22, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

ایران چند میلیون گیمر حرفه‌ای دارد؟

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 22, 2024
در اخبار
0

در حال حاضر گیم در دنیا جز پرسودترین صنعت‌هاست و سرمایه‌گذاری در این بخش می‌تواند بازگشت خیلی زیادی داشته باشد و در همه جا توجه خاصی به این موضوع وجود دارد، در حالی که حالا علی‌رغم حمایت‌های اولیه و ابتدایی، مقام‌های بالای جهانی در این صنعت در دست ایرانیان است. 

در همین رابطه چندی پیش محمدمهدی اسماعیلی- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی- که به صورت برخط از استان کردستان در آیین پایانی هشتین جام قهرمانان بازی های ویدیویی حضور یافت گفت: روزی که جلسات آغاز این لیگ را برگزار می‌کردیم هدف گذاری ما بر عدد ۱ میلیون نفر بود و امروز ۱و نیم میلیون از فرزندان ما در این لیگ شرکت کرده اند و برگزاری این دوره از لیگ تجربه بسیار خوبی بود.

استفاده از این سایت و اپلیکیشن آن علاوه بر افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد. این اتفاق از طریق انتقال CDN های این بازی ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرورهای بازی و طراحی ابزارهای خاص توسط متخصصان جوان کشورمان صورت گرفت و گیمرها می توانند از طریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.

بر این اساس حمایت دولت از این صنعت و فعالان آن از جمله درخواست‌هایی که از سوی گیمرها مطرح می‌شود. اگرچه در تمام دنیا گیمرهای حرفه‌ای زندگی خوبی دارند و از لحاظ هزینه‌ها تامین هستند ولی با همه این احوال ایجاد بستر بازی‌های آنلاین و اینترنت و آی‌پی‌های مناسب و تسهیلات اخذ ویزا از تسهیلات مالی مهم‌تر است.

گفتنی است در آخرین پیمایشی که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تا انتهای سال ۱۴۰۰ انجام داده است؛ از هر ۱۰۰ ایرانی، ۴۰ نفر بازی دیجیتال (گیم) انجام می‌دهند به این ترتیب، در سال ۱۴۰۰ از هر ۱۰۰ مرد، ۴۶ نفر و از هر ۱۰۰ زن ایرانی ۳۵ نفر بازیکن هستند؛ این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ این تعداد در میان بانوان ۲۹ نفر بود.

براساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی افزود: این لیگ مختص بازی سازان ایران بود و این اتفاق بسیار خوب است امروز بخش مهمی از بازی ها راهی برای گره گشایی مسائل مهم اجتماعی است.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402081410431/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%B1-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF

اما از بین جمعیت کل بازیکنان، سه درصد آن‌ها میانسال، ۱۸ درصد بزرگسال، ۳۴ درصد جوان، ۱۹ درصد نوجوان، ۱۷ درصد کودک، ۹ درصد خردسال هستند. مجموع هزینه‌کرد بازیکنان ایرانی برای سخت‌افزار و نرم‌افزارهای بازی‌های دیجیتال در سال ۱۴۰۰، ۱۹ میلیارد و ۲۷۹ میلیون تومان برآورد شده است که تقریباً با ۷۳۹ میلیون دلار برابری می‌کند.

در واقع یکی از مشکلاتی که گیمرهای کشور همواره با آن روبرو بودند، سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آنها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بود که سبب اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمرها در ایران می‌شد بنابراین وعده کاهش پینگ بازی و افزایش سرعت بازی‌ها از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شد و درنهایت ۲۷ دی ماه سال ۱۴۰۱ سایت و اپلیکیشن کاهش پینگ بازی‌های رایانه‌ای رونمایی و با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، به نام رادار بازی راه اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، این روزها کمتر جوان یا نوجوانی پیدا می‌شود که یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های سرگرمی‌اش گیم نباشد. بازی‌ها با کنسول، رایانه و یا حتی گوشی تلفن همراه به راحتی در دسترس قرار گرفته‌اند و گزینه مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت افراد به شمار می‌روند. این بازی‌ها بین متولدین اواخر دهه هفتاد به بعد که نسل تکنولوژی هم هستند، محبوبیت بیشتری دارند؛ اما همه برای سرگرمی سراغ گیم نمی‌روند بلکه برخی دوست دارند این صنعت را حرفه‌ای‌تر دنبال کنند، بنابراین آن‌ها به دنبال بازی‌سازی و طراحی بازی می‌روند و یا به گیمر و استریمر شدن فکر می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: آخرین آمار در پیمایش‌ها نشان می‌دهد ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن هستند و میانگین سنی ۲۳ سال است و از این عدد ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای داریم که هفته ای بیش از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد بازی بخش مهمی در زندگی افراد است که باید با نگاه فرصت به این ماجرا نگاه کرد و از آن استفاده کرد.

گفته شده میانگین سنی بازیکنان ایرانی ۲۳ سال بوده که این افراد به‌طور میانگین ۹۵ دقیقه در روز بازی (گیم) می‌کنند. متوسط مردانِ بازیکن ۱۱۵ دقیقه و متوسط زنانِ بازیکن ۶۴ دقیقه در روز است و تقریباً ۵۸ درصد گیمرها آنلاین و ۵۶ درصد کل آن‌ها هر روز بازی می‌کنند.

بازی‌های رایانه‌ای در قرن جدید به شدت توجه علاقمندان را به خود جلب کرده است به گونه ای که اخیرا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است آخرین آمار در پیمایش‌ها نشان می‌دهد ۳۴ میلیون ایرانی بازیکن هستند و میانگین سنی ۲۳ سال است و از این عدد ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای داریم که هفته ای بیش از ۲۱ ساعت بازی می‌کنند.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

مخالفت مجلس با الزام ثبت یک شماره تلفن همراه برای تمامی اشخاصی که به سن قانونی رسیده‌اند

نوشته‌های تازه

  • وزیر ارتباطات: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باید محور اجرای برنامه ها باشد
  • “Green Post” یک راه حل مدیریت انرژی/ نیاز به توسعه خدمات پستی بر اساس فناوری های جدید است
  • پوشش شبکه ارتباطی Razavi و مسیرهای ورودی مشهاد ارتقا یافت
  • پست: مدیرعامل جی غیر پروژه تا پایان سال به 5 ٪ می رسد
  • وزیر ارتباطات: بیش از 5 ٪ از تجهیزات مورد استفاده اپراتورها نیاز به هزینه ارزی دارند
  • وزیر ارتباطات: جمع آوری برخی از سایت ها ممکن است خدمات مردم را مختل کند
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: وضعیت ارتباطات و شبکه اینترنت باید بهبود یابد
  • وزیر ارتباطات: ارتباطات و وضعیت شبکه باید بهبود یابد
  • تلاش برای فعال کردن توانایی های پنهان پیام منطقه ویژه اقتصادی/ ایجاد بزرگترین ترمینال در کشور
  • وزیر ارتباطات: استفاده از پهنای باند 1 و 2 پیش نیاز برای توسعه ارتباطات جاده ای است
  • محرک الیاف نوری را افزایش دهید
  • برنامه های اکوسیستم های تحول دیجیتال دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • بخشی از زیرساخت های دولتی برای تحول دیجیتال نیمه دوم امسال را می خواند
  • اکوسیستم های زیستی تحول دیجیتالی دولت نیمه دوم امسال را آماده می کنند
  • تاریخچه آنتن BTS ؛ چه اتفاقی برای شهردار در یک جلسه افتاد؟
  • دستگاه ها حق ذخیره اطلاعات به دست آمده از ثبت نام و ایجاد بانک هویت را ندارند
  • جزئیات واردات طلا و موبایل در شش ماه اول سال جاری/ عبور طلای وارد شده 1 میلیارد دلار
  • سهم محصولات IT در صادرات بدون روغن افزایش می یابد
  • یک سند اشتراک درآمد و آنچه آنها به مردم نمی گویند
  • تاکسی های اینترنتی توسط اتحادیه تجارت مجازی مجوز دارند
  • وزیر ارتباطات: من از کیفیت اینترنت راضی نیستم
  • شبکه فیبر مخابرات ISFAHAN بیش از 4000 کیلومتر است
  • کابل های مس در پروژه فیبر جمع آوری می شوند
  • ایجاد Pavix هوشمند در نمازگزاران مبارک
  • چگونه می توان یک بررسی ماهواره ای از ارتباطات از راه دور از راه دور در ایران/ناهید را بررسی کرد؟
  • رئیس جمهور اقدامات اجرایی دولت هوشمند وزارت ارتباطات را واگذار کرده است
  • کارخانه فیبر ایرانی در ونزوئلا وارد زنجیره تولید شد
  • صادرات وی با عدم بررسی بازار روبرو است
  • دفاتر اجرایی مدیریت مالیات فقط از طریق سیستم ستاد
  • پیشرفت پروژه فیبر در تهران تنها 5 ٪ است
  • 2 تا 6000 زائران آربین روزانه به استان تهران تحویل داده می شوند
  • ارتباط پایدار نمازگزاران Arbaen در دستور کار است
  • Madani Zade: اقتصاد دیجیتال کلید نجات اقتصاد ایران است
  • آماده سازی استخراج کنندگان رامسر برای نیروگاه های تجدید پذیر
  • عدم وجود یک دستور صادرات واحد یکی از اصلی ترین چالش های کشور است
  • برنامه های بورس اوراق بهادار برای ورود به صنعت Blockchain Ramsar تنظیم شده است
  • “مک مجازی” ؛ بیمارستان یکپارچه برای ارائه خدمات ارتباطی به نمازگزاران
  • تأخیر در دریافت گذرنامه با تماس
  • حمایت از فعالان هوش مصنوعی و معرفی مناطق آن یکی از اولویت های کشور است
  • کارگروه یک سیستم اطلاعات اداری برگزار شد
  • کد تخفیف ازکی 1404: راز خرید بیمه خودرو با 30 درصد تخفیف + راهنمای فعال‌سازی فوری
  • استان 5 ٪ افزایش می یابد
  • “رابطه” اولویت اصلی دولت در پروژه فیبر نوری
  • همکاری برای تقویت زیرساخت های ارتباطی سیستم بهداشت
  • بررسی ذخایر آب زیرزمینی با ماهواره چربی
  • وقتی روبات ها با هم در چیزهای خطرناک مطالعه می کنند
  • سند ارتقاء و ارتقاء جامع تصویب شده است
  • پیشرفت کارآیی نهید و تأیید چند سیستم
  • توافق نامه ایران -IRAQ برای ارائه خدمات ارتباطی با کیفیت در Arbaeen

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.