• About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact
دوشنبه, می 19, 2025
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
  • اخبار اقتصاد ارتباطات
  • rss
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
مجله خبری اقتصاد ارتباطات
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
خانه اخبار

چند نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام کردند؟

توسط یاسمین نسبتی
آگوست 9, 2024
در اخبار
0
به دلیل اهمیت این موضوع، اخیرا با تصویب مجلس وزارت‌خانه‌ها موظف به ارائه خدمات الکترونیکی شدند. در واقع وزارت‌خانه‌ها و موسسات دولتی موظف شدند حداقل سالانه ۲۰ درصد از خدمات الکترونیکی خود را برای کلیه اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال از طریق «پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» به صورت هوشمند و بدون مراجعه حضوری و دخالت عامل انسانی یا اخذ مدارک و مستندات به صورت دستی ارائه کنند.

طبق گفته وزیر ارتباطات تاکنون ۳۳ میلیون نفر در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ثبت نام و احراز هویت شده‌اند و روزانه نیز بین سه تا چهار میلیون نفر به این پنجره مراجعه و از حدود ۷۰ درصد خدمات ارائه شده دولتی استفاده می‌کنند.

وی درباره اجرای طرح سنجش کارکنان دولت به صورت هوشمند نیز افزود: بعد از اجرای این طرح با افزایش داده‌ها، امکان تحلیل داده‌ها و فراهم شدن شرایط برای تصمیم گیری مبتنی بر داده یا حکمرانی داده-مبنا را خواهیم داشت.

در این جلسه که برای بررسی وضعیت اتصال وزارت علوم و دستگاه‌های تابعه آن به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تشکیل شده بود، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اتمام زمان قانونی اتصال دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، گفت: بر اساس قانون تا پایان دی ماه، ۲۰ درصد خدمات دستگاه‌ها نیز باید به صورت هوشمند به مردم ارائه شود.

در این راستا هفتمین جلسه کمیته نظارتی آیین نامه اجرایی بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال جاری درباره الکترونیکی و هوشمند سازی خدمات دولت با حضور عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-، میثم لطیفی-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور- و محمد علی زلفی گل-وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از مدیران مربوطه برگزار شد.

ششمین جلسه کمیته نظارتی اجرای بند ج تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که به هوشمندسازی خدمات دولت و راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اختصاص دارد هم ماه گذشته برگزار شد. در این جلسه گزارش نظارتی حوزه کلان هوشمندسازی دستگاه‌های دولتی ارائه شد که بر اساس آن میزان کاربران ثبت‌نام کرده و دریافت‌کننده سرویس از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به ۳۰ میلیون ۴۰۰ هزار کاربر رسیده است.

انتهای پیام

منبع خبر: https://www.isna.ir/news/1402101308878/%DA%86%D9%86%D8%AF-%D9%86%D9%81%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%AF

وزیر ارتباطات در پایان این جلسه از وزیر علوم خواست نسبت به افزایش کیفیت داده های پایگاه مدارک تحصیلی و راه اندازی خدمت برخط گواهی اشتغال به تحصیل برای استفاده سایر دستگاه‌های اجرایی کشور  اهتمام بیشتری صورت گیرد.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد وزارت علوم و دستگاه‌های تابعه آن در اتصال به پنجره واحد و هوشمندسازی، گفت: بر اساس قانون برای انجام پروژه های هوشمندسازی، نمی‌توانیم ساختار جدیدی داشته باشیم و وزارت علوم می‌تواند از ظرفیت علمی و اجرایی دانشگاه‌ها در این حوزه استفاده کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این جلسه بعد از دریافت گزارش وضعیت این وزارتخانه در حوزه هوشمندسازی خدمات، با اشاره به اهمیت این موضوع و پیگیری‌های انجام شده، افزود: هوشمندسازی خدمات باعث رضایتمندی مردم و کاهش هزینه‌ها می‌شود و از مدیران دستگاه‌های تابعه خود می‌خواهم که در اسرع وقت نسبت به رفع نواقص و ارائه خدمات در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اقدام کنند.

وی درباره عملکرد وزارت علوم در این حوزه نیز با بیان اینکه از زمان حضور آقای زلفی گل در این وزارتخانه پیشرفت مناسبی در این حوزه اتفاق افتاده است، افزود: دستگاه‌های محدودی در این وزارتخانه باقی مانده‌اند که باید به سرعت اتصال خود را صددرصد کنند که با این کار وزارت علوم به عنوان پیشرو در این حوزه مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳ میلیون نفر در این پنجره ثبت نام و احراز هویت شده اند، افزود: روزانه نیز بین ۳ تا ۴ میلیون نفر به این پنجره مراجعه و از حدود ۷۰ درصد خدمات ارائه شده دولتی استفاده می‌کنند.

زارع‌پور تصریح کرد: باید به روزی برسیم که دولت به یک آیکون در گوشی‌های مردم تبدیل شود و خدمات دولتی در یک اتاق شیشه‌ای قابل پیگیری باشد.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، کیان خواه در این گزارش با اشاره به اینکه ستاد وزارت علوم ۸۳ درصد خدمات خود را در این پنجره ارائه می کند، گفت: سازمان امور دانشجویی ۴۷ درصد، سازمان سنجش کشور ۳۳ درصد و پژوهشگاه علوم و فناوری طلاعات نیز ۵۰ درصد و بقیه دستگاه های این وزارتخانه نیز به صورت صددرصد خدمات خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کرده‌اند.

احسان کیان خواه – دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت وزارت علوم و دستگاه‌های تابعه آن در حوزه هوشمندسازی و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، امروزه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با ارائه صدها خدمت، مردم را بی‌نیاز از تبادلات کاغذی کرده است و سکوهای داخلی، هر روز نقش پر رنگ‌تری را در اقتصاد دیجیتال کشور به خود اختصاص می‌دهند.

یاسمین نسبتی

یاسمین نسبتی

نوشته‌ی بعدی

سهام اپل سقوط کرد - ایسنا

نوشته‌های تازه

  • الزام برای به دست آوردن مجوز وزارت بهداشت برای برنامه های خدمات آزمایشگاهی
  • ما مخالف حل مجوز تاکسی های اینترنتی شهرداری ها هستیم
  • اتفاقی که برای جلسه سخنگوی دولت با سخنگوی دولت افتاد
  • برنامه وزارت ارتباطات برای جذب مشارکت در بخش خصوصی در پروژه های ملی
  • قیمت طلا در بازار تهران سقوط می کند
  • ارسال پیام کوتاه و اخطار ممنوع است
  • تولید محتوای گسترده از میراث تاریخی و مذهبی با هوش مصنوعی
  • ما باید دانش آموزان را برای ابزارهای هوش مصنوعی آماده کنیم
  • بحران هویت انسانی در دوران هوش مصنوعی به ایده های جدید نیاز دارد
  • پشتیبانی تأیید شده از تولید بزرگ در فضای مجازی/ محتوای تشکیل شده در کشور
  • تعداد مشترکین ثابت و تلفن همراه برای اتصال باند پهن چقدر است؟
  • تأثیر ملموس از هوش مصنوعی در بهبود بخش فرهنگی و رسانه ای/کاهش هزینه های تولید با استفاده از هوش مصنوعی
  • یک مشکل غیر منتظره در فولاد قانونگذاری
  • ثبت نام 2 میلیون رومینگ تماس ملی
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • AREF: قوانین سنتی را نمی توان به فضای مجازی گسترش داد
  • نقش اصلی فن آوری های ارتباطی در شکل دادن به آینده هوشمند
  • 2 ٪ سهم ارتباطات ثابت از شکایات ثبت شده در سیستم 1
  • طراحی 2 پروژه هوش مصنوعی کلانشهر برای کمک به تسکین انرژی
  • مشترکین پهنای باند موبایل از 5 میلیون کاربر فراتر رفتند
  • توزیع دو بسته 6 تریلیون تومانی برای حمایت از شرکت ها بر اساس دانش
  • آخرین وضعیت وب سایت ها برای نسل های پنجم کشور
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • مدیریت و شفافیت مبتنی بر داده بهترین نوع مدیریت افراد است
  • Ranjbarzadeh: سرانجام اینترنت باعث آسیب جدی به تجارت اینترنت شد
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • توسعه ارتباطات ، اقتصاد دیجیتال دیجیتال ایران
  • کشف برنامه های ارتباطات ملی در روز ارتباطات جهانی
  • چرا اینترنت در طول برق کند می شود؟
  • ویدیو/ پزشکان: مدیریت بدون اطلاعات و داده های دقیق ، سرگردان
  • کیفیت خواسته های وزارت ارتباطات
  • وزیر ارتباطات: پروژه های امسال برای یک صنعت فضایی بزرگ به پایان می رسد
  • ما تحت وزن قلدری قرار نخواهیم گرفت/دستاوردهای علمی را رها نخواهیم کرد
  • اگر می خواهیم مشکلات را حل کنیم ، به داده نیاز داریم
  • حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح ICT
  • کاشت نبض یک گل – isna
  • چالش های ویدئویی/ پنهان در قلب فیبر
  • منشور ایرانی برای تغییر روابط عمومی
  • مهمترین موانع برای توسعه فیبر در کشور/ برای محتوای ایران باید جابجا شود
  • صفحه درخواست شده شما پیدا نشده است.
  • وزیر ارتباطات در مورد تأخیر اینترنت در هنگام وقفه در منبع تغذیه توضیح داد
  • حراج فرکانس 5G هفته آینده برگزار می شود
  • شفافیت بیشتر در مورد توهمات و محتوای مضر هوش مصنوعی از Open II
  • نیاز به استفاده از فناوری های پیشرفته برای دستیابی به عدالت دیجیتال
  • حمله سایبری علیه ارز پایه و سهام کوین
  • بزرگترین آشفتگی مغناطیسی در جهان توسط پست در کهکشان ارسال شد
  • روز ارتباطات جهانی ؛ امکان بررسی صنعت فناوری اطلاعات
  • جمعیت کاربران اینترنت چقدر افزایش می یابد؟
  • تعرفه های اینترنتی به طور تصادفی افزایش نمی یابد/ با متخلفین سروکار خواهد داشت
  • افزایش تصادفی در تعرفه های اینترنت منجر به نگرش کارآموز خواهد شد

[xero_seo]

دسته ها

  • اخبار
  • دسته‌بندی نشده
  • About
  • Advertise
  • Careers
  • Contact

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • Home

کلیه حقوق برای مجله خبری اقتصاد ارتباطات محفوظ است.